מאסטר בניהול פיתוח
Turin School of Development (International Training Centre of the ILO)
מידע מפתח
תבחר מיקום
מיקום הקמפוס
Turin, איטליה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
למידה מרחוק, בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 9,400 / per year
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מבוא
מאסטר זה מספק הזדמנות לחקור את המסגרות התיאורטיות, הרעיוניות והתפעוליות לניהול הפיתוח מנקודת מבט רב תחומית. הוא משלב מדיניות חברתית-כלכלית עם הבנה מעמיקה של ההקשרים המשפטיים, המוסדיים, המקומיים והניהוליים לתכנון ויישום אפקטיבי של תוכניות ופרויקטים. שיטות התוכן והלמידה של הלמידה נועדו להעניק למשתתפים את מלוא היכולות הדרושות להתמודדות עם האתגרים העומדים כעת בפני אנשי פיתוח במרדף אחר התקדמות חברתית וכלכלית, תוך שמירה על הסביבה הטבעית לדורות הבאים. זוהי תכנית למידה אינטנסיבית המורכבת משלושה שלבים עוקבים: למידה מרחוק מבוססת אינטרנט, נוכחות כיתתית אינטראקטיבית ועבודת מחקר מעשית. הוא נערך באנגלית, נמסר כעת בפעם ה -19 והושלם בהצלחה על ידי 600 סטודנטים מיותר מ -85 מדינות.
תכונות עיקריות
- שיטות מודרניות: למד על ידי עשייה, באמצעות מקרי מקרה, סדנאות ותרגילים קבוצתיים
- דיונים מעוררי השראה: החלפת רעיונות עם סטודנטים ופקולטים בינלאומיים
- משאבים ברמה גבוהה: התקשר למומחים מטעם ILO ו- ITCILO, מתרגלים ופרופסורים באוניברסיטה.
מי משתתף במאסטר זה?
התוכנית מיועדת לאנשי מקצוע ממוסדות ציבוריים ופרטיים וארגונים לא ממשלתיים הפועלים בתחום הפיתוח ולבוגרים השואפים לעבוד בתחום זה. רוב המשתתפים יהיו מתרגלים עם ניסיון של שנים בתחום הפיתוח.
מאסטר במספרים
- 18 מהדורות
- 550+ משתתפים
- 80 מדינות
מהם הנושאים?
המאסטר מתייחס למספר שאלות קריטיות העומדות בפני מתרגלים ומתכננים בפיתוח כמו:
- מהם המאפיינים המגדירים של פיתוח בר קיימא? אילו נושאים ותהליכים ניתן לזהות מאחורי מושג רחב זה?
- כיצד לתכנן ולנהל התערבויות פרויקט להשגת יעדי פיתוח?
- מהו ניהול מבוסס תוצאות וכיצד הוא מיושם בהקשר הפיתוח?
- אילו מדיניות ואסטרטגיות עשויות לתרום לשינוי בר קיימא מבחינת שינויים תרבותיים, פוליטיים, חברתיים, כלכליים וסביבתיים?
מה אוכל ללמוד?
מטרת המאסטר היא לספק לצוות העובד בתחום הפיתוח בר קיימא כישורים וידע סביב:
- יכולות אנליטיות ותפעוליות בתחום הפיתוח
- השתתפות אפקטיבית במסגרת ההתפתחות הלאומית המבוססת על תוצאות
- עיצוב לפרויקטים ותוכניות פיתוח יעילים
מה אוכל לעשות?
התכנים ושיטות העברת הלמידה נועדו לספק למשתתפים את כל מגוון היכולות.
- להפגין הבנה בין -תחומית של הנושאים, התהליכים ותרגול הפיתוח.
- יישמו יכולות טכניות ובינאישיות נרכשות על מנת לשפר את היתרונות הכלכליים והחברתיים של פרויקטים ותכניות פיתוח.
- להמחיש ולגבש הצעת פרויקט בקנה מידה מלא ליוזמת פיתוח/פרויקט.
למה אני צריך להירשם?
התלמידים לומדים על ידי לימוד, שיתוף פעולה והתבוננות במתרגלים בפעולה.
- מאסטר זה שואב מתיק ההכשרה של ITCILO, המחקר של ILO והמומחיות האקדמית של אוניברסיטת טורינו.
- מורים ייעודיים זמינים לענות על שאלות ולספק תמיכה לאורך כל מסע הלמידה.
- מתודולוגיות ההוראה כוללות הרצאות, דיונים ומחקרי מקרה, כמו גם פלטפורמה מקוונת לקריאות, סרטונים ותרגילים.
קבלה
תכנית לימודים
חלק א
למידה מרחוק
השלב הראשון של התכנית מורכב מ-22 שבועות של למידה מרחוק שמטרתה בעיקר לספק ידע רחב על פיתוח כנושא, תוך שימוש כמרכיב מבני בסדר היום לפיתוח בר קיימא של 2030 ו-17 יעדי הפיתוח בר קיימא שלו. בנוסף, היסודות מונחים על ניהול מחזור פרויקטים וכלים נבחרים נוספים לעבודת פיתוח. הלמידה נתמכת על ידי פלטפורמת למידה מרחוק ייעודית בקמפוס האלקטרוני של המרכז, המאפשרת מספר מתודולוגיות למידה. סטודנטים לתואר שני נעזרים במורה מסור במהלך שלב הלמידה מרחוק המלא.
חלק שני
למידה פנים אל פנים
החלק השני של התכנית מורכב מ-11 שבועות של למידה פנים אל פנים שמטרתה בעיקר לגרום למשתתפים להבין, להטיל ספק בביקורתי ולפרש התפתחות כתהליך. חלק זה נועד גם לגרום למשתתפים להפעיל את הידע של פיתוח כנושא שנרכש בשלב א', ולחקור את התהליך הנדון מנקודת מבט מעשית. התוכן יתקבץ סביב נושאים, כולל:
- פיתוח אנושי, זכויות אדם והגירה
- פיתוח, אי שוויון וצמיחה
- סביבה וקיימות
- פיתוח מקומי והשתתפות
- ממשל ודמוקרטיה
- שחקנים, שותפויות ומימון
- ניהול מבוסס תוצאות וניהול פרויקטים
- שיטות וטכניקות לפיתוח
- החלק פנים אל פנים מאפשר גם הכנה מעמיקה של משימת כתיבת הפרויקט, שתסתיים בהכנת מסמך פרויקט בקנה מידה מלא.
חלק ג'
דף אחרון
חלק אחרון זה של התוכנית מוקדש לעיבוד של עבודה אקדמית בנושא עם רלוונטיות ישירה לרעיון הפרויקט שפותח למסמך הפרויקט בשלב ב'.
מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה
התוכנית מציגה מספר תכונות ייחודיות:
- שילוב של תיאוריה ופרקטיקה;
- סיקור מעמיק של כל קשת היכולות לניהול מחזורי פרויקטים כפי שנהוג במוסדות פיתוח מרכזיים; ו
- גישה בינתחומית המדגישה את הקשר החזק בין דיסציפלינות שונות לבין סוגיות, תהליכים ופרקטיקות פיתוח ספציפיים.
התוכנית מורכבת משלושה חלקים ומיועדת באופן למזער את היעדרותם של המשתתפים מחובות העבודה בבית (רק 11 שבועות בטורינו).
דגש על אינטראקציה מקוונת ובכיתה ועבודת צוות כדי להכין את המשתתפים למעורבות אפקטיבית בגישות ההשתתפותיות של עבודת הפיתוח.
גלריה
תוצאת התוכנית
התוכנית מציעה הזדמנות למידה יישומית לחקור את המסגרות התיאורטיות, המושגיות והתפעוליות לניהול הפיתוח. הדבר נעשה מנקודת מבט רב-תחומית, כלומר שילוב מדיניות חברתית-כלכלית עם הבנה מעמיקה של ההקשרים המשפטיים, המוסדיים, המקומיים והניהוליים לתכנון ויישום יעיל של תוכניות ופרויקטים לפיתוח.
המאסטר מתייחס למספר שאלות קריטיות עבור מתרגלי פיתוח ומתכננים:
- מהם המאפיינים המגדירים את הפיתוח בעידן האג'נדה של 2030 לפיתוח בר קיימא ו-17 יעדי הפיתוח בר קיימא שלו? אילו נושאים ותהליכים ניתן לזהות מאחורי המושגים הרחבים הללו?
- מהו הנוף המתהווה בשיתוף פעולה בינלאומי לפיתוח?
- כיצד לתכנן ולנהל התערבויות פרויקט להשגת יעדי פיתוח?
- מהו ניהול מבוסס תוצאות וכיצד הוא מיושם בהקשר הפיתוח?
- אילו כלים נוספים מיושמים בפרקטיקה של פיתוח?
- אילו מדיניות ואסטרטגיות עשויות לתרום לתמורות ברות קיימא במונחים של שינויים תרבותיים, פוליטיים, חברתיים, כלכליים וסביבתיים?
מטרת התוכנית היא להקנות לעובדים העוסקים בתחום פיתוח בר קיימא את היכולות האנליטיות והתפעוליות הכרחיות להשתתפות אפקטיבית במסגרת מבוססת התוצאות של פיתוח לאומי ובתכנון פרויקטים ותוכניות פיתוח אפקטיביים.
בסיום התוכנית, המשתתפים יוכלו:
- להפגין הבנה בין-תחומית של הנושאים, התהליכים והפרקטיקה של הפיתוח.
- ליישם יכולות טכניות ובינאישיות נרכשות כדי לשפר את היתרונות הכלכליים והחברתיים של פרויקטים ותוכניות פיתוח;
- להמחיש ולגבש הצעת פרויקט בקנה מידה מלא ליוזמת פיתוח/פרויקט.
התכנים ושיטות העברת הלמידה נועדו לספק למשתתפים את כל קשת היכולות הדרושה להתמודדות יעילה עם האתגרים העומדים בפני אנשי מקצוע בפיתוח כיום בחתירתם להתקדמות חברתית וכלכלית תוך שמירה על סביבת המגורים עבור הדורות הבאים.
סטודנטים אידיאליים
מי משתתף במאסטר הזה?
התכנית מיועדת לאנשי מקצוע ממוסדות ציבוריים ופרטיים ומעמותות הפועלות בתחום הפיתוח ולבוגרים השואפים לעבוד בתחום זה. רוב המשתתפים יהיו מתרגלים עם שנים של ניסיון במגזר הפיתוח.