תואר שני בעסקים וניהול בינלאומיים
Brno University of Technology
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Brno, צ'כיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 3,500 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Sep 2024
* 1950,- EUR/סמסטר לאזרחי האיחוד האירופי/2950,- EUR/סמסטר לאזרחים שאינם האיחוד האירופי
מבוא
עסקים וניהול בינלאומיים
סגל: FBM קיצור: MGR-IBM Acad. שנה: 2022/2023
סוג תוכנית הלימודים: תואר שני
קוד תוכנית הלימוד: N0413A050029
תואר הוענק: אינג.
שפת הוראה: אנגלית
הסמכה: 8.10.2019 - 8.10.2029
תנאי קבלה ספציפיים: תנאי קבלה הוא קבלת תואר ראשון ועבור בהצלחה גם את בחינת הקבלה.
פרופיל התוכנית: אוריינטציה אקדמית
אופן לימוד: לימוד במשרה מלאה
אורך לימוד סטנדרטי: שנתיים
מטרות הלימוד
תכנית המאסטר הבינלאומית לעסקים ולניהול עם התמקדות אקדמית נועדה לחנך מומחים מוסמכים לנהל חברות בקנה מידה בינלאומי עם מומחיותם, כולל ההיבטים הניהוליים, העסקיים והכלכליים הקשורים, שיכולים לעבוד בתפקידי ניהול בינוניים וראשי, במיוחד אלה של ארגונים ותאגידים בינלאומיים.
אילו סוגי תארים עשויים להקדים
תכנית התואר עוקבת אחר תוכניות התואר הראשון שמציעה הפקולטה לעסקים ולניהול ב- BUT. בוגר התוכנית לתואר שני בעסקים וניהול עם מיקוד אקדמי רשאי להמשיך וללמוד את תוכנית הדוקטורט לניהול החברה וכלכלה שמציעה הפקולטה לעסקים וניהול ב- BUT.
תוצאת התוכנית
ידע ספציפי לנושא
- ידע והבנה ברמה גבוהה בתחומי תורת האמנות/עיצוב ותולדות האמנות/עיצוב; יכולת ליישם ידע זה בתרגול יצירתי;
- ידע והבנה בתחום המחקר באמצעות אמנות/עיצוב; יכולת לבטא חששות מחקריים של תרגול יצירתי;
- ידע והבנה בתחומי מדעי הטבע, מדעי החברה ומדעי הרוח הרלוונטיים לדאגות ספציפיות של פרקטיקה יצירתית; יכולת לפרוס ידע זה למטרות חדשניות של תרגול יצירתי;
- הבנה של מהי מצוינות מקצועית באמנות/עיצוב עכשוויים; הבנה מקיפה של הדאגות האמנותיות והקריטיות האישיות של עשייה יצירתית ברמה של מצוינות מקצועית;
- תובנה מושכלת לגבי טכנולוגיות עכשוויות של יצירת אמנות/עיצוב.
מיומנויות ספציפיות לנושא
- יכולת ביצוע תרגול עצמאי, החל ממציאת נושא רלוונטי וניסוח, דרך קביעת יעדי הפרויקט ואמצעים ושיטות יצירתיות מתאימות, ועד ליישום תכנית יצירתית ויצירת יצירת האמנות/עיצוב;
- יכולת בחירה בפתרונות יצירתיים וטכנולוגיים מתאימים, יכולת מיקור חוץ של עבודה למומחים במידת הצורך;
- יכולת ליישם ידע מושגי והיגיון ביקורתי למטרות מכוונות עצמיות;
- יכולת להעמיד את תהליך היצירה של יצירות אמנות/עיצוב, הרעיונות והמושגים המעורבים והעבודות עצמן לבדיקה ביקורתית;
- יכולת ביצוע מחקר עצמאי המבוסס על תרגול יצירתי או למטרות תרגול יצירתי; יכולת לתקשר תפוקות מחקר.
מיומנויות להעברה
- יכולת הצגת פרקטיקה יצירתית ברמת מצוינות מקצועית (תערוכות בגלריות לאמנות ובמוזיאונים לאמנות, תחרויות אמנות, מצגות פומביות, בקשות מימון);
- יכולת לדון בעבודה יצירתית במיומנות; יכולת לקחת חלק בוויכוח על אמנות/עיצוב עכשווי ברמת מומחה;
- יכולת עבודה קולקטיבית, יכולת לתפוס עמדות שונות בתוך מבנה קולקטיבי;
- יכולת להגן על הפרקטיקה היצירתית כרלוונטית חברתית;
- נכונות להרחיב ידע, מיומנויות וכישורים.
אפשרויות קריירה
הפקולטה לאמנויות יפות (FFA) היא חלק מאוניברסיטת Brno University of Technology . FFA שוכן בבניינים היסטוריים של האוניברסיטה הטכנית הגרמנית לשעבר של ברנו ברחוב Údolní 53, קרוב למרכז העיר.
FFA מכסה מגוון רחב של גישות עדכניות לאמנות ועיצוב עכשוויים. את תחום העיצוב מייצגים הסטודיו לעיצוב גרפי 1 ו-2 והסטודיו לעיצוב מוצר. תחום האינטרמדיה והאמנות הדיגיטלית מיוצג על ידי הסטודיו לאיכות הסביבה, סטודיו לביצועים, סטודיו וידאו, סטודיו אינטרמדיה, סטודיו לצילום, סטודיו משחק מדיה וסטודיו לעיצוב הגוף. תחום האמנות היפה מיוצג על ידי הסטודיו לפיסול וסטודיו לעיצוב מרחבי, סטודיו לציור 1, 2 ו-3 והסטודיו לציור והדפס. בנוסף, ישנו סטודיו בראשות אמן אורח, שהוקם בשנת 2019. מדריכי הסטודיו של FFA הם אמנים, מעצבים ותיאורטיקנים בולטים הפעילים בסצנת האמנות העכשווית המבססים את מתודולוגיית ההוראה שלהם על הניסיון האמנותי שלהם. את הוראת הסטודיו משלימים הרצאות תיאורטיות בנושאי תולדות האמנות, אסתטיקה, פילוסופיה, סוציולוגיה וסדרת קורסי בחירה בהתאם לצרכי האולפנים. המרצים במחלקה לתולדות האמנות ותאוריה הם אוצרים, היסטוריונים ותיאורטיקנים של אמנות, עיצוב ואדריכלות צ'כיים בעלי שם. משימות הקשורות לחינוך מעשי וטכנולוגיה נתמכות על ידי המחלקה לטכנולוגיה אודיו-ויזואלית, המחלקה לעיצוב, המחלקה למדיה מסורתית והמחלקה לטכנולוגיית תלת מימד הכוללת גם את סטודיו התלת מימד שהוקם בשנת 2007 כראשון מסוגו ב הרפובליקה הצ'כית.
הודות לשיתוף פעולה עם גלריות לאמנות ולפרקטיקות האוצרות והארגוניות של אקדמאים, בוגרים וסטודנטים נוכחיים, FFA מציעה הזדמנויות רבות לתערוכות ולהצגות פומביות של עבודות סטודנטים. הצגות קבועות של עבודות סטודנטים מאפשרות עימות פומבי ויצירת קשרים עם גלריסטים, אוצרים ואספנים כאחד. תמיכה משמעותית ניתנת על ידי גלריית FFA, מרחב תקשורת תוסס לדור המתהווה והצעיר ביותר של אמנים ואוצרים. זו גם מעבדה ניסיונית של דיאלוג פתוח בין האקדמיה לציבור.
בהתאם לייעודה, מדורגת הפקולטה בין מוקדי החינוך, הידע העצמאי והפעילות היצירתית המובילים בארץ. FFA ממלא תפקיד חשוב בפיתוח האמנותי, המחקרי, התרבותי, החברתי והכלכלי של החברה, תוך מתן גישה להשכלה גבוהה תוך כיבוד עקרונות דמוקרטיים. FFA משמרת ומרחיבה את הידע האנושי ומבצעת מחקר אמנותי, פיתוח, חדשנות ופעילויות יצירתיות אחרות. במסגרת BUT, FFA היא חלק ממוסד להשכלה גבוהה (HEI) המפתח כישרונות אמנותיים של תלמידיו ומקשר בין חינוך לאמנות ופרקטיקה אמנותית למחקר כדרך ייחודית לחקור את העולם ולטיפוח החברה. היא עושה זאת באמצעות עבודתם היצירתית של הצוות, הסטודנטים והבוגרים שלה הפעילים במגזרי האמנויות, העיצוב והמחקר. מטרת ה-FFA היא לצייד את הסטודנטים בכישורים שיאפשרו להם להתחיל קריירה כאמנים או מעצבים מתאמנים עצמאיים או כחלק מצוותים יצירתיים וקולקטיבים בינתחומיים, תוך הפקת עבודה אינדיבידואלית ושיתופית שהיא חדשנית, ביקורתית ומעורבת.
חופש אקדמי הוא הערך המסורתי שממנו שואבת FFA את עקרונות פעילותה. ערך זה קשור במיוחד לאוטונומיה מוסדית, עצמאות פוליטית, חופש מחשבה, הזכות להציג ולהגן על דעות, הגנה על שוויון הזדמנויות, השתתפות פעילה בממשל עצמי ופיתוח עקרונות הדמוקרטיה. בשיתוף עם מוסדות אמנות וחינוך נוספים ושותפים נוספים, הפקולטה מייצרת מרחב לדיון ציבורי ותורמת באופן משמעותי לפתיחות, לביקורתיות, למומחיות ולתחכום של אותו דיון. מודע למעמדה ולתפקידה בחברה, FFA שמה דגש על התנהגות אתית של הקהילה האקדמית שלה, כמו גם של כל עובדיה.
גלריה
תכנית לימודים
אמנות ועיצוב היא תכנית לתואר שני באנגלית המוצעת במשרה מלאה הנמשכת ארבעה סמסטרים על פני שנתיים אקדמיות. התכנית זוכה ב-120 נקודות זכות. הסטודנטים צפויים להתחייב לסמינרים, סדנאות ולימוד עצמאי.
התוכנית לאמנות ועיצוב יושלם עם בחינת המדינה הסופית המורכבת משני חלקים מוערכים בנפרד: ההגנה על עבודת המחקר וההצגה וההגנה על פרויקט הדיפלומה. עם סיום התוכנית בהצלחה, התלמידים זוכים לתואר שני מוכר בינלאומי (MgA., Magister Artis), שהוא רמה 7 במסגרת המסגרת לכישורים להשכלה גבוהה.
תכנית הלימודים של תכנית אמנות ועיצוב מורכבת מתרגול סטודיו באולפנים לבחירתם של הסטודנטים, הרצאות וסמינרים המפתחים ומחזקים את יכולות החשיבה הביקורתית והקונטקסטואליזציה של התלמידים וקורסי בחירה שמטרתם להרחיב את הידע שלהם בנושאים ספציפיים ולפתח מיומנויות מומחים.
קורסים מרכזיים
שנה ראשונה
סמסטר סתיו | סמסטר אביב |
|
|
שנה שניה
סמסטר סתיו | סמסטר אביב |
|
|
סטודיו תרגול
סטודנטים בתכנית FAAD עושים שימוש בסטודיו משלהם בהנחיית מורה סטודיו FAAD. בסטודיו הביתי שלהם מתכנסים הסטודנטים לפגישות קבועות ומשתמשים בו לחלק מהרצאותיהם, הסדנאות והסמינרים שלהם. סטודיו FAAD מספק להם מקום לבחון ולהתחיל בפרויקטים היצירתיים שלהם, כמו גם ללמוד, להירגע ולהיפגש אחד עם השני. בנוסף לבסיס הקבע שלהם באולפן FAAD, התלמידים מקבלים תמיכה באחד משישה עשר האולפנים המתמחים ב-FFA או בסטודיו לאמן אורח. בתחילת כל סמסטר משובצים הסטודנטים למנחה באחד האולפנים על פי ייעוץ ראשוני, במהלכו מוסכמת תכנית ראשונית של פעילויות והשתתפות בסטודיו. לחלופין, הם יכולים להגיש בקשה לקחת חלק בסטודיו לאמן אורחים בהובלת אמן או מעצב אחר בעל שם בינלאומי בכל סמסטר. בהנחיית המנחה שלהם, הסטודנטים רוכשים ידע תיאורטי ומיומנויות מעשיות הנוגעות לתהליכים חומריים והליכים טכנולוגיים בתחום המיועד על ידי ההתמחות של הסטודיו ומתייחסים לחששות יצירתיים וקריטיים של עיסוקם באמנות או בעיצוב במהלך הדרכות חד לאחד. נוסף על כך, הם מוזמנים להשתתף במפגשי סטודיו, סדנאות וטיולים וכן להשתמש בחלל הסטודיו ובציוד לצורך עבודתם.
התקדמות עבודת הסטודנטים מנוטרת ומוערכת בביקורת קבוצתית של FAAD, הדרכות אחד על אחד עם מורים מפקחים ובמהלך ביקורת אמצע קדנציה והצגות והערכות של פרויקטי סוף סמסטר. לאחר הביקורות של אמצע המחזור, הסטודנטים מחליטים אם הם רוצים להשלים ולהציג את פרויקט הסמסטר שלהם באולפן ה-FAAD הביתי שלהם או באולפן אליו הם משובצים לאותו סמסטר. בסוף הסמסטר, הסטודנטים יכולים לנהל משא ומתן מחדש על שהותם או לבחור להמשיך בתרגול תחת פיקוח של מורה אחר של סטודיו.
אמנות עכשווית בהקשרים מקומיים
הקורס מציג בפני התלמידים את רשתות האמנות המקומיות ומעודד את השתתפותם בהן. באמצעות מפגשים עם דוברים מוזמנים, ביקורים באירועי אמנות וטיולי שטח במוזיאונים וגלריות, התלמידים לומדים כיצד פועלים מוסדות אמנות ובוחנים מבנים המקיימים אותם. הסטודנטים מכירים את החיים בפקולטה ומתוודעים לסצנת האמנות בברנו ומחוצה לה.
אמנות אחרי 2000
מטרת הקורס היא להכיר לסטודנטים את הנושאים, הנטיות והגישות שקיבלו מקום משמעותי באמנות העכשווית ברבע המאה האחרון. הידע של פרקטיקות האמנות והנושאים הנוכחיים שהדהדו במוסדות תערוכות גדולים אמור לעזור לסטודנטים לבטא באופן ביקורתי את עמדתם ואת הכיוון היצירתי שלהם.
תרגול קריטי
הקורס מספק פלטפורמה ביקורתית אך אכפתית ומגיבה לדיונים קולקטיביים, ניסויים ושיתוף חוויות. התלמידים לומדים כיצד להרהר באופן ביקורתי על עבודת האמנות או העיצוב שלהם ועל עבודתם של אחרים. התלמידים בוחנים פרקטיקות יצירתיות ביחס להיסטוריה המורכבת שלהם ולמטבע שלהם בתהליכים חברתיים ותרבותיים רחבים יותר. הם עוסקים במה זה אומר להיות מתרגל יצירתי היום וכיצד יצירות ורעיונות יצירתיים מובנים בהקשרים תרבותיים, חברתיים ואינטלקטואליים שונים ובין הקשרים שונים. הסמינרים מנוהלים על ידי מורים מנוסים אשר מגיבים לצרכים ולדאגות של המשתתפים ומבטיחים ניתוח ביקורתי מעמיק של נושאים שנבחנו.
מחקר באמצעות אמנות ועיצוב
הקורס מכיר לסטודנטים את השורשים ההיסטוריים, המיסוד וההתפתחויות העכשוויות של המחקר האמנותי, מעורר דיון על הפקת ידע באמנות ועיצוב, ובוחן אפיקים חדשים שמחקר באמצעות אמנות ועיצוב פותח לעוסקים יצירתיים. התלמידים מפתחים ומקדמים את יכולתם להכיר ולהתבסס על היבטים מחקריים של עבודתם היצירתית. הם לומדים כיצד לנסח שאלות מחקר, לבחור שיטות מתאימות, לפרש תוצאות ולנסח את התרומה המחקרית של הפרקטיקה היצירתית שלהם.
סמינר עבודת מחקר
מטרת הקורס היא לתמוך בסטודנטים בתהליך כתיבת עבודת המחקר שלהם. הקורס מורכב מסמינרים, סדנאות והדרכות אישיות המסייעים לסטודנטים ביישום תכנית מחקר בנושא רלוונטי וכתיבת עבודת מחקר המבוססת על אותו נושא בהתאם לסטנדרטים הנדרשים של כתיבה אקדמית. בסמינרים לומדים הסטודנטים את יסודות הכתיבה האקדמית, בוחנים אתגרים שמציבה כתיבה על מחקר מבוסס תרגול ומתרגלים את כישורי הכתיבה שלהם באמצעות מטלות אישיות וקבוצתיות. סדנאות קבועות מקלות על תהליך הכתיבה באמצעות מפגשי משוב קבוצתיים ודיונים על המכשולים בהם נתקלים התלמידים במהלך הכתיבה. הדרכות פרטניות עם מדריכי עבודת מחקר מתמקדות בסוגיות ספציפיות הנובעות מפרויקטי מחקר בודדים ומתקיימות בהתבסס על הצרכים האישיים של הסטודנטים ובמטרה להשלמת עבודתם.
סמינר פרויקט דיפלומה
בסמסטר האחרון של לימודיהם, עבודת הסטודנטים בפרויקט דיפלומה מתבצעת על ידי סמינר פרויקט דיפלומה. סטודנטים מציגים ודנים בעבודתם המתנהלת בפגישות קבועות עם מפקחי פרויקט הדיפלומה שלהם, המספקים סיוע תיאורטי ומעשי לעבודה של הסטודנטים לקראת השלמת, הצגת והגנה מוצלחת של פרויקט הדיפלומה.
קורסי בחירה
תכנית הלימודים FAAD מציעה מגוון רחב של קורסי בחירה בנוסף לאלו החובה. אלה מחולקים לשתי קבוצות - סדנאות ומעבדות ותיאוריה ושיח. הקבוצה הראשונה של קורסי הבחירה נועדה לעזור לתלמידים לפתח ולשלוט במיומנויות מעשיות, טכניקות ומדיה. הקבוצה השנייה כוללת קורסים שמטרתם להרחיב את הידע באמנות ותורת העיצוב העכשווית ובתחומים קשורים במדעי הרוח.