תואר שני באמנויות בפדגוגיה של תיאטרון
University of the Arts Helsinki
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Helsinki, פינלנד
שפות
אנגלית, פִינִית, שוודית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 5,000 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Aug 2024
* שכר לימוד שנתי לסטודנטים הלומדים באנגלית ושאינם אזרחי האיחוד האירופי, EEA או שוויץ. התוכנית זמינה גם בשוודית.
מבוא
התוכנית שלנו משלבת חשיבה ביקורתית, פרקטיקות אמנותיות-פדגוגיות וחקירה של מגוון המשמעויות הרחב באמנויות.
למה ללמוד כאן?
סטודנטים בתכנית לתואר שני בפדגוגיה של תיאטרון משקפים ומפתחים את הפרקטיקות והפדגוגיה של אמנויות הבמה בתוך קהילה פתוחה מוכוונת דיאלוג. תינתן לך תמיכה לחשיבה ביקורתית, חדשנית, אינטראקציה רב תחומית, שיתופי פעולה רב אמנותיים, ולאימוץ גישה ניסיוני. בסיס התכנית הוא חוויות ותפיסות אישיות של הסטודנטים, והם מובאים לדיאלוג פתוח עם סטודנטים אחרים, מורים ועם התחום האקדמי של פדגוגיה לאמנות.
לוחות הזמנים היומיומיים של הסטודנטים מקבלים את צורתם הסופית באינטראקציה עם כל תלמיד, הקבוצה, תכנית הלימודים והמורים. התוכנית מציעה הקשר בטוח ללמידה חקרנית. בוגרי התכנית עובדים במשימות מגוונות בתחום אומנויות הבמה והפדגוגיה.
לגבי הלימודים
בתכנית לתואר שני בפדגוגיה של תיאטרון, הפדגוגיה האמנותית נתפסת כצורת פעילות אמנותית שבה שאלות פדגוגיות נוכחות תמיד. בהקשר של פדגוגיה אמנותית, אמנות, מיצג והוראה נתפסים כמפגשים שבהם תופעות אסתטיות, אתיות ופוליטיות שזורות זו בזו.
פדגוגיה אמנותית היא דיסציפלינה אקדמית החוקרת את הפדגוגיה האמנותית ומפתחת עוד יותר את יסודותיה הפילוסופיים והתיאורטיים. בתכנית לתואר שני, הפרקטיקות והתיאוריות של אומנויות הבמה והפדגוגיה האמנותית מפרות זו את זו, ומביאות לשינוי ברמות רבות. תהליך זה מוביל לטרנספורמציה מעשית, חווייתית, רפלקטיבית, קהילתית או חברתית לעבר תרגול אמנותי-פדגוגי בעל מודעות חברתית. תופעות אסתטיות, אתיות ופוליטיות קשורות זו בזו בתוכנית.
התכנית מורכבת מהשתלמויות באמנויות, לימודי תיאוריה ופרקטיקות של פדגוגיה לאמנות, לימודי מחקר, פרקטיקות הוראה, אינטראקציה בינלאומית ולימודי בחירה התומכים בפיתוח זהותו של הסטודנט כפדגוג לאמנות.
מעודדים את התלמידים לקחת סיכונים, לעשות בחירות נועזות ולחפש פתרונות חדשים במסגרת תכנית הלימודים של התכנית. מטרת התכנית לתואר שני היא להכשיר אנשי מקצוע בפדגוגים לאמנות בעלי ראש פתוח אשר מצאו את הקול שלהם, בעלי כישורי שיתוף פעולה ומודעים לאחריותם.
דרישות התואר לתוכניות לתואר שני בפדגוגיה למחול ובפדגוגית תיאטרון כוללים לימודים פדגוגיים למורים (60 יח'). אוניברסיטת טמפרה אחראית על מודול הלימוד בפדגוגיה בכללותה.
שיטות לימוד
הלימודים מבוססים על חובת נוכחות, מחויבות ואינטראקציה. התכנית משתמשת בשיטות הוראה מגוונות ומתפתחות. הקורסים מסודרים במתכונת של סדנאות, פרויקטים קבוצתיים, הרצאות וסמינרים, וכן מטלות למידה עצמאית. רוב ההדרכה מתקיימת בימי חול בין השעות 9:00-17:00.
שיתופי פעולה
התכניות לתואר שני בפדגוגיה של תיאטרון ופדגוגיה למחול פועלות בשיתוף פעולה הדוק זו עם זו. כמחצית מהלימודים ערוכים בשיתוף פעולה, והמורים בתכניות יוצרים קולגיום משותף, הפועל כגוף מקבל החלטות בכל הנוגע להנחיות הפדגוגיות של התכניות ולתוכניות הלימודים. השותפים העיקריים לארגון ההוראה הם המחלקה לחינוך מוזיקלי של האוניברסיטה ו-CERADA (המרכז למחקר חינוכי ופיתוח אקדמי באמנויות) וכן המחלקה לאמנות באוניברסיטת אלטו. השותפים הבינלאומיים שלנו כוללים את האקדמיה הלאומית לאמנויות של אוסלו, אוניברסיטת סאמי למדעים יישומיים, אוניברסיטת אוטרכט, אוניברסיטת ברלין לאמנויות ואוניברסיטת קאדיר האס איסטנבול.
ניתן לבצע את שיטות ההוראה כשיתופי פעולה פיניים או בינלאומיים.
מורים
מורים בתכנית לתואר שני בפדגוגיה של תיאטרון הם מומחים בתחום האמנותי אותו הם מייצגים וכן בפדגוגיה לאמנות. יש להם רקע מקצועי מגוון ואוריינטציה חזקה מבוססת מחקר בפדגוגיה לאמנות. בנוסף לצוות ההוראה הקבוע, התכנית מקבלת בברכה מומחים כמורים אורחים על בסיס קבוע.
סטודנטים אידיאליים
התכנית לתואר שני בפדגוגיה של תיאטרון מיועדת לבעלי תואר BA בתחום התיאטרון או מיומנות מקצועית מקבילה שנרכשה מהשכלה אוניברסיטאית בתחום התיאטרון (דקה 60 קרונות) ויכולת אמנותית. התכנית מביאה את ההתנסויות והתפיסות הקודמות של התלמידים לדיאלוג פתוח עם תלמידים אחרים, מורים ותחום הפדגוגיה לאמנות.
תוצאת התוכנית
מטרת התכנית לתואר שני היא שהסטודנטים יקבלו מודעות לערכים, לגישות, למסורות ודפוסי החשיבה המשפיעים על העיסוק המקצועי שלהם. הם מכירים ומבינים את האחריות המיוחדת הכרוכה בהוראת אמנות. הם מודעים ומסוגלים להטיל ספק בנורמות ובמבני הכוח המשפיעים על הפעילות האמנותית-פדגוגית. התלמידים תופסים את ההתפתחות המקצועית של מורה לאמנות כתהליך מתמשך הדורש מאמץ ביקורתי ורפלקטיבי. הם מסוגלים לתכנן, לבטא ולהעריך את היסודות, המטרות ושיטות העבודה של החינוך לאמנויות. התלמידים מסוגלים לתפוס ולהסביר את המשמעויות והמטרות של עבודתם.
אפשרויות קריירה
בוגרי התכנית עוסקים במגוון תחומים בחינוך לאמנויות הבמה והאמנויות, למשל בחינוך בסיסי לאמנות, חינוך מבוגרים, בתי ספר יסודיים, תיכוניים ותיכוניים, וחינוך מקצועי וכן בהקשרים אמנותיים, פדגוגיים וקהילתיים שונים. ופרויקטים. התכנית מעניקה הסמכה פדגוגית לכל רמות החינוך ומהווה בסיס ללימודי דוקטורט.
תכנית לימודים
תכנית הלימודים מדגישה:
- מיומנויות הקשורות לאינטראקציה ודיאלוג
- כישורי חשיבה ביקורתית
- ידע וכישורים הנדרשים בפעילות האמנותית-פדגוגית המקצועית
- ידע ומיומנויות הקשורות לערכים ואתיקה
- מיומנויות של יישום פרקטיקות הוליסטיות באמנות ובפדגוגיה.
קבלה
שכר לימוד בתוכנית
מלגות ומימון
אנא בקר באתר האוניברסיטה למידע נוסף.