תואר שני בתעשיות יצירתיות
Radboud University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Nijmegen, הולנד
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 2,314 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
01 Jul 2024
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Sep 2024
* לאזרחי האיחוד האירופי/EEA; €16,500.00 לאזרחים שאינם תושבי האיחוד האירופי/EEA
מבוא
בעולם המדיה הדינאמי של ימינו, היצירתיות והחדשנות משולבים באופן בלתי נפרד עם הטכנולוגיה והגלובליזציה. Radboud University אנו עוזרים לכם לפתח מבט מהורהר, סקרן וביקורתי של התעשיות היצירתיות והקשר שלה עם כלכלה ומסחריות. אנו מבקשים מכם להביט מעבר להבטחה לאותנטיות, לזעקת ערך או לחיפוש אחר איכות בתעשיות היצירתיות. אך גם, והכי חשוב, לעולם לא לאבד את הראייה מהליבה שלה; ליבם של התעשיות היצירתיות הוא המוצר או האירוע התרבותי. זו הסיבה שבכל קורס, בכל דיון, נקודת המוצא שלנו היא היסוד האסתטי והיצירתי. זה קשור להוסיף ערך ומשמעות חדשה לתעשיות היצירתיות.
בהתמחות המאסטר בתעשיות יצירתיות אנו מתמקדים במוצר האמנותי. אנו מסתכלים על העולם החדש והנפלא שבו האופנה העילית מקיימת אינטראקציה עם גאדג'טים טכנולוגיים והיכן שסדרות הטלוויזיה הולכות ומשתלטות בקולנוע. תוכלו גם ללמוד את החברה התעשייתית (שלאחר) כתופעה תרבותית.
עובדות ומספרים
- תואר: תואר שני באומנויות ותרבות
- פקולטה: הפקולטה לאמנויות
- קוד קרוהו: 60087
- משך: שנה (60 EC), משרה מלאה
- חודש התחלה (ים): ספטמבר
- שפת ההוראה: אנגלית
- סטודנטים רשומים: 50-75 בשנה
- שעות יצירת קשר: 10-17 שעות בשבוע
תוכנית לימודים לתואר שני בתעשיות יצירתיות: משהו בשבילך?
- התבונן בתחומים רבים בתעשייה היצירתית: לא רק אופנה, מוזיקה, קולנוע וטלוויזיה, אלא גם (מדיה חברתית) וחינוך.
- אנו ניגשים לתעשיות היצירתיות עם דגש חזק על תרבות.
- תוכנית מעשית, עם מספר משימות בשבוע המאתגרות אתכם לפתח את 'הכישורים הרכים' כדי להצליח בשוק העבודה.
- יש לנו קשרים הדוקים עם ארגוני אמנות ותרבות בניימכן וסביבתה.
מדוע ללמוד תוכנית זו
- אנו ניגשים לתעשיות היצירתיות עם דגש חזק על תרבות: אנו מעמידים את האובייקט היצירתי, המוצר או התהליך עצמו במרכז המחקר. דגש זה מייחד את הגישה שלנו בהולנד.
- אנו בוחנים תחומים רבים בתעשייה היצירתית: לא רק אופנה, מוסיקה, קולנוע וטלוויזיה, אלא גם (מדיה חברתית) וחינוך.
- אנו נוקטים בגישה מעשית בתחום זה בכך שאנו מסתכלים לא רק על השחקנים הגדולים, כמו התאגידים הגלובליים אלא גם על מפעלים קטנים ובינוניים, ולא שוכחים את חברות הגבר / אישה.
- התוכנית שלנו היא מעשית, עם מספר משימות בשבוע המאתגרות אותך לפתח את הכישורים הרכים כדי להצליח בשוק העבודה.
- יש לנו קשרים הדוקים עם ארגוני אמנות ותרבות בניימכן וסביבתה. אתה יכול להשתמש במגעים אלה כדי לקבל טעימה אמיתית מהתעשיות בהן אתה הולך לעבוד.
קבלה
תכנית לימודים
הגישה שלנו לתחום הזה
יצירתיות נחשבת למצרך נחשק למדי בתרבות העכשווית שלנו. יצירתיות - טוענים כלכלנים ופקידי ממשל - נחוצה כדי לחדש, וחדשנות מובילה לשגשוג כלכלי. ובכל זאת, מה זה אומר להיות יצירתי? מהם מוצרים יצירתיים?
התעשיות היצירתיות הן תחום דינמי ומורכב המשתנה במהירות עקב הגלובליזציה והפיתוח המתמשך של טכנולוגיות חדשות ומרגשות. ב- Radboud University אנו בוחנים תחומים רבים בתעשיית הקריאייטיב, כגון:
- אופנה: אופנה היא תעשייה מסחרית, יצירתית ותרבותית המייצרת וצורכת חפצים חומריים כמו טקסטיל ובגדים, אך גם ערכים לא חומריים יותר כמו טרנדים, דימויים, משמעות, תשוקה, חוויה ואידיאלים (יופי). הזוהר של האופנה אולי מפתה אותנו, אבל זו התעשייה המזהמת ביותר אחרי תעשיית הנפט. התחום נשלט על ידי מהירות מדהימה, תחלופה מהירה ובזבוז גבוה. האם תעשיית האופנה יכולה לשמור על הזוהר שלה, אבל להיות בת קיימא יותר?
- מדיה: נוף המדיה העכשווי נשלט על ידי קונגלומרטים גלובליים בעלי חברות בתעשיות שונות, כגון אולפני קולנוע, פארקי שעשועים, רשתות טלוויזיה, ערוצי ספורט וחדשות, חברות תקליטים, הוצאות לאור ומפתחי משחקים. כתוצאה מכך, התעשייה הפכה לכלכלה תרבותית שבה רק שש 'ענקיות תקשורת' - כולל דיסני וטיים וורנר - שולטות ב-90% מכל מה שאנו קוראים, צופים או מאזינים לו. נבחן כיצד תעשיית המדיה מעצבת הן את הצורה והן את התוכן של הפקות מדיה עכשוויות.
- חינוך: יצירתיות ומה שנקרא 'מיומנויות המאה ה-21' בחינוך הן מיומנויות שחשובות לחברות פוסט-תעשייתיות עכשוויות. זה גם הדחף של אנשים ללמוד ולהגדיל את ה"אינטלקט התרבותי" שלהם משמש גם לקידום מוצרים. לדוגמה, מוזיאונים הופכים להרבה יותר אינטראקטיביים כדי לעזור למבקרים להבין טוב יותר את התוכן שלהם.
אתגרים מתמודדים מומחי התעשיות היצירתיות
הגישה שלנו לתעשיות יצירתיות היא גם תיאורטית וגם פרגמטית. בהתמחות זו של מאסטר, אנו מסתכלים על השחקנים הגדולים והקטנים יותר בתחום התעשיות היצירתיות, מקונגלומרטים גלובליים ועד לחברות של איש/אישה. יש לנו מבט על האתגרים שהם עשויים להתמודד איתם. אתגרים אלו כוללים:
- מנסה לקבוע מה יקרה בעתיד. כמומחה עתידי בתעשיות קריאייטיב תלמד לנתח ולחזות את המגמות בתחום עצמו: החל משאלות מעשיות כמו איזו השפעה עשויה להיות לאייפון על אופנה, לשאלות כלליות יותר כמו איך תרבות יכולה לקרב בין קהילות או איך הקריאייטיב תעשיות משקיעות בערכים של יופי, איכות ויצירת משמעות.
- מנסים להפוך את התחום לבר-קיימא יותר. בתעשיות יצירתיות, הטרנדים נעים בקצב מהיר להפתיע. פריט החובה של מחר יהיה ישן בשבוע הבא. האם ניתן להאט את המגמות בעולם הגלובלי המשתנה במהירות? או שנוכל להציג איטיות כטרנד החדש?
התמחויות
תעשיות יצירתיות היא התמחות של תכנית המאסטר באמנות ותרבות. ההתמחות האחרת נלמדת אנגלית היא:
- תיירות ותרבות
אפשרויות קריירה
סיכויי קריירה
אם אתה רוצה לעשות קריירה בתחום שבו אמנות פוגשת מסחר, היכן גבוה פוגש מצח נמוך, ואיפה עילית פוגשת ציבור, ההתמחות של המאסטר בתעשיות יצירתיות בהחלט תתאים לתחומי העניין שלך.
מיומנויות
תואר שני זה יעזור לך לפתח את הגישה הרפלקטיבית, הסקרנית והביקורתית הדרושה לך כדי להצליח בתחום זה, תוך התבוננות מקרוב בשיטות מחקר ודיונים סביב נושאים אלה. תכירו ניירות מדיניות, תוכניות עסקיות, תסריטים לעתיד, ידע מתקדם של התעשיות על בסיס המוצר היצירתי. תוכל גם להעריך מגמות עתידיות, במיוחד בעניין הענף. בקיצור, יהיו לך את הכישורים הדרושים לך כדי לתרום לפיתוח המגזר היצירתי הצעיר והדינמי.
תפקידי עבודה
העבודות שאתה עלול למצוא את עצמך עושה לאחר סיום הלימודים בתוכנית זו מגוונות ביותר. השטח של תעשיות יצירתיות הוא מגוון כמו שהוא גדול והוא מתרחב ללא הרף, יוצר המון מקומות עבודה פוטנציאליים חדשים. לכן אנו מצפים שיהיו יותר ויותר ביקוש לאנשים בעלי מומחיות בתעשיות היצירתיות.
כדי לתת לך מושג על משרות אפשריות, הנה מדגם של עבודות שהבוגרים שלנו עושים כעת:
- שומר טרנדים לחברות
- יועץ לחינוך לאמנות לארגון חינוכי
- יועץ 'טלוויזיה איכותית' לתחנת טלוויזיה מסחרית ארצית
- קובע מדיניות תרבות עבור הממשלה
- מארגן פסטיבל
- מנהל אתר במוזיאון
- מארגן תוכנית בפסטיבל סרטים
תעשיות יצירתיות בטלוויזיה!
תוכנית הטלוויזיה ההולנדית Ondernemen doen we zo ('איך אנחנו מנהלים את העסק שלנו') הציגה את תוכנית התואר השני שלנו בתעשיות יצירתיות בשידור על התעשיות היצירתיות. הסטודנט לשעבר ריקרדו דיבר על חברת צפייה בטרנדים שהשיק לאחר שסיים את לימודיו.
Radboud שירות קריירה
Radboud Career Service מסייע לסטודנטים במציאת התמחות, נותן עצות קריירה ויכול להציע טיפים והכוונה בעת הגשת מועמדות לעבודה.
המחקר שלנו בתחום זה
מדגם קטן של מחקר שנעשה ב- Radboud University בתחום תעשיות יצירתיות:
אופנה וטכנולוגיה
Radboud University פרופסור Anneke Smelik מובילה את פרויקט המחקר הבינתחומי 'Crafting Wearables' שמטרתו לעצב פריטים לבישים חזקים ואופנתיים כמו גם קיימא מבחינה מסחרית בתוך שרשרת הייצור. בעוד שעתיד הטכנולוגיה האופנתית, או ה'לבישים', הוכרז פעמים רבות, הפרקסיס נשאר מאחור. פריטים לבישים כמעט ולא יוצאים מהמעבדה או המסלול, מכיוון שהם אינם נבדקים בכל שרשרת הייצור; האסתטיקה של העיצוב אינה משולבת בטכנולוגיה; או שהם נשארים גאדג'ט מבלי לקחת בחשבון את הגוף, זהותו או הביצועים של הלובש. באמצעות פרויקטי מחקר הקשורים זה בזה, תוכנית בין-תחומית זו מגשרת על הפער בין תיאוריה ופרקטיקה, ניסוי ותעשייה, ועיצוב וייצור. כתוצאה מכך, הפרויקט לא רק ייצור פריטים לבישים אלא גם ינתח כיצד טכנולוגיה אופנתית קשורה לזהות, יבין את ההשפעה החברתית שלה, יקרב את הטכנולוגיה לעיצוב אופנה ויהפוך אותה לענף תחרותי של התעשייה היצירתית בהולנד.
אינטראקציה קולית
Radboud University המרצה וינסנט מילברג חוקר את הקשר בין סאונד ואינטראקציה. בני אדם מקיימים אינטראקציה זה עם זה באמצעות צליל, כגון דיבור. יצירת מוזיקה היא גם סוג של אינטראקציה קולית. מכשירים כמו אזעקות, טלפונים ניידים ואפילו מכוניות מתקשרים עם המשתמשים שלהם באמצעות קול. במחקרו, מלברג חוקר את הצורות השונות הללו של אינטראקציה קולית, על ידי התמקדות הן בצלילים היומיומיים והן בצלילים שהם תוצאה של פרקטיקות אמנותיות, כגון מוזיקה, מכשירי רדיו ואמנות קול. מחקר זה עוסק בסוגיות כגון האופנים בהם אנו משתמשים בצליל לאינטראקציה, כיצד צליל קובע את הדרכים שבהן אנו חווים סביבות והדרכים שבהן פרקטיקות אמנותיות עשויות ללמד אותנו כיצד צליל יכול להשפיע עלינו.
וינסנט מילברג הוא העורך המייסד של כתב העת Journal of Sonic Studies ולאחרונה ערך יחד ספר על אמנות צליל, בשם The Routledge Companion to Sounding Art (Routledge 2017).
תעשיית המדיה
מרטין סטיבנס חוקר את הממדים החברתיים, התרבותיים והארגוניים של שיתוף פעולה רב-תחומי וחוצה מגזרים בתעשיות היצירתיות. לעתים קרובות נטען כי התעשיות היצירתיות הן מניעים של חדשנות, ובנוסף, חדשנות מוצלחת נעשית בעיקר באמצעות מערכות יחסים. לכן תרבות של 'מחויבות שיתופית' היא קריטית. עם זאת, התעשיות היצירתיות הן גם אמביוולנטיות ומורכבות מבחינה מוסדית עקב דו-קיום בו-זמני של שיח סותרים ומסגרות התייחסות שונות, מה שגורם לא פעם לדיסוננס ולשיבוש בתהליך היצירה. כתוצאה מכך, חדשנות אינה בהכרח משימה נוחה או מהנה. לכן יש להקדיש תשומת לב מיוחדת להגברת האמון והכבוד ההדדיים.
מלבד עניין רב במחקר חוצה-תחומי, מרטין סטיבנס גם אוהב בלהט ליצור סביבת למידה המטפחת ניסויים משותפים וחשיבה בין-תחומית. לכן הוא היה מעורב בכמה פרויקטים שנועדו לעודד חילופי דברים הדדיים בין סטודנטים הפועלים בתחומי האמנות, המדע והרוח.