תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית
Universidad de Murcia
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Murcia, ספרד
שפות
ספרדית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 2,280 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* 3671.32 אירו: סטודנטים בינלאומיים. הנתונים המופיעים בדף זה אינם רשמיים, אלא רק מעידים. למידע נוסף צרו קשר עם מזכירות המרכז המקביל.
מבוא
התואר השני באוניברסיטה בפסיכולוגיה חינוכית מורכב מ- 90 ECTS. זה כולל את שני פרופילי האימונים הבאים:
- פרופיל מקצועי, עם יכולת לתכנן ולבצע פעולות פסיכודדוציוניות, עם התמחות גבוהה, במצבים פרטניים, קבוצתיים ומוסדיים, וכן יכולת להתערב באנשים לאורך מחזור החיים.
- מחקר ופרופיל אקדמי, תוך הכנה נאותה ליצירת ידע מדעי איכותי, לביצוע וניתוח ביקורתי של מחקרים המתמחים ביותר וליצור, לנתח ולהפיץ מידע והכשרה מוסמכת בפסיכולוגיה חינוכית.
מטרת המאסטר היא לצייד את התלמידים בכישורים, מיומנויות וכלים לתרגול מקצועי וחקירתי, הקשורים לתחום הפסיכולוגיה החינוכית. יעדים אלה מוגדרים להשגת מיומנויות הבאות:
- הידיעה כיצד לתכנן, לפתח ולהעריך תהליכי מחקר מורכבים שיופעלו בהקשרים פסיכו-חינוכיים שונים תוך שימוש בגישות מתודולוגיות חדשניות.
- החל את היסודות התיאורטיים והמתודולוגיים שנרכשו לבניית, אימות ושימוש בטכניקות וכלים מתקדמים במחקר פסיכו-חינוכי, כמו גם ניתוח איכותי וכמותי של המידע שנאסף עם מכשירים אלה.
- השתמש במודלים, העקרונות, הכישורים והגישות החדשניים ביותר של פסיכולוגיה חינוכית בהקשרים פסיכודדוציוניים פורמליים ולא-פורמליים.
- השתמש בידע המתקדם ביותר לטיפול בילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלות, השייך לקבוצות סיכון ביו-פסיכו-חברתיות, חברי קבוצות שונות חברתיות-תרבותיות וכו ', בהקשרים פסיכודדוציוניים מרובים.
- תכנן ויישם את טכניקות האבחון הפסיכו-חינוכיות העדכניות ביותר וכלה בתגובה לפעולות פסיכו-חינוכיות ספציפיות, כגון: אבחון צרכים, יכולות, גורמי הרחקה, קשיי למידה וכו '.
- תיאום תכנון, יישום והערכה של התערבויות פסיכולוגיות-חינוכיות והדרכות באמצעות התקשוב הגבוה ביותר, בנוסף לרשתות תקשורת ומידע אחרות (רדיו, טלוויזיה, עיתונות, אינטרנט וכו '), בחירת המתאים ביותר לתהליך ההוראה-למידה הווירטואלי.
- יכולת לבצע השתקפויות וניתוחים בפסיכולוגיה חינוכית תוך שימוש בידע מיוחד, תוך דיוק רעיוני וקפדנות אינטלקטואלית.
- כישורים אישיים ובינאישיים לעבודה בקבוצות ייעודיות ותחרותיות של קומפוזיציה רב תחומית.
תיק מאסטר
מרכז הוראה: | הפקולטה לפסיכולוגיה |
סוג ההוראה: | פנים אל פנים |
שפה: | ספרדית |
משך: | 1.5 שנה |
נקודות זכות: | 60 |
כותרת: | תואר שני באוניברסיטה בפסיכולוגיה חינוכית |
מלגות, מענקים וניידות: | לאומי / בינלאומי |
מחיר לזיכוי: |
|
הצדקה
מתחילת יישום הפסיכולוגיה כתחום מדעי, חינוך, המובן במובן הרחב ביותר של הכשרה והתפתחות, מתגלה כאחד התחומים הרלוונטיים ביותר להתמחות מדעית ומקצועית. נכון לעכשיו, לפסיכולוגיה החינוכית יש קורפוס של ידע תיאורטי, טכנולוגי ויישומי, אשר ממוסד באופן ברור ומבדל מתחומים אחרים, ובמישור האקדמי והמקצועי הן המחקר וההתערבות הפסיכו-הדוקטואציונית מושרשים מאוד ברוב מדינות אירופה.
מצד שני, השינויים החברתיים-כלכליים, התרבותיים והטכנולוגיים של העשורים האחרונים והמהירות בה הם מתרחשים, מעדיפים את הופעתם של תרחישים והקשרים חדשים של חינוך ופיתוח, מהווים אתגרים חדשים למחקר הפסיכולוגי מצד אחד ולהתרחב. לעומת זאת, הדרישה החברתית לפסיכולוגים המתמחים בתחום זה. מה שמאלץ אנשי מקצוע למאמץ מתמיד של עדכון והדרכה.
פסיכולוגיה חינוכית מטפלת בהתנהגות אנושית במצבים חינוכיים פורמליים ולא פורמליים. הוא מתעניין בתהליכים הפסיכולוגיים המשפיעים על התפתחות ולמידה, פרטניים וקבוצתיים כאחד, ומתערב בהם כדי לשפר את יכולותיו של האדם לאורך מחזור החיים, ולשפר תהליכים קבוצתיים ומוסדיים. כך, פעילותה של הפסיכולוג החינוכי תתקיים בהקשרים חברתיים-חינוכיים מכל צורה ורמה שהיא (מערכות מוסדרות, לא מוסדרות, פורמליות ובלתי פורמליות), בתיאום, במידת הצורך, עם אנשי מקצוע אחרים (פדגוגים, מורים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק וכו '). ).
סמכותן
הסמכות בסיסיות
כישוריהם הבסיסיים של תוכנית לימודים זו מאפשרים ומבטיחים לתלמידים:
- יידע והבנה המספקות בסיס או הזדמנות מקורית בפיתוח ו / או יישום רעיונות, לעתים קרובות בהקשר מחקר.
- שהתלמידים יכולים ליישם את הידע שלהם ואת יכל לפתור בעיות בסביבות חדשות ולא מוכרות בהקשרים רחבים יותר (או רבים-תחומים) הקשורים לתחום לימודיהם.
- סטודנטים יכולים לשלב את ידע להתמודד מורכבות, ולגבש דעה על סמך המידע שהיה שלם או מוגבל, כולל השתקפויות על אחריות חברתית ומוסרית צמוד יישום הידע והשיפוט שלהם.
- כי התלמידים יידעו להעביר את מסקנותיהם ואת הידע והסיבות הסופיות התומכות בהם בפני קהלים מתמחים ולא מתמחים בצורה ברורה וחד משמעית.
- לתלמידים אלו יש מיומנויות למידה שמאפשרות להם להמשיך ללמוד בצורה שתכוון באופן עצמי או אוטונומית.
מיומנויות כלליות
- לתכנן, לפתח ולהעריך תהליכי מחקר מורכבים שיופעלו בהקשרים פסיכולוגיים-חינוכיים שונים תוך שימוש בגישות מתודולוגיות חדשניות.
- GM2. החל את היסודות התיאורטיים והמתודולוגיים שנרכשו לבניית, אימות ושימוש בטכניקות וכלים מתקדמים במחקר פסיכו-חינוכי, כמו גם ניתוח איכותי וכמותי של המידע שנאסף עם מכשירים אלה.
- GM3. השתמש בתוכן הנרכש בהערכה כדי לבצע הערכות אמיתיות של תוכניות, הקשרים, תהליכים, מוצרים, אנשי מקצוע, מוסדות, מערכות חינוך וכו '.
- GM4. השתמש במודלים, העקרונות, הכישורים והגישות החדשניים ביותר של פסיכולוגיה חינוכית בהקשרים פסיכודדוציוניים פורמליים ולא-פורמליים.
- GM5. השתמש בידע המתקדם ביותר לטיפול בילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלות, השייכים לקבוצות סיכון ביו-פסיכו-חברתיות, חברי קבוצות שונות חברתיות-תרבותיות וכו ', בהקשרים פסיכודדוציוניים מרובים.
- GM6. בחר ונהל ביעילות את מקורות המידע והתיעוד השונים בהתאם לבעיה שיש לטפל בה.
- תכנן ויישם את טכניקות האבחון הפסיכו-חינוכיות העדכניות ביותר וכלה בתגובה לפעולות פסיכו-חינוכיות ספציפיות, כגון: אבחון צרכים, יכולות, גורמי הרחקה, קשיי למידה וכו '.
- ריכזו את התכנון, היישום וההערכה של התערבויות פסיכולוגית והדרכה דרך התקשוב הגבוה ביותר, בנוסף לרשתות תקשורת ומידע אחרות (רדיו, טלוויזיה, עיתונות, אינטרנט וכו '), ובחרו את המתאימים ביותר לתהליך הלמידה והווירטואליזציה.
- יכולות לניהול ידע ומידע מתקדם על מחקרים והתערבות פסיכולוגית-חינוכית בהקשרים ותפאורות חינוכיות מגוונות.
- יכולת לבצע השתקפויות וניתוחים בפסיכולוגיה חינוכית תוך שימוש בידע מיוחד, תוך דיוק רעיוני וקפדנות אינטלקטואלית.
- כישורים אישיים ובינאישיים לעבודה בקבוצות ייעודיות ותחרותיות של קומפוזיציה רב תחומית.
- יכולות לשימוש מתקדם בתקשורת בתחום המקצועי.
מיומנויות ספציפיות
- יכולות להעריך תהליכים פסיכולוגיים טיפוסיים ולא טיפוסיים של התפתחות ולמידה אנושית.
- יכולות לאתר, למנוע ולהתערב לקידום התפתחות ולמידה אצל אנשים עם מוגבלות ובסיכון להדרה חברתית.
- יכולות לאתר, למנוע ולהתערב לקידום התפתחות ולמידה אצל אנשים עם יכולות גבוהות, קריטיות ויצירתיות.
- יכולות לאתר מניעה והתערבות בהפרעות התנהגות רגשית בסביבת בית הספר והמשפחה
- יכולות להעריך ולהתערב בתהליכים ובפרקטיקות פסיכודדוציונאליות, לקדם ולשפר את ההתפתחות הפסיכולוגית המקיפה, את הנהלים הפסיכודדוציוניים המשמשים ותפקוד קבוצות ומוסדות חינוך.
- יכולות לאסוף ולהעתיק, לנתח, להעריך נתונים ולהפיק ידע חדש הקשור לאינטראקציה והשיח המשמשים במצבים של בתי ספר ומשפחה לקידום תהליכי למידה.
- יכולת לאתר מוקדם ולהעריך קשיים ספציפיים ברכישת מיומנויות אינסטרומנטליות בסיסיות בשפה כתובה וידע לוגי-מתמטי.
- יכולות לאיסוף נתונים, ניתוח, התערבות וביצוע מחקר / התערבות בתהליכים פסיכולוגיים הקשורים בלימוד מתמטיקה.
- יכולות לתכנן וליישם תוכניות התערבות פסיכודו-סוציולוגית לנוכח קשיי למידה בשפה כתובה ומתמטיקה.
- יכולות להוביל ולתאם קבוצות בתהליכי למידה הוראה פורמאלית ולא פורמלית
- יכולות לנהל ולקדם תיאום עם אנשי מקצוע, מחלקות ומוסדות אחרים.
- יכולות להיענות לדרישות המשתמשים, המוסדות והמינהלים הקשורים להכנת דוחות, חוות דעת, דוחות, תוכניות וכו '.
- יכולות להתנהג בפעילות מקצועית וגם בחקירה, לפי הקוד הדונטולוגי של איש המקצוע הפסיכולוגי החינוכי
- יכולת לעבוד בשיתוף פעולה ולקיים אינטראקציה עם אנשים אחרים מאותם תחומים מקצועיים שונים במרחבי תקשורת וירטואליים.
- פיתוח מיומנויות של פיתרון וקבלת החלטות תוך שימוש בתקשורת, הכוללת יכולת לזהות, לנתח ולהגדיר את האלמנטים המשמעותיים המהווים בעיה, את הגורמים שלהם ואת חשיבותם מנקודות מבט שונות; לחפש פתרונות חלופיים ולפתור אותם בשיקול דעת וביעילות.
- הכרה, תכנון, פיתוח, תיאום והערכה של אסטרטגיות ותוכניות חינוך והדרכה במצבי תקשורת וירטואלית.
- יכולות לניהול מידע וידע בתחומם המשמעתי באמצעות טכנולוגיות המידע והתקשורת העדכניות ביותר.
- יכולת למנוע, לאתר מוקדם ולהעריך קשיים חיישניים ספציפיים המשפיעים על פיתוח ורכישת מיומנויות אינסטרומנטליות.
- יכולות לתכנן ולבחור מכשירים מתאימים המאפשרים איסוף מידע איכותי להשגת יעדי המחקר וההשערות
- יכולות להציב בעיות מחקריות על פי החשיבות והבולטות בהקשר הפסיכו-חינוכי.
- לשלוט ולהשתמש בהיבטים התיאורטיים והמעשיים של תהליך המחקר מנקודות מבט מתודולוגיות שונות המשמשות ביותר בתחום הפסיכו-חינוכי.
פרופיל בוגר
הסטודנט לתארים מתקדמים הוא בוגר בעל הכשרה והתפתחות המתוארים בידע התיאורטי, הטכנולוגי והיישומי שלהם, שיטתיות ומובחנות בבירור. הפרופיל המקצועי שלו מאפשר לו לתכנן ולבצע פעולות פסיכודדוציוניות, עם התמחות גבוהה, במצבים פרטניים, קבוצתיים ומוסדיים, כמו גם עם יכולת להתערב באנשים לאורך מחזור החיים. הפרופיל המחקרי והאקדמי שלו, תוך הכנה נאותה, מאפשר לו לייצר ידע מדעי איכותי, לבצע ולנתח ביקורתית מחקרים מיוחדים מאוד, וליצור, לנתח ולהפיץ מידע והכשרה מוסמכת בפסיכולוגיה חינוכית.