תואר שני בספרות אפריקאית
University of the Witwatersrand
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
בקש מידע
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
תכנית זו מספקת לתלמידים הכשרת מומחה בהיסטוריה אינטלקטואלית וספרותית אפריקה והגלותי. לימד על ידי דמויות מובילות בתחום, תכנית inducts תלמידים לדיונים תיאורטיים ליבה וגישות חדשות בתחום תוך שימוש בחומר ספרותי אפריקאי לresituate ולבקר מגמות עיקריות כמו ספרות עולם ותאורית הפוסט-קולוניאלית הנובעת מהעולם האנגלו-אמריקאי. ניצול יוהנסבורג כמרכז הרוחני החדש של היבשת, התכנית שואבת את משתתפים מכל רחבי היבשת ומעבר. מאז הקמתה תחת Es'kia Mphahlele בתחילת 1980, המחלקה לספרות אפריקאית יצרה קבוצה של בוגרים שתפסו עמדות על פני האקדמיה אפריקה ובחלקים אחרים של העולם.
יתרונות של התכנית
- לימד על ידי דמויות מובילות בתחום
- קהילת סטודנטים תוססת נמשכת מכל רחבי היבשת
- הזדמנות להציג את העבודה בסמינרים לתואר שני וכנסים
- תמיכה לפרסם עבודת מחקר מצטיינת
- הזדמנות להשתתף בחיים תרבותיים ואינטלקטואליים תוססים ביוהנסבורג
מתאר תכנית לימודים / מודולים לימדו
- גישות ביקורתיות לספרות אפריקאית
- אפריקה פופולארית מדיה והרומן
- נרטיבים של האוקיינוס ההודי
- מגמות עכשוויים בספרות אפריקאית
- זיכרון, אלימות וייצוג
- כתיבת העבדות בעולם האפריקאי
- ההיסטוריה ספר באפריקה
תאריכי סגירה
בדרך כלל אוגוסט 31 למועמדים בינלאומיים ו -30 בספטמבר למועמדים בדרום אפריקה, אבל בנסיבות מסוימות אנו יכולים לקבל בקשות מאוחר. מועמדים לעבודת הדוקטורט בלבד האפשרות לפנות למחלקה לפני הגשת בקשה לקבלה.
אפריקה פופולארית מדיה והרומן כפי שרבי מחקרים קודמים הדגימו, הרומן האפריקאי התפתח לעתים קרובות מרקע של תקשורת הפופולרית כגון עיתונים, כתבי עת, מגזינים, חוברות, novelettes הפופולרי, סרטים, טלוויזיה, דרמה פופולרית, מכתבים, תקשורת דתית פופולרית וכן הלאה. כמחקר שנערך לאחרונה שמנסח זאת "פרסומים ארעיים סייעו לעידוד יצירתיות ספרותית על ידי הצעת שקעים רגילים לסיפורים קצרים." תקשורת אלה לעתים קרובות מספקת ההזדמנות לחדשנות סגנונית וניסויים גנריות אשר לאחר מכן מודיע רומנים יותר 'הקנונים' העולים. לאחרונה, כמו גם, תחום זה של ייצור תרבותי הפופולרי אשר בפישוק האוראלי וכתובים היה נושא החקירה אקדמית גדלה, בין שאר משום שהיא נמצאת באזור זה, שחלק הארי של פעילות תרבותית אפריקאית מתרחש.
ניסויים אלה עם ז'אנר בספרות הפופולרית הם גם דרך של דמיון ומדבר אל קהל וציבורים חדשים. החדשנות הגנטית של ספרות הפופולרית באפריקה היא לעתים קרובות גם דרך של מתן ביטוי הנרטיב לצורות חדשות של ניסיון. על ידי הקדשת תשומת לב לצורות של ספרות הפופולרית, קורס זה נועד להעלות שאלות מקדימות על ההיווצרות של קריאת הציבור באפריקה. ציבורים אלה בתורו לעתים קרובות קשורים בזהות אתנית, גזעית, מגדרות, דתית ואזורית חזקה וכמובן ישאלו איך הזהויות האלה אינטראקציה עם הרעיונות ומושגים של תרבות הרשמית.
גישות ביקורתיות לספרות אפריקאית
ההערכה של אפריקה ספרות הייתה אתר של ויכוח סוער מאז הבולטות הבינלאומיות של לימודי אפריקה וספרות בשנתי ה -50 וה -60. קורס זה יציג תלמידים למגוון רחב של דיונים שאפיין את ההתפתחות המודרנית של ביקורת ספרות אפריקאית. באותה מידה מרכזית לפנייתנו יהיה הצורך לרשום את נקודת המפגש של ביקורת הספרותית אפריקה והתפתחויות בו-זמנית בשיח של ההיסטוריה של אפריקה, פוליטיקה, כלכלה, סוציולוגיה ותרבות. למרות הדגש בקורס יהיה על החקירה של תנוחות תיאורטיות, מצגות סמינר חייבת לשלב הטיעונים חקרו בחקירות אמפיריות של טקסטים הקשורים לנושאים, סוגיות של אסתטיקה בדיון.
סופרי Canonical וניסיון הפוסט-הקולוניאלי באפריקה
המחקר הכללי של אפריקה ספרות באוניברסיטות נוטה להתמקד בטקסטים קנוניים כמו דברים מתפרקים, Bits של אלוהים עץ, Ones beautyful עדיין לא נולד וכן הלאה על ידי סופרים אפריקאים מובילים כמו אצ'בה, Ngugi, Soyinka, Sembene ונרמה, מלך יקסום . עם זאת, רוב הקורסים נוטים להתמקד ביצירות המוקדמות של סופרים אלה. מעט תשומת לב הוקדשה ליותר העבודות האחרונות שלהם. קורס זה מבקש לעשות שינוי במיקוד על ידי ניסיון לחקור כמה יותר עבודות מהשנים האחרונות של הסופרים הקאנוניים הללו.
מטרת הקורס היא לבחון את שני אסטרטגיות הרשמיות וכל תובנות חדשות שסופרים אלה מציעים בעבודות האחרונות שלהם. הדגש יהיה על איך הסופרים להתמודד עם החוויה פוסט-קולוניאלית באפריקה וכיצד אכן, הם מחדש כמה מהנושאים שהועלו בטקסטים הקודמים שלהם. מאחר שרוב הסופרים גם יש משערי נושאים ספרותיים וחברתיים-תרבותיים באפריקה, חלק ממאמרי הביקורת שלהם יהיה לקרוא לצד יצירותיהם, במיוחד ברמת התואר השני. לבסוף, למרות שNuruddin פארה והמה תומה הן בדרך כלל לא נחשבו לסופרים הקאנוניים, שהם הציגו כאן במידה רבה משום שהם מביאים לספרות אפריקאית נקודת מבט שונה לגמרי על דיון פוסט-הקולוניאלי באפריקה וגם בגלל שהם באים מקרן אפריקה, אזור שלא זכה לתשומת לב נאותה בלימודי ספרות.
ההיסטוריה של הספר
תחום ההיסטוריה של הספר כבר צובר קרקע כתחום עיקרי של חקירה בשני העשורים האחרונים. כתחום חקירה, ההיסטוריה של הספר הפיק מסורת של למדנות ארוכה ומכובדת. במילותיו של Chartier, המוקד העיקרי שלה היה פי שלושה: להבין "את הטקסט, אובייקט החומר שמעביר אותו, ומעשה שתופס אותו". טריפטיכון זה של סוגיות גרם ארכיון עשיר של חקירה כל ההיבטים של חומריות של הספר והיבוא שלה למשמעויות החברתיות והאסתטיות של טקסטים.
קורס זה להציג בפני תלמידים את הדיונים רחבים בתחום ההיסטוריה של הספר. דיונים אלה ייבחנו ביחס לחומר הקיים בהיסטוריה של הספר באפריקה. מכיוון שמדובר בתחום מתפתח, הקורס יציג תלמידים עם הזדמנות מרגשת להיות מעורב במחקר חדשני.
מגמות עכשוויים בספרות אפריקאית
בשני העשורים האחרונים חלה עלייה של 'דור שלישי' מובהק של סופרים אפריקאים ובם אישים כמו Dangarembga, Okri, קוטו, Vassanji, Gurnah, הוב, Abani, אדיצ'י, Isegawa, תומא, ייניינה, MPE, צביונים, Oyeyemi , אינג, Bandele-תומאס וכן הלאה. בנושא, סגנון ותוכן, קבוצה זו היא שונה מהסופרים 'הקלאסיים' של הקנון ונוטה לקחת את הנושאים שעלו בספרות 'פוסט-קולוניאלית "אחרת. שינוי בדגש ספרותי זה היה מלווה בשינוי במיקוד קריטי והרבה תאוריה ספרותית אפריקאית עכשיו הוא נשלט על ידי צורות שונות של תאורית הפוסט-קולוניאלית ". קורס זה יהיה לקרוא את היצירות של "הדור השלישי" של סופרים דרך העדשות של התאוריה ביקורתית האחרונה.
נרטיבים של האוקיינוס ההודי
מודול זה נועד לחקור שלאוקיינוס ההודי יכול להיחשב כזירה חברתית, כלכלית, משפטית ותרבותית המידה. מודול מעלה סוגיות אלה עם נוף להבנת ההשלכות הרחבות יותר שלהם לעתיד של הדרום אפריקה שבאוקיינוס ההודי.