מאסטר של אמנות בלמידה וחשיבה
The Graduate Institute
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Bethany, ארצות הברית
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
בקש מידע
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
סקירה
מאסטר באמנויות בלמידה וחשיבה (MALT) היא תוכנית לתואר 36 אשראי המאמץ פילוסופיה של חינוך המושרשת במערכת יחסים, הוליזם ומשמעות. MALT מתבססת על הקמת תרבות חדשה של למידה המפתחת את הידע, הכישורים, הכישורים והדמיון לעולם בשטף מתמיד. לקראת מטרה זו, התכנית מטפחת את הופעתה של קהילת למידה קולגיאלית המוקדשת ליצירת שותפות חדשה בהקשר קונסטרוקטיביסטי וטרנסדיפלינרי.
מודל הלמידה הפוסט-מודרנית של מאלט מבקש לקדם תרבות חדשה של למידה באמצעות שש ערכות מרכזיות:
- לקדם גישות משמעותיות ואלטרנטיביות ללמידה וחשיבה המעודדות את המחנך ההוליסטי דאגלס סלואן מתייחס לתובנה דמיונית. סלואן מתאר את תובנה דמיון כמו "... פעולה של תפיסה, חלחל עם אנרגיה אינטנסיבית תשוקה חודר ומסיר מחסומים במחשבה הקיימת משחרר את המוח לשרת בדרכים וכיוונים חדשים. התובנה מכריזה על עצמה כמכלול ... שכולל צורות חדשות של דמיון ושל ציווקים חדשים של התבונה ... "
- להגדיר מחדש את התפקיד של "הלומד" ו "המורה" כמו שיתוף יוצרי במסגרת השתתפותית של למידה וחשיבה.
- להתעלות על המיינד המודרניסטי המערבי המודרני על ידי אימוץ תפיסת עולם חדשה שבה המשתתפים לומדים, מקיימים ומייצרים תהליך דינמי ללמידה וחשיבה משמעותיים.
- הפחיתו את המחסומים המלאכותיים, עד שידענו שהיינו מתייחסים אליהם כאל "דיסציפלינות" וממקדים מחדש את תשומת לבנו לתהליכים המשולבים ושזורים זה בזה המהווים בסיס משותף לכל מערכות הידע.
- לחדש מה זה אומר להיות "מורה" שתפקידו "למשוך" נטיות ויכולות טבעיות, ולא "לשפוך" מידע. תפקיד חדש זה של מנחה ומאמן מקדם את העיבוד הפעיל של מידע לידע ובסופו של דבר לתוך הבנה.
- חקור מימדים אחרים של חוויה אנושית: מלבד הדרכים הלוגיות והלשוניות של הידיעה, כולל אך לא רק אלו של האינטליגנציות המרובות של הווארד גרדנר וחמשת המוחות לעתיד, כמו גם את כישורי "המוח הימני" של דניאל פינק לטפח את הפיתוח של דור חדש של יוצרים אשר "... אמנים, ממציאים, מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, קונסולרים, הוגי דעות גדולים - יקצרו עכשיו את התגמולים העשירים ביותר בחברה ויחלקו את ההנאות הגדולות ביותר שלה ..."
לתואר שני באמנויות בחוג ללמידה וחשיבה יש שלושה מרכיבים עיקריים:
1. משתתפי התכנית מובאים לבחינה ביקורתית של החינוך האמריקאי, תוך שימת דגש מיוחד על כך שהמודל הנוכחי משאיר תלמידים בעמדת נחיתות שניתן לתקן רק על ידי שינוי משמעותי באופן שבו אנו מתמקדים ומתקרבים ללמידה ולחשיבה. מה שנדרש כיום, יותר מתמיד, הוא שינוי בדרך בה אנו מבינים מה צריך היום הנוער כדי לקחת חלק יותר השתתפותית בבניית הלמידה שלהם ופיתוח הכישורים בשימוש במיומנויות החשיבה הנדרשות כדי להפוך לרגולציה עצמית הלומדים.
2. MALT מציעה לחינוך מסגרת לשינוי חינוכי אמיתי ויעיל. מסגרת זו כוללת מעבר לתהליך פוסט-מודרני יותר וגישה מבוססת-הלומד לחינוך, שבניגוד למודל ההנחייתי הנוכחי של "גודל מתאים לכולם", מספק הזדמנויות למידה קונסטרוקטיביסטיות לאוכלוסיית תלמידים מגוונת וייחודית.
3. תכנית הלימודים הכללית מבוססת על מסגרת פרוגרסיבית פוסט-מודרנית ומסופקת בסדרה מפורטת, מסודרת ומרוכזת, לפיה אופי הלמידה והחשיבה מוצג כתהליך הוליסטי, יצירתי ויצירתי. לכן, את זרימת התוכנית עולה עם הזמן מן ההנחות הבאות:
- ההכרה קשורה ישירות לרגשותינו, וככזו, מספקת לנו "חלונות" כדי להבין טוב יותר כיצד אנו לומדים וחושבים כנושאים יצירתיים.
- המחנך הפוסט-מודרני קורא תיגר על התפיסה המסורתית כי הכיתות צריכות לפעול על פי ההיגיון וההיגיון של תכנית הלימודים הנוקשה, המנבאת את תוצאות הלמידה. במקום זאת הם מזהים ומקדמים למידה על ידי ציור ובניית תובנות של חוקרים חינוכיים כמו הווארד גרדנר, לב ויגוטסקי, דוד אוסובל, טוני וגנר, קן רובינסון, אליוט אייזנר ואחרים.
- מנקודת מבט חדשה זו הלומד אינו נתפס כמישהו מנותק מסביבת הלמידה. במקום זאת, הלומד הוא חבר משתתף במערכת למידה המורכבת מן המורה, התלמידים וסביבת הלמידה החברתית-פיזית שבה הם משובצים.
- המסגרת הפוסט-מודרנית המוצעת כאן שואפת להקשר את הלמידה על ידי עידוד התלמידים לראות ולבצע קשרים ובכך לשלב את הלמידה בתחום אחד עם למידה אחרת. מסגרת זו מטפחת רכישת יכולות חשיבה גבוהות יותר, קריטיים ויצירתיים.
- יתר על כן, מערכת זו כוללת את חילופים בין סובייקטיביים המתרחשים בין כל הלומדים בסביבתם. במקום לראות את הלמידה כחוויה אישית וסובייקטיבית, האפיסטמולוגיה הפוסט-מודרנית תופשת למידה כתהליך חברתי וביךסובייקטיבי. הלמידה, בהקשר זה, היא כתהליך מתפתח המבוסס על ההנחה שכיתות הלימוד פועלות בצורה הטובה ביותר כאשר קיים אלמנט של דיסוננס ותוהו ובוהו הנובע מ"הרגישות לתנאים ההתחלתיים "של סביבת הלמידה.
- אנשים הם לומדים ייחודיים עם חוויות קודמות, נטייה ותכניות קונספטואליות. הלומדים נוהגים ליצור משמעות כתוצאה של אינטראקציה עם אחרים והסביבה שלהם.
- הכוונות שלנו, המוטיבציות והאישיות שלנו נובעות מהאינטראקציה בין הנטיות התורשות שלנו (הטבע) לבין החוויות שלנו (טיפוח). עם הזמן המפגש של נטיות וחוויות אלה מעוררים מערכת ייחודית של אמונות. עם זאת, רבים של האמונות שלנו נמצא מתחת המודעות המודעת שלנו. לכן, שינוי והשתנות של הלומדים יכולים להתחיל רק כאשר אנו מקבלים גישה למקורם של הממים, המטאפורות והמיתוסים שמרכיבים את תפיסת העולם האישית הייחודית שלנו.
התוכנית מיועדת ל:
- מורים ומחנכים המעוניינים להרחיב את גבולות הידע והמיומנויות המקצועיים שלהם, וכן לבחון דרכים חדשות ללמידה וחשיבה ולקשר עם תלמידיהם, המספקים להם הזדמנויות למידה חווייתיות המעודדות אותם לפתח לא רק את הידע שלהם, אלא גם המודעות העצמית שלהם ומיומנויות החיים.
- נשים וגברים המחפשים את המקורות ותהליכי החשיבה, הלמידה ויצירת המשמעות ורוצים להיות חברים בקהילת למידה המשתתפות בפעילויות חווייתיות וקונסטרוקטיביסטיות, שנועדו לספק תובנות לגבי אופי דרכי הידיעה ומסגרות המושגיות העומדות בבסיסן הם תופסים, חושבים ומתנהגים.