תואר שני בארכיטקטורת נוף
Sapienza University of Rome
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Rome, איטליה
שפות
אנגלית, אִיטַלְקִית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 1,500 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
29 Jul 2024
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Oct 2024
* לשנה אקדמית
מבוא
התואר מבקש להשלים גיבוש מיוחד, המשלב ידע תיאורטי-קריטי ומיומנויות אופרטיביות ומקצועיות בתחום עיצוב הנוף במגוון מידות, ומספק מיומנויות לשיתוף פעולה עם גורמים מקצועיים אחרים בתחומי האדריכלות, ההנדסה והטבע. מדעים.
התוכנית מנוסחת, כמו באיחוד האירופי, ביחידות ופעילויות שמטרתן לספק את המיומנויות הקשורות לתכנון, תכנון וניהול תהליכי שינוי נוף, על מרכיביה הטבעיים והאנתרופיים, על מנת לספק את הטבע והאנושי, צרכים פונקציונליים ואסתטיים. זה ייעשה תוך הכרה בפוטנציאל הנוף (במאפייניו הפיזיים, האקולוגיים-סביבתיים, האסתטיים והסוציו-תרבותיים), כמו גם בפוטנציאל ובנושאים של ההקשרים שבתוכם מתרחשות התערבויות, תוך שימוש באסתטיקה, פונקציונלית ואופרטיבית. עקרונות המבוססים על מתודולוגיות טכניות-מדעיות ספציפיות.
הידע הנדרש להקמתו המלאה של אדריכל הנוף, המוכר ברמת האיחוד האירופי (הצהרת EFLA, הקרן האירופית לאדריכלות נוף, ברוקסל, אפריל 1989), כוללת את הדברים הבאים:
- ההיסטוריה והתאוריה של הנוף, האמנויות, הטכנולוגיות, מדעי האדם וטבע ויחסי הגומלין ביניהם;
- תיאוריות אסתטיות המשפיעות על פרויקט הנוף;
- אקולוגיה, ושימוש באלמנטים טבעיים כבסיס לשימור, תכנון, תכנון וניהול נוף;
- הדרישות לעבודות אדריכליות והנדסיות, ביחס לתכונות הנוף;
- נושאים פיזיים וטכנולוגיים המפריעים לסביבה;
- היחסים בין האדם והסביבה;
- שמירה, שימור ושימור נוף היסטורי;
- הרלוונטיות של אדריכלות נוף בתהליכי תכנון ועיצוב ברמה אזורית, לאומית ובינלאומית;
- שיטות הניתוח, הכנה לתכנון הנוף וקשרי הסביבה;
- השיטות והטכניקות של ייצוג ותקשורת;
- התהליכים היצרניים, הנורמטיביים והניהוליים נדרשים למימוש תוכניות ופרויקטים;
- החקיקה התייחסה לעיסוק במקצוע אדריכל הנוף.
התוכנית מביאה בחשבון את המוזרות של תחום ארכיטקטורת הנוף העכשווית, תוך התייחסות לדברים הבאים:
- הממד התכנוני הממשי שלה, המכוון לקידום זהות המקומות
- ההיבטים הטכניים והטכנולוגיים הספציפיים
- היעדים קשורים לאיכות הנוף
- השיטות האקולוגיות-סביבתיות
- המטרות החברתיות של הפרויקט
- ההיבטים הקיימים בסביבה, כלכלית, חברתית, טכנית ואנרגטית
- חזון עכשווי ודינמי של היבטים סביבתיים
למטרות אלה, ניתן לשלב את הצעת החינוך הרגילה בפעילויות הקשורות לארגון, השתתפות וניהול סמינרים וסדנאות, ברמה לאומית ובינלאומית.
קבלה
תכנית לימודים
התכנית מנוסחת ביחידות חד-מקצועיות, מעבדות בין-תחומיות, וכן סדנאות, סמינרים, סיורים מודרכים, התמחויות ו/או שלבים, תוך התמקדות בשילוב בין נושאים ובסינרגיה בין אופני הוראה שונים.
יחידות תיאורטיות עוסקות באותו גוף ידע שהוא יסודי לניתוח והבנה של מערכות נוף, לתכנון וניהול מערכות ירוקות, במגוון קנה מידה, לשימור גינות ועיצוב נוף.
מעבדות בין-תחומיות מתנסות, בתחומים ו/או תחומים ספציפיים, עם התנסויות המשכללות את הכישורים הדרושים להגדרת סוגיות עיצוב מורכבות, במונחים של קריאה, הבנה ורזולוציה של עיצוב, ומציעות פתרונות העושים שימוש במכשירים מסורתיים וחדשניים. המעבדות מקדמות גישות בין-תחומיות, לרבות סמינרים שבאמצעותם הסטודנטים יכולים לשלב את הידע שנרכש באמצעות היחידות התיאורטיות.
התוכנית מעדיפה שילוב של נושאים להשגת גיבוש מורכב. זה מנוסח בשלושה שלבים, הנפרשים לאורך ארבעה סמסטרים.
השלב הראשון חופף לסמסטר הראשון. הוא מאופיין בתהליך של ערבוב הפרופילים המעצבים - לעתים שונים מאוד - של תלמידים חדשים באמצעות יחידות חד-מקצועיות, בעיקר תיאורטיות וטכניות. הוא מורכב מהיחידות הבאות: אסתטיקת נוף, תיאוריות של נוף עכשווי, לימודי פיטוגיאוגרפיה וגיאובוטניקה, תרבות ונוף עירוניים, וייצוג נוף.
השלב השני חופף לסמסטר השני והשלישי. הוא מתמקד בגיבוש הסטודנט בעיצוב, באמצעות ארבע מעבדות בינתחומיות, נושאיות וכמה יחידות חד-מקצועיות, המשלבות עוד יותר את המעבדות.
מעבדות מייצגות את ליבת הגיבוש של הסטודנט בעיצוב. הם עוסקים בנושאים העיקריים של הכישורים הספציפיים של אדריכל הנוף, כפי שנקבעו במסגרת המיומנויות של אדריכל הנוף, כולם מכוונים לעקרונות של קיימות, התערבויות אקולוגיות, של הצעות תרבות ועיצוב מעודכנות.
הניסוח של המעבדות במודולים מספק לסטודנטים מידע ופרקטיקות שימושיים לחוויות עיצוב אינדיבידואליות, כדי להשיג חוויה של הפרויקט המשלבת ידע ושפות דיסציפלינריות שונות.
החלק הראשון של שלב זה (שנה א', סמסטר ב') מורכב מהבאים: סטודיו לעיצוב נוף I, המורכב מעיצוב גנים ונוף, ניהול נוף ומים והערכה כלכלית של נוף; סטודיו לשיקום ונוף, המורכב מ: שימור וייעול נוף, הגנה והגנה על צמחים; היחידה החד-מקצועית של מחקרים גיאוטכניים של שטחים; ויחידת בחירה.
החלק השני של שלב זה (שנה ב', סמסטר א') מורכב מהסטודיו לתכנון ותשתיות נוף, המורכב מתכנון נוף, עיצוב נוף ואקולוגיה נוף; סטודיו לעיצוב נוף II, המורכב מאדריכלות נוף, חקלאות עירונית ונוף ועיצוב עירוני.
השלב השלישי משלים את התהליך המעצב, באמצעות יחידות בחירה חד-מקצועיות ועיבוד עבודת הגמר (בחינת הגמר), ופעילויות גיבוש משלימות נוספות.
שיטות ההערכה העיקריות מורכבות מהערכת הדיוק של התהליך הנמשך ושל מיומנויות התכנון הנרכשות, כלומר, ביישום משותף של מגוון הידע התיאורטי והטכני הנרכש בכל יחידה ובמטרה לגיבוש הפרויקט. זה מייצג חלק ניכר מהיחידות. בחינות אמצע וגמר מאפשרות הכוונה מחדש מתמדת של התהליך, ותרגיל מתמיד של סיסטמטיזציה של הידע.
הערכה עוסקת אם כן הן באיכויות הכוללות של התוצר הסופי של יחידות או אולפנים והן בדייקנות ובקוהרנטיות של שלבי הייצור והתהליכים המבוצעים על ידי סטודנטים ומרצים תוך גישה למוצר העיצובי. מבחני אמצע או משימות חלקיות, דרך התנסות ב"התמחות בעיצוב", כלומר התרגיל גם על אובייקטים שונים, מייצגים אפוא כשלעצמם צורות של הערכה של יכולתו של התלמיד ליישם את הידע והמיומנויות שנרכשו.
שנה ראשונה
- אסתטיקת נוף
- תיאוריות של נוף עכשווי
- פיתוח פיטוגיאוגרפיה יישומית וגיאובוטניקה
- תרבות ונוף עירוניים
- ייצוג נוף
- סטודיו לעיצוב נוף 1
- סטודיו לשיקום ונוף
- מחקרים גיאוטכניים של שטחים
שנה שניה
- סטודיו לתכנון ותשתיות נוף
- סטודיו לעיצוב נוף 2
- שפה אנגלית
- התמחות – סדנה – מיומנויות מחשב
- מבחן סופי
תוצאת התוכנית
הבוגרים יוכלו:
- לזהות את נקודות המבט והיעדים להיווצרותם המתמשכת, ולהחזיק במכשירים לשדרוג מתמשך של הידע שלהם;
- להיכנס ולהשתתף בחיים התרבותיים, הכלכליים והמקצועיים;
- לפעול בדרגות ספציפיות של אוטונומיה, המתאימות לפרופיל המקצועי שלהם;
- לנהל ולהעריך את המקצועיות שלהם, הן באופן אישי והן בתוך קבוצות עבודה.
רכישת מיומנויות אלו מאומתת באמצעות בחינות והבחינה הסופית.
מלגות ומימון
אנחנו יכולים להציע תעריפים נוחים כאלה הודות למימון ציבורי מהמשרד האיטלקי להשכלה גבוהה. בנוסף, סטודנטים יכולים להגיש בקשה למלגות שונות הזמינות ברמות שונות, המוענקות על סמך הכשרון האקדמי ו/או הכנסה משפחתית.
גלריה
אפשרויות קריירה
אדריכל הנוף יכול לממש את הפעילויות המתוארות בפרקטיקה פרטית או כיועץ, במסגרת תהליכי עיצוב, תכנון או ניהול המקודמים במרחב הציבורי או הפרטי. בוגרים יכולים לעבוד גם כפקידים או דירקטורים במוסדות ציבוריים לתכנון ובקרה, או בחברות פרטיות הפועלות בתחומי עיצוב וקידום נוף.
הזדמנויות קריירה נוספות מיוצגות על ידי המרדף אחר גיבוש ברמה שלישית, דוקטורט ובתי ספר להתמחות.
בוגרים שיש להם מספר מספיק של ECTS ב-SSDs שנקבעו בחקיקה הנוכחית יכולים להגיש בקשה למבחני קבלה להכשרה תיכונית.