מאסטר בלימודי תיירות
UiT The Arctic University of Norway
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Alta, נורבגיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* ללא שכר לימוד לסטודנטים בינלאומיים
מבוא
האם אתה נלהב להפוך את התיירות לטובה יותר?
תכנית לימוד זו מבקשת להעניק לסטודנטים ידע יסודי כיצד לאזן יתרונות ודאגות סביבתיות, כלכליות וחברתיות-תרבותיות בתיירות.
תיאור התוכנית
- משך הזמן: שנתיים
- נקודות זכות (ECTS) : 120
- תנאי קבלה : תואר ראשון (180 ECTS), או תואר שווה ערך, עם מינימום של 80 ECTS בתחום התיירות, בילוי בחוץ, לימודי אירועים, שיווק ותקשורת, מדעי החברה, מדעי הרוח או חינוך. על המועמדים להיות בעלי לפחות 5 ECTS בשיטות מחקר כדי לעמוד בדרישות הקבלה
- שם התואר : מאסטר בלימודי תיירות
- קוד יישום :
- מועמדים נורבגים ונורדים: 9530
- מועמדים בינלאומיים: 2061
תיירות היא תופעה גלובלית יותר ויותר חשובה, הכוללת הזדמנויות ואתגרים חברתיים, תרבותיים, כלכליים, פוליטיים וסביבתיים. כלכלה מתרחבת מאפשרת לאנשים רבים יותר לנסוע בתדירות גבוהה ולמרחקים ארוכים יותר כדי לחוות נופים, ערים, תרבויות ואנשים. הגלובליזציה והפיתוחים הטכנולוגיים מאפשרים ניידות מוגברת, ובכך פעילות תיירות. פיתוח וצמיחה תיירותית מאתגרת גם את הקיימות של האקולוגיות בעידן שינויי האקלים.
תכנית לימוד זו מבקשת להעניק לסטודנטים ידע יסודי כיצד לאזן יתרונות ודאגות סביבתיות, כלכליות וחברתיות-תרבותיות בתיירות. בפרט, התלמידים יתייחסו כיצד לענות על דרישות שווקי התיירות לחוויות טבע ומורשת, מבלי לפגוע בנגישות הדורות הבאים לאלה. לאורך כל התוכנית התלמידים יקבלו תובנות מיוחדות לגבי מורכבות התיירות ביחס לחוויות, אופן הביצוע והשיווק של התיירות, וכיצד היא מעצבת - ומתעצבת - על ידי יחסי כוח תרבותיים, חברתיים, כלכליים, זמניים ומרחבים. התובנות המיוחדות אמורות לאפשר לתלמידים לנתח תיירות בדרכים שנותנות הבנות ניואנסות של תיירות בת קיימא במגוון מסגרות. עד סוף התוכנית, על התלמידים להיות מסוגלים להשתמש בהבנות מדעיות כאלה בעבודת גמר, המבוססת על גישות תיאורטיות חברתיות-מדעיות ומדעי הרוח.
קבלה
תכנית לימודים
מבנה התוכנית
טווח | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים |
קדנציה ראשונה (סתיו) | REI-3011 תורת התיירות והחוויה התיירותית | REI-3012 טבע ותיירות בעידן של שינויי אקלים | REI-3013 מורשת ילידים בתיירות |
קדנציה שנייה (אביב) | REI-3001 פילוסופיה של מדעי החברה | REI-3014 שיטות איכותניות | REI-3015 פסטיבל ותיירות אירועים |
קדנציה שלישית (סתיו) | REI-3005 שיווק תיירות | REI-3016 שיטות כמותיות | תזה לתואר שני REI-3910 |
קדנציה רביעית (אביב) | עבודת מאסטר *סמינרים לעבודת מאסטר יתחילו בסמסטר א' ויימשכו בסמסטר ב' והג'. סמינר עבודת המאסטר מכין את הסטודנטים לעבודת המאסטר שלהם | - | - |
גישה ללימודים נוספים
עם תואר שני בלימודי תיירות, סטודנטים יכולים להגיש בקשה להתקבל לדוקטורט. תוכנית ב-UiT - האוניברסיטה הארקטית של נורווגיה, או Ph.D. תכניות במוסדות לאומיים ובינלאומיים אחרים.
לְהַחלִיף
UiT - האוניברסיטה הארקטית של נורבגיה משתפת פעולה עם אוניברסיטאות בינלאומיות בנוגע לחילופי סטודנטים ברמת תואר שני בהתאם לדרישות NOKUT. החלפת סטודנטים אפשרית בסמסטר ג'.
תוצאת התוכנית
תוצאות למידה
עם סיום התכנית בהצלחה, על התלמידים לקבל את הדברים הבאים:
יֶדַע:
לתלמיד צריך להיות:
- היכרות מעמיקה עם תיאוריות מכוננות ועכשוויות בתחום לימודי התיירות.
- היכרות מעמיקה עם תהליכי מחקר ושיטות מותאמות לסוגיות בתחום לימודי התיירות.
- ידע מתקדם של קיימות ואחריות בתיירות, בפרט כרלוונטי לתיירות הטבע והמורשת.
- היכולת ליישם ידע תיאורטי ומתודולוגי של תחומים חדשים במסגרת לימודי התיירות.
- היכולת לנתח נושאים מקצועיים על סמך ההיסטוריה, המסורת, ההתמחות ותפקידה של התיירות בחברה.
מיומנויות:
התלמיד צריך להיות מסוגל:
- לשקול בביקורתיות את המוצקות של מידע ותיאורים של תיירות שנרכשו ממקורות שונים.
- להפגין יכולת אנליטית על ידי מבנה וגיבוש טיעונים מקצועיים התורמים לפתרונות חדשניים בתיירות בת קיימא ואחראית.
- לנתח ולהתייחס באופן ביקורתי לתיאוריות, שיטות ופרשנויות קיימות במסגרת לימודי התיירות, וכן ליישם נקודות מבט תיירותיות בפתרון בעיות מעשי ותיאורטי.
- לעשות שימוש במחקר רלוונטי באופן עצמאי, כדי לתרום לפיתוח אסטרטגיות והזדמנויות חדשות בתיירות הטבע והמורשת.
- לפתח שאלות מחקר ולהשתמש בשיטות מחקר רלוונטיות כדי לאסוף ולנתח נתונים הנוגעים ליעדי תיירות.
- לבצע פרויקט מחקר עצמאי בתחום התיירות, בפיקוח, ובהתאם לנורמות הקיימות לאתיקה מחקרית.
יכולת כללית:
התלמיד צריך להיות מסוגל:
- לתכנן, לתכנן, לפתח ולבצע פרויקטים של מחקר תיירותי.
- לנתח באופן ביקורתי את תעשיית התיירות, את שיטות העבודה של התיירים ואת המדיניות הרלוונטית לתיירות, כמו גם לשקול את החששות האתיים והדילמות הפוטנציאליות שהם מרמזים.
- ליישם חשיבה רפלקסיבית כדי לתרום לתהליכים חדשניים בפיתוח תיירות מורשת וטבע.
- לתרום לתעשיית תיירות בת קיימא ואחראית ולממשל של פיתוח תיירות.
- ליישם ידע ומיומנויות באופן עצמאי וחדשני באמצעות שיתוף פעולה בהקשרי מחקר, ממשל ותעשייה.
אפשרויות קריירה
פוטנציאל עבודה
המאסטר ללימודי תיירות מהווה בסיס למגוון תחומי עבודה הקשורים ל:
- פיתוח מוצרי תיירות והרפתקאות ברי קיימא
- שיווק ותקשורת מוצרי תיירות והרפתקאות
- הקמת מפעלים מבוססי תרבות וטבע
- היחידה הארגונית של Travel Life (Norwegian Hospitality, Innovation Norway וכו')
- ארגונים בינלאומיים (לא ממשלתיים)
- ענייני ציבור ומסגרות רגולטוריות לתיירות
- עבודת ייעוץ לענף התיירות
- עבודת חקירה
- מחקר ופיתוח
- הוֹרָאָה