תואר שני במדעי המחשב היישומיים
UiT The Arctic University of Norway
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Narvik, נורבגיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* ללא שכר לימוד לסטודנטים בינלאומיים
מבוא
האם תרצה להבין כיצד בינה מלאכותית ומציאות וירטואלית מקיפים אותנו בחיי היומיום שלנו? תוכנית זו היא התאמה מושלמת לאלה המבקשים להבין את הטכנולוגיה שמאחורי מכוניות, נהיגה עצמית, סימולטורים ומשחקי מחשב. עם תואר שני במדעי המחשב היישומי אתה הופך להיות מיומן בתחום:
- תכנות טכני
- מציאות מדומה וגרפיקה ממוחשבת
- בינה מלאכותית
- סימולציות
תלמד כיצד לנצל יכולת זו לפיתוח תוכנות מחשב מתקדמות, כלים ומערכות לשימוש במגוון רחב של תחומים.
תיאור התוכנית
- משך הזמן: שנתיים
- נקודות זכות (ECTS) : 120
- תנאי קבלה : תכנית רלוונטית לתואר ראשון בהנדסת מדעי המחשב או שווה ערך עם מינימום 25 נ"ז מתמטיקה, 5 נ"ז סטטיסטיקה, 7,5 נ"ז פיזיקה
- שם התואר : תואר שני במדעי הטכנולוגיה/Sivilingeniør
- קוד יישום :
- מועמדים נורבגים ונורדים: 4600
- מועמדים בינלאומיים: 9008
לאחר השלמת מחקר זה, יהיו לך תנאים מוקדמים לפתח משחקי מחשב מתקדמים, מציאות מדומה וליצור סימולציות מציאותיות, כגון התנגשויות, גופים קשיחים, קינמטיקה הפוכה ומכניקת נוזלים. כסטודנט, תפיק תועלת מהקשרים ההדוקים שיש לנרוויק לשותפי מחקר לאומיים ובינלאומיים ומתקני המעבדה המקצועיים שלנו. לאורך כל הלימודים, תבנה יסוד חזק ותחרותי כמתכנת טכני ומפתח תוכנות מתקדמות ומערכות למידה. פעילויות ההוראה מונעות על ידי קבוצות מחקר פעילות בתחומי AI, דוגמנות גיאומטרית ומתמטיקה שימושית. זה יכול לשמש בסיס ל:
- בינה מלאכותית (AI), למידת מכונה וסוכנים חכמים
- דוגמנות גיאומטרית, מציאות מדומה, גרפיקה ממוחשבת ואנימציות
- תכנות מונחה עצמים, תכנות meta- ו- GPU
- פיתוח מערכות תוכנה גדולות ומערכות רב תכליתיות
לאחר השלמת עבודת הדיפלומה בנושא נבחר, אתה מצויד בידע מקיף בהתמודדות עם אתגרים טכניים וניהוליים, מה שהופך אותך לאטרקטיבי לחברות בתעשיות רבות. סטודנטים לשעבר מצאו בדרך כלל הזדמנויות מרגשות כמומחים או כמנהיגים בחברות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית או בתוך האקדמיה.
קבלה
תכנית לימודים
מבנה התוכנית
טווח | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים |
סמסטר ראשון (סתיו) | MAT-3800 אלגברה לינארית II | MAT-3802 מתמטיקה בדידה עם תורת המשחקים והגרפים | MAT-3801 שיטות מספריות | DTE-3603 מבוא לתכנות טכני | END-3801 PDE ושיטת האלמנטים הסופיים | HMS-0501 בטיחות במעבדה, בסדנה ובמסעות בים וביבשה. ו HMS-0502 עזרה ראשונה במעבדה, בסדנה ובמסעות בים וביבשה נוכחות חובה |
סמסטר ב' (אביב) | END-3607 מידול גיאומטרי | DTE-3610 שיטות אלמנטים סופיים, תכנות | DTE-3609 מציאות מדומה, גרפיקה ואנימציה - תיאוריה | DTE-3608 בינה מלאכותית וסוכנים חכמים - מבוא | TEK-3501 חדשנות וכלכלה | DTE-3607 תכנות משחק וסימולטור מתקדם |
סמסטר ג' (סתיו) | DTE-3605 מציאות מדומה, גרפיקה ואנימציה - פרויקט | TEK-3500 חדשנות וניהול | DTE-3604 גיאומטריה יישומית ואפקטים מיוחדים | פרויקט DTE-3606 בינה מלאכותית וסוכנים אינטליגנטיים | הדמיות DTE-3601 | מכניקת נוזלים DTE-3600 |
סמסטר רביעי (אביב) | עבודת מאסטר DTE-3900 – M-IT | עבודת מאסטר DTE-3900 – M-IT | עבודת מאסטר DTE-3900 – M-IT | עבודת מאסטר DTE-3900 – M-IT | עבודת מאסטר DTE-3900 – M-IT | עבודת מאסטר DTE-3900 – M-IT |
הוראה והערכה
קורס רענון:
בשבוע 33 מוצע קורס רענון בן יומיים באלגברה לינארית. בקורס זה יחזרו על מושגים ושיטות מרכזיות מקורסי אלגברה לינארית קודמים. חוויות משנים קודמות הן שסטודנטים המשתתפים בקורס רענון זה מרוויחים מכך רבות ב-SMN6190 Linear Algebra II.
כל ההוראה בתוכנית זו מתקיימת באנגלית.
תכנית הלימודים בנויה עם קורסים מרוכזים שבהם התלמידים עובדים על נושא אחד בכל פעם. זה מספק עומס עבודה אחיד לאורך כל התוכנית. התוכנית מבוססת מו"פ, ולעתים קרובות הפרופסורים משתמשים בתוצאות מחקר משלהם בהרצאות. רוב הקורסים מבוססים על הרצאות מסורתיות, תרגילים תיאורטיים, תרגילי מעבדה, טיולים ולימודים עצמיים. התרגילים יכולים להיות מרצון או חובה ולהתבצע בנפרד או בצוות.
עבודות פרויקט חובה משמשות לעתים קרובות גם בקשר לנושאים השונים. הפרויקטים מבוצעים בדרך כלל על ידי צוותי סטודנטים. הצוותים מכינים דוחות פרויקטים המוצגים בפני הפרופסורים, הבוחנים ולעיתים גם לעמיתים. הפרויקטים עשויים להתבסס על ניסויי מעבדה, מקרים עסקיים וכדומה. חלק מהנושאים מבוססים לחלוטין על פרויקט בפיקוח הפרופסור בפועל.
עבודת הגמר מאופיינת בנושא בעל אופי מדעי וניתנת לביצוע בשיתוף פעולה הדוק עם שותף רלוונטי בתעשייה ו/או על סמך פרויקט מו"פ קיים. העבודה מחולקת לשני שלבים כאשר השלב הראשון מורכב בדרך כלל מלימוד ספרות על מנת לספק לסטודנטים בסיס תיאורטי חזק יותר לביצוע שלב שני. שלב שני הוא החלק העיקרי של התזה והוא משימת מו"פ ייעודית בה התלמידים יקבלו היכרות מעמיקה עם הנושא הנבחר. את תוצאת העבודה יש להציג בצורה של דו"ח מדעי על מנת לתעד את כל העבודה המתבצעת בקשר לעבודה. העבודה מתבצעת בדרך כלל באופן פרטני, אך במקרים מיוחדים על ידי קבוצה של שניים או שלושה תלמידים. במהלך תקופת העבודה יתקיימו מפגשי סטטוס ומצגות אבני דרך, והתוצאות הסופיות יוצגו בפני צוות הפקולטה ועמיתים לסטודנטים.
צורת הערכה
לאורך התכנית נעשה שימוש בצורות שונות של שיטות הערכה בקשר לנושאים השונים. ברוב המקרים, בחינות פרטניות בכתב משמשות כצורה העיקרית של ציון המקצועות. בנוסף, נעשה שימוש בפרויקטי חובה (ביחידים או בקבוצות) לצורך קביעת הציון הסופי.
חלק מהערכות הנושא מבוססות על תיק עבודות שבוצעו, בעוד שאחרות מבוססות על עבודות פרויקט שבהן הציונים נקבעים על סמך דוחות כתובים, ולעיתים לאחר מכן מצגות בעל פה.
ציון עבודת המאסטר הסופית מבוסס רק על הדו"ח הכתוב עם קבצים מצורפים רלוונטיים.
מידע נוסף על שיטת ההערכה של כל נושא מוגדר בתיאור הקורס המתאים, אך הציון מבוסס בדרך כלל על שיטת ה-ECTS עם ציונים A, B, C, D, E ו-F, כאשר F "לא עבר".
הכשרת בטיחות חובה בבריאות, ביטחון וסביבה (HSE)
על כל התלמידים לעבור הכשרת בטיחות חובה לפני שמתירים להם גישה וניתן להם אישור לעבוד במעבדות, בתי מלאכה וכדומה. זה נכון גם לגבי השתתפות בעבודת שטח/ הפלגות מחקר וכדומה. אנא צור קשר עם הממונה הישיר שלך לקבלת רשימה של קורסי חובה.
גישה ללימודים נוספים
לקמפוס UIT Narvik יש דוקטורט. השכלה בתחום המדע והטכנולוגיה ההנדסית. סטודנטים עשויים להיות כשירים להתקבל לדוקטורט זה. תכנית.
לאחר סיום מוצלח של התכנית לתואר, בהתאם לציונים מספקים בתואר שני ותואר ראשון.
תוצאת התוכנית
תוצאות למידה
לאחר סיום התוכנית, המועמד הוא בעל תוצא הלמידה הבא.
יֶדַע
- למועמד יהיה הידע הבסיסי הדרוש כמו גם ידע מומחה בעבודות מאתגרות במחקר, פיתוח תעשייתי ותחומים נוספים. הידע הוא ברמה כזו שהמועמד יכול לנתח בעיות וליישם את הידע בתחומים חדשים.
- המועמד יהיה בעל היכרות מעמיקה עם התיאוריות והמתודולוגיות השונות של פיתוח תוכנה ובמיוחד תכנות מחשבים, לרבות תכנות מונחה עצמים מתקדם ותכנות מטה, המבוסס על ידע במתמטיקה וטכנולוגיה החלים הן בתכנות למטרות כלליות ובמיוחד לטכניות. יישומים בפלטפורמות שונות.
- למועמד יהיה ידע מיוחד בתחומים המשולבים של מידול ותכנות גיאומטריים, גיאומטריה בשילוב בינה מלאכותית ותכנות, סימולציות/חישובים ותכנות, וגיאומטריה וגרפיקה ממוחשבת.
מיומנויות
- המועמד יעבוד באופן עצמאי עם בעיות, על ידי ניתוח הבעיות ועריכת תוכניות לפתרון אותן.
- המועמד יוכל ליצור באופן עצמאי תוכנות מחשב גדולות ו/או מורכבות שיכולות לרוץ על פלטפורמות שונות.
- המועמד יכול לבצע פרויקט מחקר או פיתוח עצמאי בתחום מדעי המחשב בפיקוח ובהתאם לנורמות החלות לאתיקה מחקרית.
- המועמד יכול למצוא, לנתח ולהתמודד באופן ביקורתי עם מקורות מידע שונים ולהשתמש בהם בפיתוח ובטיעון.
- המועמד יוכל לכתוב דו"ח רצוף ארוך יותר ולהציג מחקרים בצורה ברורה בעבודה בכתב ולהעביר ידע באופן כללי בעל פה ובכתב.
כשירות כללית
- המועמד מושפע לשמור ולפתח סקרנות וערכים כמו פתיחות, דיוק וחשיבות ההפרדה בין ידע ודעות.
- המועמד יכול לתקשר על נושאים אקדמיים, ניתוח ומסקנות בתחום מדעי המחשב על ידי שימוש בטרמינולוגיה הרלוונטית כדי לתקשר עם מומחים וגם עם הציבור הרחב.
- המועמד יכול לתרום לחשיבה חדשה ולתהליכי חדשנות בשיתוף עם מומחים מתחומים אחרים.
גלריה
אפשרויות קריירה
פוטנציאל עבודה
התואר השני במדעי המחשב יישומי מזכה לעבודה בינלאומית במגוון תעשיות ודיסציפלינות, החל מהנדסת תוכנה בכלל ועד לפיתוח תוכנה מיוחדת לתחום. כמה דוגמאות כוללות:
- פיתוח תוכנה באופן כללי
- מציאות מדומה וסימולטורים
- מערכות הדמיה גרפית
- פיתוח פתרונות תוכנה ספציפיים לתחום, כגון: נפט וגז, CAD/CAM
- תעשיית משחקי מחשב
- למידת מכונה ופיתוח מערכות בינה מלאכותית
- קריירה אקדמית בתחום מחקר ופיתוח
- Ansatt I Forsvaret
- גרונדר
- מנהל IT
- Prosjektleder
- מתכנת משחקים
- סטיפנדיאט