מאסטר בעיצוב עבור מציאות וירטואלית
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Barcelona, ספרד
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
9 חודשים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
18 Jan 2025
מבוא
המאסטר בעיצוב למציאות מדומה מלמד דור חדש של מעצבים כיצד ליצור חוויות ופתרונות טבועים באמצעות טכנולוגיות וכלים של מציאות מדומה. תוך התמקדות יצירתית וטכנולוגית מובהקת, הקורס מטפח דרכים חדשות לעיצוב, למידה ואינטראקציה על בסיס סיפורי פורץ דרך.
מומחים צופים כי השפעת המציאות המדומה על חיינו תהיה דומה לזו של האינטרנט או הסמארטפונים, ותציע אפשרויות מבטיחות מאוד במגוון רחב של תחומים: חינוך, בידור, ערים דיגיטליות, אור קולי, אדריכלות, כלי רכב, הנדסה , פעולה חברתית…
עם כניסת VR, השוק קורא לאנשי מקצוע מתמחים יותר שמבינים את התרחיש הנוכחי והעתיד, מממשים את הפוטנציאל הטכנולוגי הקיים ומראים גישה יצירתית לעיצוב תוכן, חוויות, מוצרים ושירותים.
זוהי תואר שני חלוצי באירופה בזכות תוכנו המתמחה. התוכנית מחולקת לשלושה חלקים: סטודיו לעיצוב המכסה את מודול התיאוריה, עיצוב טק ללמוד כיצד לעבוד עם חומרה ותוכנה ספציפיים למציאות מדומה, ומעבדת העיצוב, מעבדה נרחבת ליצירת ופיתוח פרויקטים וחוויות בתחומים שונים.
מטרות
- לתפוס את התהליכים והמתודולוגיות הכרוכים בתכנון, פיתוח והפקת חוויות טבליות, תקשורתיות, רגשיות וחברתיות תוך שימוש במציאות מדומה.
- לפתח נרטיבים, סביבות ושירותים באמצעות כלים לעיצוב וטכנולוגיית VR.
- לבנות בסיס קולוני של ידע, מתודולוגיה וכלים ספציפיים למציאות מדומה, לפיתוח פרויקטים מקצועיים עתידיים.
- להשיג עצמאות בתהליך הלמידה כדי לפקוד בנוחות על תוכנות וחומרה לעיצוב מציאות מדומה.
- להתנסות במערך האפשרויות שסיפורי סיפורים וטבילה יכולים להציע במגזרים שונים.
- לבנות מסגרת של מושגים ומשאבים איתם ניתן לפתור בעיות במהלך תכנון הפרויקטים ולמצוא פתרונות אידיאליים.
- לקחת חלק בצוותים רב תחומיים בהם מטפחים ויכוחים ושיתופי פעולה ליצירת עיצובים פונקציונליים ואפקטיביים.
מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה
מטרת המאסטר היא לספק לתלמידים ידע ומשאבים ספציפיים לעבודה בתחום המציאות המדומה.
תכנית הקורס שמה לה למטרה:
- הכן את התלמידים להוביל את תהליך העיצוב והפיתוח של סביבות מציאות מדומה באמצעות טכנולוגיה וכלים מתקדמים שישנו את האופן שבו אנשים מתקשרים זה עם זה ועם הסביבה שלנו.
- למדו שיטות עיצוב חדשות וכלים של מציאות מדומה הכוללים תוכנה וחומרה של VR ספציפיים, ולהכין את התלמידים לפעילויות מקצועיות הקשורות לסביבות עיצוביות וחוויות דיגיטליות וחוויות דיגיטליות חדשות.
- ערכו הפעלות טכניות בנושא פיתוח פרויקטים ויישומים מעשיים, כמו גם מפגשי תיאוריה בהם נבחר נושא מפתח לקשור את הידע שנרכש.
- עודדו את התלמידים לבצע פרויקטים אמיתיים למטרות ספציפיות על בסיס תדריך לקוחות (עם חברה או מוסד שותף).
- הכירו אותם בפני העולם המקצועי על ידי השתתפות באירועים וכנסים בינלאומיים כמו הקונגרס העולמי הנייד וסונאר ד.
- עודדו את התלמידים לחוות סיפורי סיפורים וטבילה בדרכים מגוונות, מעניינות ומהנות.
- להעריך את ההבנה של התלמידים במרווחים תכופים לאורך תהליך הלמידה.
פרופיל סטודנט
- אדריכלים, מעצבי פנים ואנשי מקצוע קשורים המעוניינים לחקור את האפשרויות היצירתיות המציעות מציאות מדומה בתחומיה השונים.
- מעצבים גרפיים, מעצבי מולטימדיה או אינטראקטיביים, אנימטורים, אמנים דיגיטליים ומעצבי מוצרים דיגיטליים.
- אנשים עם ניסיון אקדמי ו / או מקצועי מוכח בתחום עיצוב, אודיו-ויזואלי או טכנולוגיה המעוניינים לחקור את הגבולות היצירתיים של טכנולוגיית מציאות מדומה.
הזדמנויות עבודה
יש המון הזדמנויות בתחומי חווית משתמש ועיצוב ממשקים, ארכיטקטורת מידע וניהול פרויקטים . הביקוש למומחי VR הוא גבוה בתחומים כמו אדריכלות ועיצוב פנים, תעשיית האודיו-וויזואליות והבידור עם אולפנים וסוכנויות, עיצוב והנדסה תעשייתית, ערים דיגיטליות, חינוך ותקשורת.
לאלו שישלימו את המאסטרים יהיו מגוון אפשרויות מקצועיות לעבוד כמו:
- מספרי סיפורי VR: מעצבים ויוצרים סיפורי עתיד חדשים.
- מעצבי מציאות מדומה ומפתחי תוכן בחברת Unity Engine.
- במאים ומפתחי תוכן לפלטפורמות VR.
- מעצבי UX המשתמשים במציאות מדומה.
- מנהלי פרויקטים העוסקים בתכנים ומוצרים של XR / VR.
- מעצבי תערוכות ומארגני אירועים עם סביבות ענקיות.
- מפתחים ומעצבי סימולציות לאולפני אדריכלות ועיצוב.
- יוצרי VR ומומחים בתחום האנימציה, Post-Production (FX) או אולפני גיימינג.
- מעצבי מוצר XR לחברות ICT (טכנולוגיית מידע ותקשורת), לסוכנויות אינטראקטיביות או ליישומים מסחריים.
רַכָּז
מרי גלס
מאז שהייתה ילדה, מרי ביקר וחיה במדינות שונות והעניק לה נקודת מבט תרבותית בינלאומית.
במהלך 15 השנים האחרונות היא הייתה מעורבת בפרויקטים בינלאומיים העובדים כמעצבת אורקולית ואינטראקטיבית עם אדריכלים, מעצבים, מפתחים ואנשי תקשורת ושיווק, בעיצוב ויצירת תוכן אורקולי חכם למוזיאונים, תערוכות, ירידים, אירועים. , מוצרים וחוויות באמצעות מציאות חוצה (XR).
היא שותפה לסטודיו Out of Format שמונע על ידי צוות רב-תחומי בינלאומי שבסיסו בברצלונה ובמילאנו. מרי מייצרת תחזיות וידאו למבנים אדריכליים פנים וחוץ, וכן הפקות אינטראקטיביות, AR, VR ווידאו לאירועים, פסטיבלים, אופנה ומותגים.
היא גם משתתפת בכל שלב בפיתוח פרויקטים אסטרטגיים , החל מהקמת יצירתי ומציאת הפיתרון הטכני האידיאלי, לעיצוב ופיתוח של תוכן אורקולי או הפקה והגדרת מערכות AV (מקרנים, רמקולים, חיישנים ...) ותוכנה.
היא המייסדת המשותפת של פרויקט GEOGAMING , שהאיחוד האירופי זכה להערכה על פיתוח ויישום טכנולוגיות חדשות. המטרה שלה היא לגרום לכולם להרגיש כמו סייר ולהפוך כל נושא, מושג או מיקום להרפתקה שמחכה להתגלות.
מרי עובד כיועץ של הנציבות האירופית לתעשיות חינוך ויצירתי . בוגרת תכנון וידיאו מ- SVA בניו יורק (בית הספר לאמנויות חזותיות) ובייצור דיגיטלי ואלקטרוני מטעם ה- MIT FabLab. היא גם מורה במחלקה לאמנויות חזותיות של IED במילאנו וברצלונה.
גלריה
סטודנטים אידיאליים
- אדריכלים, מעצבי פנים ואנשי מקצוע קשורים מבקשים לבחון את האפשרויות היצירתיות שהמציאות המדומה מציעה בתחומיהם השונים.
- מעצבים גרפיים, מעצבי מולטימדיה או אינטראקטיביים, אנימטורים, אמנים דיגיטליים ומעצבי מוצרים דיגיטליים.
- אנשים עם ניסיון אקדמי ו/או מקצועי מוכח בתחום העיצוב, האודיו-ויזואלי או הטכנולוגיה המעוניינים לחקור את הגבולות היצירתיים של טכנולוגיית המציאות המדומה.
קבלה
תכנית לימודים
מטרת התואר השני היא לספק לסטודנטים ידע ומשאבים ספציפיים לעבודה בתחום המציאות המדומה.
תכנית הקורס שמה לה למטרה:
- הכן את התלמידים להוביל את תהליך העיצוב והפיתוח של סביבות מציאות מדומה באמצעות טכנולוגיה וכלים מתקדמים שישנו את האופן שבו אנשים מתקשרים זה עם זה ועם הסביבה שלנו.
- ללמד שיטות עיצוב חדשות וכלי מציאות מדומה הכוללים תוכנות וחומרה ספציפיות של VR, ולהכין את התלמידים לפעילויות מקצועיות הקשורות לסביבות עיצוב וסוחפות וחוויות דיגיטליות חדשות.
- ערכו הפעלות טכניות בנושא פיתוח פרויקטים ויישומים מעשיים, כמו גם מפגשי תיאוריה בהם נבחר נושא מפתח לקשור את הידע שנרכש.
- עודדו את התלמידים לבצע פרויקטים אמיתיים למטרות ספציפיות על בסיס תדריך לקוחות (עם חברה או מוסד שותף).
- הכירו אותם לעולם המקצועי על ידי השתתפות באירועים וכנסים בינלאומיים כמו הקונגרס העולמי המובייל ו-Sónar +D.
- עודדו את התלמידים לחוות סיפורים והתעמקות בדרכים מגוונות, מעניינות ומהנות.
- הערך את הבנת התלמידים במרווחי זמן תכופים לאורך תהליך הלמידה.
תוצאת התוכנית
- לתפוס את התהליכים והמתודולוגיות הכרוכים בעיצוב, פיתוח והפקת חוויות סוחפות, תקשורתיות, רגשיות וחברתיות באמצעות מציאות מדומה.
- לפתח נרטיבים, סביבות ושירותים באמצעות כלים לעיצוב וטכנולוגיית VR.
- לבנות בסיס קולוני של ידע, מתודולוגיה וכלים ספציפיים למציאות מדומה, לפיתוח פרויקטים מקצועיים עתידיים.
- להשיג עצמאות בתהליך הלמידה לפקד בנוחות על תוכנה וחומרה לעיצוב מציאות מדומה.
- להתנסות במערך האפשרויות שסיפורי סיפורים וטבילה יכולים להציע במגזרים שונים.
- לבנות מסגרת של מושגים ומשאבים איתם ניתן לפתור בעיות במהלך תכנון הפרויקטים ולמצוא פתרונות אידיאליים.
- לקחת חלק בצוותים רב תחומיים בהם מטפחים ויכוחים ושיתופי פעולה ליצירת עיצובים פונקציונליים ואפקטיביים.
שכר לימוד בתוכנית
אפשרויות קריירה
ישנן הזדמנויות רבות בתחומי חווית משתמש ועיצוב ממשקים, ארכיטקטורת מידע וניהול פרויקטים. הביקוש למומחי VR הוא גבוה בתחומים כמו אדריכלות ועיצוב פנים, תעשיית האודיו-ויזואלית והבידור עם אולפנים וסוכנויות, עיצוב והנדסה תעשייתית, ערים דיגיטאליות, חינוך ותקשורת.
למי שיסיים את התואר השני יהיו מגוון אפשרויות מקצועיות לעבוד בתור:
- מספרי סיפורי VR: מעצבים ויוצרים סיפורי עתיד חדשים.
- מעצבי מציאות מדומה ומפתחי תוכן בחברת Unity Engine.
- במאים ומפתחי תוכן לפלטפורמות VR.
- מעצבי UX המשתמשים במציאות מדומה.
- מנהלי פרויקטים העוסקים בתכנים ומוצרים של XR / VR.
- מעצבי תערוכות ומארגני אירועים עם סביבות ענקיות.
- מפתחים ומעצבי סימולציות לאולפני אדריכלות ועיצוב.
- יוצרי VR ומומחים באנימציה, פוסט-פרודקשן (FX) או אולפני משחקים.
- מעצבי מוצר XR לחברות ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת), סוכנויות אינטראקטיביות או יישומים מסחריים.