מאסטר במדעי המחשב: חדשנות לשינוי בחברה דיגיטלית
Malmö University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Malmö, שבדיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
SEK 275,000 / per course *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
02 Sep 2024
* שכר לימוד מלא
מבוא
האם אתה מחפש לשלב את הפרקטיקות ההנדסיות של מדעי המחשב עם התמקדות בחדשנות, עסקים וניהול? מדעי המחשב: חדשנות לשינוי בחברה דיגיטלית היא תכנית לתואר שני בת שנתיים המשלבת את הדיסציפלינות השונות הללו כדי להכשיר מובילי חדשנות עתידיים בחברה דיגיטלית.
לדיגיטליזציה יש השפעה גדולה על החברה, התעשייה והפרטים והיא מגיעה עם כמה הזדמנויות וגם אתגרים. קצירת היתרונות המלאה והתמודדות מוצלחת עם האתגרים ברמה הגלובלית והמקומית דורשת הן פתרונות טכניים חדשניים והן מנהיגים עסקיים מיומנים שמבינים ויכולים לעסוק בשינויים המהירים והמתמשכים המאפיינים את החברה הדיגיטלית.
במקום לרדוף רק אחר מיומנויות מתקדמות במדעי המחשב, התוכנית משלימה את הידע הקדם של התלמידים עם הדגש שלה על מיומנויות בחדשנות, עסקים, שינויים וניהול קיימות. התוכנית מתמקדת בחדשנות ממוקדת משתמש וניהול שינויים בתוך ארגונים ושווקים חדשים וקיימים. בוגרי התכנית ימצאו הזדמנויות עבודה כסוכני שינוי בארגונים, כיזמים במגזר הסטארט-אפים או כחוקרים באקדמיה.
כדי לשרוד את השינוי המהיר של הדיגיטליזציה, ארגונים זקוקים היום ליכולות וכישורים חדשים בתחומים כמו הנדסת תוכנה, פיתוח עסקי, חדשנות, ניהול טכנולוגיה ומנהיגות. לכן ארגונים מחפשים אנשים שמבינים הן בטכנולוגיות והן בהיבטים עסקיים וניהוליים. על ידי שילוב ידע מתקדם במדעי המחשב עם מיומנויות בחדשנות ועסקים, כמו גם ניהול שינויים וקיימות, תכנית התואר השני מכינה את הסטודנטים לקריירה עתידית כמניעי חדשנות. התכנית רלוונטית לסטודנטים שלמדו מדעי המחשב במסגרת התואר הראשון.
שיתוף פעולה עם תעשייה ומחקר
התכנית בנויה סביב סביבות המחקר במחלקה למדעי המחשב וטכנולוגיית המדיה, לרבות מרכז המחקר של האינטרנט של הדברים והאנשים, מרכז התוכנה והתכנית החדשה לחקר חברת נתונים: קידום לימודי דיגיטליזציה. צוות המורים כולל מומחים בהנדסת תוכנה, עסקים וחדשנות, חדשנות דיגיטלית, שיטות מחקר ועיצוב. בתכנית מעורבים חוקרים בכירים, המעורבים בעיקר כמורים במהלך השנה הראשונה וכמנחים במהלך השנה השנייה.
מוכן לקריירה כסוכן שינוי דיגיטלי
לסטודנטים בתכנית יש הזדמנויות רבות לאינטראקציה ושיתוף פעולה עם שותפים חיצוניים וארגוני לקוחות באמצעות, למשל, פרויקטים של תזה והתמחויות. סטודנטים בוגרים יהיו מוכנים היטב לעבודה בכל מספר של תעשיות שעוברות כעת שינוי דיגיטלי מהיר, כמו גם להמשך לימודי דוקטורט באוניברסיטת מאלמו או באוניברסיטאות אחרות.
קבלה
תכנית לימודים
תכניות לימוד מבוססות אתגר ומקרים בעולם האמיתי
במהלך התכנית התלמידים לומדים תיאוריות ופרקטיקות בטכנולוגיות תוכנה, חדשנות, יזמות ודיגיטליזציה. יש התמקדות ספציפית בתיאוריה ארגונית, בניהול שינויים וקיימות, בקיימות ובאתיקה. גישה פדגוגית כוללת מבוססת אתגרים מאפשרת לסטודנטים לעבוד עם מקרים מהעולם האמיתי מארגוני לקוחות כמו גם עם הפרויקטים היזמיים שלהם.
ארבעת הסמסטרים של התכנית מאורגנים סביב סדרה של מטרות למידה עוקבות, החל בקורסי יסוד במהלך הסמסטר הראשון. נושא הסמסטר השני כולל קורסים מעשיים והזדמנויות ליישום תיאוריות שונות. הסמסטר השלישי מתמקד בהתמחות, ומציע אפשרויות לקורסי בחירה בתחומי העניין של הסטודנט. הסמסטר השלישי כולל גם קורס מחקר לקראת עבודת התזה לתואר שני, העומדת במוקד הסמסטר הרביעי.
אִרגוּן
התלמיד מעמיק את הידע שלו במדעי המחשב תוך התמקדות בחדשנות לשינוי בחברה דיגיטלית. כמו כן, הסטודנט מעמיק את הידע והכישורים שלו לגבי שיטות המשמשות במחקר ופיתוח בתחום. התכנית משלבת הבנה תיאורטית עם יישום מעשי על ידי עבודה עם פרויקטים יישומיים במהלך תקופת הלימודים.
התכנית מתמקדת בטכנולוגיות חדישות ומתפתחות במדעי המחשב, והתלמיד מפתח את יכולתו להשתמש בכלים ושיטות מתאימים לעבודת חדשנות ושינוי בחברה דיגיטלית. זאת במקביל לניתוח ולקחת בחשבון היבטים חברתיים, כלכליים ואקולוגיים. לאחר סיום ההשכלה, התלמיד צפוי להיות מוכן היטב להבין, ליזום, להעריך ולנהל סוגים שונים של חידושים בהקשר דיגיטלי בקריירה המקצועית העתידית שלו.
תגובה
הקורס, טכנולוגיות דיגיטליות מתעוררות 15 נ"ז, מתחיל בחלקו האחרון של סמסטר א' וממשיך בחלקו הראשון של סמסטר ב'.
תוצאת התוכנית
ידע והבנה
על מנת להשלים תואר שני במדעי המחשב על הסטודנט:
- להפגין ידע והבנה במדעי המחשב, תוך שילוב ידע נרחב בתחום וכן ידע משמעותי, מתמחה בהיבטים מסוימים של חדשנות בחברה דיגיטלית, וכן הפגנת תובנה מעמיקה לגבי עבודות מחקר ופיתוח רלוונטיות; ו
- להפגין ידע מעמיק במתודולוגיות במדעי המחשב
כישורים ומיומנויות
על מנת להשלים תואר שני במדעי המחשב על הסטודנט:
- להפגין את היכולת לשלב ידע באופן ביקורתי ושיטתי ולנתח, להעריך ולטפל בתופעות, סוגיות ומצבים מורכבים, גם עם מידע מוגבל;
- להפגין יכולת לזהות ולנסח שאלות באופן ביקורתי, עצמאי ויצירתי, לתכנן ולבצע – בשיטות מתאימות – מטלות מתקדמות במועדים ספציפיים ובכך לתרום לפיתוח הידע, ולהעריך עבודה כזו;
- להפגין יכולת במסגרות לאומיות ובינלאומיות כאחד לתאר ולדון בעל פה ובכתב במסקנותיו ובידע והטיעונים שעליהם מתבססים, תוך דיאלוג עם קבוצות שונות; ו
- להפגין את הכישורים הנדרשים כדי לקחת חלק בעבודות מחקר ופיתוח או לעבודה עצמאית בפעילויות מוסמכות אחרות
הערכה וגישה
על מנת להשלים תואר שני במדעי המחשב הסטודנט יבצע:
- להפגין את היכולת בתוך מדעי המחשב לבצע הערכות לגבי היבטים מדעיים, חברתיים ואתיים רלוונטיים, כמו גם להפגין מודעות לסוגיות אתיות בעבודות מחקר ופיתוח,
- להפגין תובנה לגבי ההזדמנויות והמגבלות של מדע וחדשנות, תפקידם בחברה והאחריות האנושית לאופן השימוש בהם, וכן
- להפגין את היכולת לזהות את הצורך שלהם בידע נוסף ולקחת אחריות על פיתוח הידע שלהם