תואר שני בניהול אומנויות ועיצוב (MADEM)
Università LUM - School of Management
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Milan, איטליה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 8,000 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
29 Nov 2024
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Feb 2025
* הנחה של 15% הנחה על ציפור מוקדמת עד ה-31/07/2023
מבוא
לתרבות וליצירתיות יהיה תפקיד חשוב יותר ויותר בכלכלה האיטלקית ובשוק העבודה שלה. לכן יש צורך להכשיר אנשי מקצוע המסוגלים לנהל ולהתפתח בגישה בת קיימא וחדשנית למפעלים הפועלים בתעשייה היצירתית והתרבותית.
בהקשר זה, מאסטר אוניברסיטאי בניהול אומנויות ועיצוב מציע מסלול של הכשרה מתקדמת שמטרתה להכשיר אנשי מקצוע המסוגלים לנהל את הצמיחה של מפעלי תרבות, מסוגלים לתרגל עקרונות וכלים של עיצוב, ויכולים לבנות שותפויות חדשניות בין עולם האמנות לבין עולם האמנות. עיצוב וסביבות תעשייתיות מסורתיות.
המאסטר של האוניברסיטה בניהול אומנויות ועיצוב (MADEM) היא תכנית ארצית להכשרה מתקדמת לבוגרים במדעי הרוח והכלכלה ולאנשי מקצוע העובדים או מוכנים לעבוד עבור ארגונים מתחומי האמנות, היצירה והתרבות (כגון מוזיאונים, תיאטראות, פסטיבלים , קרנות, מפעלים וארגונים ללא מטרות רווח, גופים ציבוריים).
מטרת המאסטר של האוניברסיטה היא לפתח ידע ומיומנויות טכניות ומתמחות, מנהיגות ומיומנויות רכות עבור אנשים המוכנים לקבל תפקידים בעלי אחריות גבוהה יותר או לעבוד כיועץ או יזם באמנות, תרבות ויצירתיות, ומעוניינים גם בפיתוח שיתופי פעולה ואינטראקציות בין תחומים אלה לעסקים מסורתיים בהיגיון של שיפור החדשנות וגירוי יזמות חדשה.
בהקשר זה, מטרת המאסטר היא לנתח ולפתח - בדיאלוג רב תחומי, מיוחד ומשולב - מודלים, טכניקות, גישות וכלי ניהול מוכווני עסקים, וגם קווים מנחים לאימוץ; כל זאת על מנת לתמוך בחדשנות ב"ארגוני אמנויות" וליצור ולפתח שיתופי פעולה של יצירתיות, אמנות ותרבות עם העולם העסקי, כדי לענות על הצרכים ההולכים וגדלים של הכשרה וידע שמנהלים ציבוריים, מפעלים, מנהלים ואנשי מקצוע העובדים או מוכנים לעבוד בתחומים אלה מראים בימינו.
תשומת לב מיוחדת תינתן לשיפור השימוש בהון מוחשי ואינטלקטואלי, לשיפור תהליך הלמידה וההוראה של ידע מיוחד וכללי, לזיהוי וניהול מרכיבים שימושיים לצמיחה וחדשנות ואישיות ומקצועיות. צמיחה של משאבי אנוש, לשיווק ולהנחיות לניהול שוק, פרויקטים ומשאבים כלכליים; תינתן חשיבות גם לתפקיד ולהשפעה של הדיגיטליזציה, להזדמנויות למימון ולגיוס כספים על מנת לשפר את הארגון ולהשפעות של ארגון אמנויות ברמה חברתית-תרבותית, תעסוקתית, טריטוריאלית.
התלמידים ילכו בדרכים חינוכיות ל:
- לפתח ידע מיוחד-טכני עם גישת ניהול כלכלי בתרבות ובאמנות;
- ליצור ולנהל שותפויות ושיתופי פעולה בין אמנות, תרבות, עיצוב ויצירתיות, לבין עסקים מסורתיים וחדשים;
- לפתח ולהשתמש בשיטות ובטכניקות על מנת לתמוך בכישורי חדשנות של ארגונים וארגונים;
- לפתח קווים מנחים התומכים באנשי מקצוע ויזמים (או יזמים רוצים) בהגדרה ובתרגול של אסטרטגיות ופעולות ניהוליות עבור הארגון שלהם, תוך תשומת לב מיוחדת לחדשנות ולשיפור איכות השירות;
- לזהות היכן לפעול על מנת לתמוך ולעודד חדשנות בפעולות והתנהגויות.
תאריך התחלה – 26/02/2024
מבצע מוקדם: 15% הנחה בהרשמה עד ה-31 ביולי 2023.
תכנית
- מבוא לניהול אמנות ועיצוב
- ניהול אסטרטגי של מוסדות, רווחים ועמותות במגזר האמנותי-יצירתי והתרבותי
- יסודות מתודולוגיות כמותיות עבור מוסדות, רווחים וארגונים ללא כוונת רווח במגזר האמנותי-יצירתי והתרבותי (חשבונאות בסיסית, ניהול עלויות וביצועים)
- ארגון וניהול ופיתוח משאבי אנוש
- מחקר שוק, שיווק ו- CRM
- אמנות ומדיה דיגיטלית
- עיצוב חשיבה
- חדשנות למודל עסקי, יזמות יצירתית ותכנון עסקי
- מימון וגיוס כספים
- ניהול פרוייקט
- דיני אמנויות
- תקשורת באומנויות
קבלה
תכנית לימודים
מבנה הקורס
כמות השעות מתחלקת כך:
- 360 שעות הרצאות
- 590 שעות לימוד ודיון
- 200 שעות להדרכה, סמינרים, סדנאות וכו'.
- 350 שעות עבודה בפרויקט
גלריה
שכר לימוד בתוכנית
תוצאת התוכנית
תכנית המאסטר פונה לאלו המעוניינים לפעול, בהתאם לנקודת מבט כלכלית-ניהולית, בתחום האמנות, התרבות, היצירתיות. באופן כללי יותר, הוא פונה למי שמעוניין לפעול בהיגיון של מנועים וזרזים של חדשנות, גם בשרשרת אספקה מסורתית וכן למי שמוכן לקבל תפקידי אחריות בתחום ניהול האמנות והמורשת התרבותית. להלן דוגמה למיקום פוטנציאלי:
•מומחי ניהול הקשורים ליוזמות תרבותיות;
•מומחים בארגון אירועים ותערוכות;
•אוצרי מוזיאונים או מנהלים בקרנות, חברות, עמותות ומפעלי תרבות;
•אנשי מקצוע בתמיכה פרטיים, למטרות רווח ו/או ללא מטרות רווח חברות, מנהלים ציבוריים
אפשרויות קריירה
תכנית המאסטר פונה לאלו המעוניינים לפעול, בהתאם לנקודת מבט כלכלית-ניהולית, בתחום האמנות, התרבות, היצירתיות. באופן כללי יותר, הוא פונה למי שמעוניין לפעול בהיגיון של מנועים וזרזים של חדשנות, גם בשרשרת אספקה מסורתית וכן למי שמוכן לקבל תפקידי אחריות בתחום ניהול האמנות והמורשת התרבותית. להלן דוגמה למיקום פוטנציאלי:
•מומחי ניהול הקשורים ליוזמות תרבותיות;
•מומחים בארגון אירועים ותערוכות;
•אוצרי מוזיאונים או מנהלים בקרנות, חברות, עמותות ומפעלי תרבות;
•אנשי מקצוע בתמיכה פרטיים, למטרות רווח ו/או ללא מטרות רווח חברות, מנהלים ציבוריים