תואר שני בבלשנות תיאורטית ויישומית
Universidad de Murcia
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Murcia, ספרד
שפות
ספרדית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 2,280 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* 3671.32 אירו: סטודנטים בינלאומיים. הנתונים המופיעים בדף זה אינם רשמיים, אלא רק מעידים. למידע נוסף צרו קשר עם מזכירות המרכז המקביל.
מבוא
תואר שני באוניברסיטה בבלשנות תיאורטית ויישומית (MALTA) הוא תואר שני משותף מהפקולטה למכתבים המציע את ההכשרה הדרושה לחוקרים עתידיים בתחומים שונים של בלשנות תיאורטית ויישומית, וכן התמחות גבוהה למי שרוצה תואר גבוה יותר של הכשרה אקדמית ועדכון ביישומים המקצועיים של שפה ובלשנות, על למעלה ממאה קווי מחקר ובאמצעות מבנה הצעות הוראה גמיש הנלמד על ידי מומחים בעלי יוקרה לאומית ובינלאומית מוכרת.
התואר השני בבלשנות תיאורטית ויישומית הוא המטרות הבאות:
- היא מספקת הכשרה מחקרית ואיכותית המתמחה בכמה מהתחומים המאוחדים ביותר במחקר לשוני תיאורטי ויישומי.
- זה מאפשר התאגדות לקבוצות מחקר של אוניברסיטאות ציבוריות ופרטיות, או למרכזי מחקר.
- הוא מספק את ההכשרה הנדרשת במתודולוגיית מחקר מדעית המיושמת בתחום שנבחר בתחום הבלשנות.
- הוא מציע הכשרה מתקדמת בידע בשפה אנושית שעשויה לעניין תחומים מקצועיים שונים.
- הוא מספק אפשרויות של גיבוש ושיפור הידע הלשוני הספציפי לכל אותם אנשי מקצוע הקשורים במיוחד לשימוש הציבורי בשפה, כמו מתקשרים, מתווכים בין תרבויות, משא ומתן, יועצים לשוניים וכו ', בנוסף למחנכים.
תיק מאסטר
מרכז הוראה: | הפקולטה למכתבים |
סוג ההוראה: | פנים אל פנים |
שפה: | ספרדית |
משך: | שנה אחת |
נקודות זכות: | 60 |
כותרת: | תואר שני בבלשנות תיאורטית ויישומית |
מלגות, מענקים וניידות: | לאומי / בינלאומי |
מחיר לזיכוי: |
|
הצדקה
התואר השני בבלשנות תיאורטית ויישומית (MALTA) הוא תואר שני משותף מהפקולטה למכתבים ש:
- היא מציעה לסטודנט לתארים מתקדמים את החניכה הדרושה להכשרה כחוקרים עתידיים בתחומים שונים של בלשנות תיאורטית ויישומית, כמו גם התמחות גבוהה למי שרוצה תואר אקדמי גבוה יותר ועדכון ביישומים מקצועיים של שפה ובלשנות.
- היא מאגדת את הצעת הבלשנות של הפילולוגיות השונות בפקולטה למכתבים ברמה לתארים מתקדמים, ומאגדת את המומחים העיקריים שלה עם רקורד מוכח וניסיון מקצועי מאוחד.
- יש לו יותר ממאה שורות של מחקר בקרב מומחיה מנקודת המבט של 8 תחומי ידע ו 14 קבוצות מחקר באוניברסיטת UMU.
- הוא מציג מבנה גמיש המאפשר תכנון לימודים מותאם אישית באמצעות 84 נקודות זכות אופציונליות המוצעות, 9 חובה ו- 12 מתואר שני.
האינטרס האקדמי של התואר השני MALTA ניכר במיוחד בכך שהוא מייצג המשכיות של לימודי לשון באוניברסיטה שלנו, בהתחשב בכך שההצעה לתארים אקדמיים אינה מכילה תואר ספציפי המכסה סוג זה של לימודים. רק חלק מהתארים לתואר ראשון במדעי הרוח מציעים נושאים עם תוכן לשוני, במידה רבה יותר או פחות, תלוי במקרה, והתייחסו תמיד לשפות מסוימות; נושאים שחייבים לחלוק תארים עם מחקרים ספרותיים ספציפיים של שפות ותרבויות שונות, ללא אפשרות של הקרנה בלעדית של לימודים לשוניים. במובן זה, ההצעה לתואר שני זה הייתה ממלאת חלל ניכר, מה שמאפשר לסטודנטים שבהם עניין מיוחד בלימודים לשוניים החל להמשיך אותם ברמת התמחות כמו זו שהציעה MALTA.
העובדה שתואר שני באוניברסיטה בבלשנות תיאורטית ויישומית הוגדר כתואר שני בהכשרה במחקר, פותחת אפשרות ללימודי תואר שלישי, ופותחת דרך להכשרת עובדי מחקר בתחום הלשוני.
סמכותן
המטרה הכללית של המאסטר מגולמת בסדרת מיומנויות תואר שעל התלמידים להשיג במהלך לימודי התואר השני שלהן ונדרשות להעניק את התואר המתאים. יעדים אלו מחייבים אפוא מיומנויות בסיסיות, כלליות וספציפיות ספציפיות.
הסמכות בסיסיות
לפחות אלה המפורטים ב- RD 1393/2007 (השתנו עד 861/2010), שקובעים את סדר ההשכלה הרשמית באוניברסיטה לגבי מיומנויות שיש להשיג בלימודי תואר שני, וכאלה שיופיעו יבטיחו. במסגרת הספרדית של הכישורים להשכלה גבוהה (MECES). כישוריהם הבסיסיים של תוכנית לימודים זו מאפשרים ומבטיחים לתלמידים:
- להחזיק ולהבין ידע ושפה ושפה הנותנת בסיס או הזדמנות להיות מקוריים בהתפתחות ו / או יישום של רעיונות, לרוב בהקשר מחקרי.
- שהם יידעו ליישם את הידע הנרכש ואת יכולתם לפתרון בעיות בסביבות חדשות או מעט ידועות, הן בשפה ובלשנות והן בהקשרים רחבים יותר (או רב תחומיים) הקשורים לתחום הלימוד שלהם.
- כי הם מסוגלים לשלב ידע לשוני ולהתמודד עם המורכבות של ניסוח פסקי דין על בסיס מידע אשר, אם אינו שלם או מוגבל, כולל הרהורים לגבי האחריות החברתית והאתית הקשורה ביישום הידע והשיפוט שלהם.
- שהם יידעו להעביר את מסקנותיהם - ואת הידע והסיבות האולטימטיביות התומכות בהם - לקהלים מתמחים ולא מתמחים בצורה ברורה וחד משמעית.
- שיש להם את כישורי הלמידה המאפשרים להם להמשיך ללמוד בצורה שתצטרך להיות מכוונת ברובה או אוטונומית.
מיומנויות כלליות
- הכירו את ההתפתחויות האפיסטמולוגיות והמתודולוגיות המסורתיות והעתידות בבלשנות תיאורטית ויישומית. קשור למיומנויות בסיסיות CB1, CB3 ו- CB5.
- לדעת ליישם ידע מתודולוגי עדכני לפיתרון בעיות ספציפיות בתחום המחקר הלשוני התיאורטי או היישומי. קשור לתפקידים הבסיסיים CB1, CB2 ו- CB3.
- להפגין שליטה בשימוש במקורות תיעודיים ספציפיים לבלשנות.
- הכירו את הנהלים הבסיסיים לניתוח נתונים כמותיים ואיכותיים. קשור לכישורים הבסיסיים CB2 ו- CB3.
- הכירו את הטכניקות המתקדמות והעדכניות ביותר של ניתוח לשוני בתחום התיאורטי והיישומי. קשור לתפקידים הבסיסיים CB2, CB3 ו- CB5.
- להבין את הממד האתי של השפה בשימוש החברתי שלה. קשור לכישורים הבסיסיים CB2 ו- CB4.
- הערכה ביקורתית של תיאוריות ותרומות אמפיריות בתחומים השונים של הידע הלשוני. קשור למיומנות בסיסית CB5
- היכולת לבודד ולהעריך ביקורתית את המרכיבים החיוניים בעבודת המחקר בתחום הבלשנות. קשור לכישורים הבסיסיים CB2 ו- CB3.
קשר בין כישורים בסיסיים ומיומנויות כלליות של התואר
CB1 | CB2 | CB3 | CB4 | CB5 | |
CG1 | * | * | * | ||
CG2 | * | * | * | ||
CG3 | * | * | |||
CG4 | * | * | |||
CG5 | * | * | * | ||
CG6 | * | * | |||
CG7 | * | ||||
CG8 | * | * |
מיומנויות ספציפיות
- זיהוי נאות של שאלות המחקר של בלשנות תיאורית סינכרונית ודיאכרונית. קשורים למומחיות הליבה CB3
- קשר בין-תחומי בין ידע לשוני והתקדמותם של המדעים התיאורטיים והיישומיים השונים הקשורים לבלשנות. קשור לתפקידים הבסיסיים CB1, CB2 ו- CB3.
- השתמש בטכניקת הניתוח הרלוונטית לתחום הלשוני הספציפי שנלמד. קשור לתפקידים הבסיסיים CB2, CB3 ו- CB5.
- זהה את המתאם בין גורמים חברתיים לגורמים לשוניים באמצעות המתודולוגיה הסוציולינגוויסטית.
- הכירו את אופי התפקוד של הלקסיקון של שפות טבעיות. קשור לכשירות בסיסית CB3.
קשר בין כישורים בסיסיים ומיומנויות ספציפיות לתואר
CB1 | CB2 | CB3 | CB4 | CB5 | |
CET1 | * | ||||
CET2 | * | * | * | * | |
CET3 | * | * | * | ||
CET4 | * | * | |||
CET5 | * |
פרופיל בוגר
תכנית הלימודים לתואר שני זה מביאה בחשבון שיש לבצע כל פעילות מקצועית:
- מהכבוד לזכויות היסוד ושוויון בין גברים ונשים, יש לכלול בתכניות הלימודים, ככל שיהיו, תורות הקשורות לזכויות האמורות.
- מכבוד וקידום זכויות האדם ועקרונות הנגישות והעיצוב האוניברסאליים לכולם בהתאם להוראות ההוראה הסופית העשירית בחוק 51/2003, מיום 2 בדצמבר, בדבר שוויון הזדמנויות, אי אפליה ונגישות. אוניברסלית של אנשים עם מוגבלות, ועליה לכלול בתוכניות הלימודים במידת הצורך תורות הקשורות לזכויות ועקרונות אלה.
- בהתאם לערכים של תרבות של שלום וערכים דמוקרטיים, ועליה לכלול בתוכניות הלימודים במידת הצורך תורות הקשורות לערכים אלה.
בהתבסס על האמור לעיל, לתואר שני בבלשנות תיאורטית ויישומית מטרות הבאות:
- אפשר לבוגרי תואר ראשון בתחום מדעי הרוח להתאמן כחוקרים בכמה מהתחומים המאוחדים ביותר במחקר לשוני.
- הכשרת חוקרים בתחום הבלשנות להצטרף לקבוצות מחקר קיימות בפקולטה לאמנויות Universidad de Murcia , בפקולטות לאמנויות ו / או מדעי הרוח של אוניברסיטאות ציבוריות או פרטיות אחרות, או במרכזי מחקר.
- לספק לתלמידים את ההתמחות המתאימה באמצעות ידע מוצק, מנקודת מבט מדעית, שמעמיק ומרחיב את הידע הלשוני הקודם, ומאפשר להם לבצע מחקר איכותי.
- אפשר בוגרי תארים למדעי הרוח, תארים שונים ותכניות לימוד שונות, הכשרה מתקדמת בידע בשפה אנושית שעשויים לעניין תחומים מקצועיים שונים.
- הכשרת סטודנטים במתודולוגיית מחקר המיושמת בתחום שנבחר בתחום הבלשנות
- להציע אפשרויות של איחוד ושיפור הידע הלשוני לכל אותם אנשי מקצוע הקשורים במיוחד לשימוש הציבור בשפה, כמו תקשורת, מתווכים בין תרבויות, משא ומתן וכו '.
יעדים אלו מחייבים אפוא מיומנויות בסיסיות, כלליות וספציפיות ספציפיות. לפחות אלה המפורטים ב- RD 1393/2007 (השתנו עד 861/2010), שקובעים את סדר ההשכלה הרשמית באוניברסיטה לגבי מיומנויות שיש להשיג בלימודי תואר שני, וכאלה שיופיעו יבטיחו. במסגרת הספרדית של הכישורים להשכלה גבוהה (MECES). כישוריהם הבסיסיים של תוכנית לימודים זו מאפשרים ומבטיחים לתלמידים:
- להחזיק ולהבין ידע ושפה ושפה הנותנת בסיס או הזדמנות להיות מקוריים בהתפתחות ו / או יישום של רעיונות, לרוב בהקשר מחקרי.
- שהם יידעו ליישם את הידע הנרכש ואת יכולתם לפתרון בעיות בסביבות חדשות או מעט ידועות, הן בשפה ובלשנות והן בהקשרים רחבים יותר (או רב תחומיים) הקשורים לתחום הלימוד שלהם.
- כי הם מסוגלים לשלב ידע לשוני ולהתמודד עם המורכבות של ניסוח פסקי דין על בסיס מידע אשר, אם אינו שלם או מוגבל, כולל הרהורים לגבי האחריות החברתית והאתית הקשורה ביישום הידע והשיפוט שלהם.
- שהם יידעו להעביר את מסקנותיהם - ואת הידע והסיבות האולטימטיביות התומכות בהם - לקהלים מתמחים ולא מתמחים בצורה ברורה וחד משמעית.
- שיש להם את כישורי הלמידה המאפשרים להם להמשיך ללמוד בצורה שתצטרך להיות מכוונת ברובה או אוטונומית.