תואר שני בלימודי ילידים
UiT The Arctic University of Norway
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Tromsø, נורבגיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* ללא שכר לימוד לסטודנטים בינלאומיים
מבוא
עמים ילידים חולקים חוויות ברחבי העולם. יחד עם זאת, עמי הילידים מגוונים ביותר. האם אתה מעוניין ללמוד קשרים בין עמים ילידים לבין אוכלוסיות רוב מנקודות מבט מקומיות ועולמיות? תכנית התואר השני בלימודי הילידים מציעה גישה רב תחומית לחקר נושאים מקומיים, מתוך כוונה לצייד את הסטודנטים בכישורים אקדמיים ומעשיים, חשיבה ביקורתית וידע למלא תפקיד חשוב בעולם ההולך וגדל. התכנית מגייסת באופן פעיל סטודנטים עם רקע ילידי ולא ילידי היוצרים סביבת הוראה ולמידה חוצה תרבויות מרגשות.
תיאור התוכנית
- משך הפעילות: 2 שנים
- נקודות זכות (ECTS): 120
- תנאי קבלה: תואר ראשון
- שם תואר: תואר שני בפילוסופיה בלימודי הילידים
- קוד יישום:
- מועמדים נורווגיים ונורדיים: 5058
- מועמדים בינלאומיים: 2031
הפקולטה למדעי הרוח, מדעי החברה והחינוך והפקולטה למשפטים, בשיתוף המרכז ללימודי סמי, מציעות תכנית לתואר שני במשרה מלאה בלימודי הילידים (MIS) בת שנתיים. התוכנית היא רב תחומית במדעי החברה, מדעי הרוח ומשפטים, ומבוססת על מחקר שנערך ב-UiT האוניברסיטה הארקטית של נורווגיה בנוגע לסאמי ולעמים ילידים אחרים. המוקד התמטי של תכנית המאסטר הוא הופעתה של תנועת הילידים הבינלאומית, החוויות ההיסטוריות וההקשר העכשווי שחווים עמים ילידים ברחבי העולם.
במהלך השנתיים של הלימודים, הסטודנטים לומדים קורסים בהיקף כולל של 120 ECTS. שבעה קורסי חובה נועדו לתת בסיס רחב, שממנו יוכל הסטודנט הבודד לבחור נושא רלוונטי לעבודת המאסטר. עבודת התזה מפוקחת על ידי חברי סגל מהיחידות המשתפות ב-UiT האוניברסיטה הארקטית של נורווגיה, והנושאים נבחרים בשיתוף היועצים הממונים. נהוג לבצע איסוף נתונים לתזה לתואר שני בסוף סמסטר ב'.
תכנית לימודים
מבנה התוכנית
טווח | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים | 10 קרדיטים |
סמסטר א' - סתיו | IND-3025 מבוא ללימודי ילידים | HIS-3005 היסטוריה של עמים ילידים - ילידים, מיעוטים אתניים והחברה הרב-תרבותית בצפון | HIF-3620 התחדשות ילידית - שפות, ספרות ואומנויות | HIF-3620 התחדשות ילידית - שפות, ספרות ואומנויות |
סמסטר ב' - אביב | IND-3026 מתודולוגיה ושיטות בלימודי הילידים | SOA-3006 תרבות ילידים, ניהול משאבים וזכויות אדם | STV-3020 עמים ילידים - פוליטיקה, מוסדות וכלים | JUR-3624 זכויותיהם של עמים ילידים |
סמסטר ג' - סתיו | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים |
סמסטר IV - אביב | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים | IND-3904 תזה לתואר שני בלימודי ילידים |
הוראה והערכה
ארגון ההוראה יהיה תלוי באופי ובתוכן של כל קורס. סוג הבחינה מצוין בכל מודול. מידע נוסף על הוראה ובחינה ניתן למצוא בתיאור כל קורס בנפרד.
סמינרים במתודולוגיה וכתיבת תזה מתקיימים במקביל ליתר הקורסים לאורך הלימודים. הקורס במתודולוגיה קושר יחד את הקורסים והגישות הדיסציפלינריות השונות. זה מהווה בסיס הן לפיתוח עיצוב המחקר האישי של התלמידים והן לשילוב של נקודות מבט ילידיות במחקר.
לכל סטודנט יוקצה מנחה תזה בשנה הראשונה ללימודים. ההדרכה ניתנת באמצעות סמינרים והדרכות פרטניות.
גישה ללימודים נוספים
עם סיום מוצלח של התכנית לתואר, סטודנטים עשויים להיות כשירים להתקבל לדוקטורט. תוכנית במספר תחומים אקדמיים באוניברסיטאות בנורבגיה, סקנדינביה ובעולם.
לְהַחלִיף
לסטודנטים יש אפשרות לבצע את עבודת השטח/איסוף הנתונים שלהם בחו"ל עם תמיכה כספית בסיסית מהמרכז ללימודי סמי. ניתן לשלב זאת עם חילופי לימודים למינימום שלושה חודשי לימודים באוניברסיטה שותפה.
לתכנית לתואר שני בלימודי ילידים יש הסכמי חליפין דו-צדדיים עם אוניברסיטאות בחו"ל, שבהם הסטודנטים יכולים לקחת מודולים שיאושרו בהמשך כחלק מהתואר. אנו ממליצים לתלמידים שלנו להשתמש בהסכמים אלו. בתכנית לתואר זה, אנו ממליצים על החלפה בסמסטר ב' או ג'. ישנן הסתייגויות מסוימות לגבי המודולים שיש לאוניברסיטת החילופין להציע. ל-UiT מספר הסכמים פתוחים שיכולים לשמש סטודנטים בלימודי ילידים. בדוק ניידות סטודנטים ב-UiT. מידע על תכניות חילופין יינתן בפנייה למרכז ללימודי סמי.
מוסדות שותפים מומלצים הם:
- אוניברסיטת ססקצ'ואן, קנדה
- אוניברסיטת מונטנה, ארה"ב
- אוניברסיטת דילה, אתיופיה
תוצאת התוכנית
תוצאות למידה
סטודנטים שסיימו בהצלחה את תוכנית MIS, צפויים להשיג את תוצרי הלמידה הבאים:
יֶדַע
ידע מתקדם ב:
- נושאים ילידיים, כולל דמיון והבדלים המבוססים על ההקשרים התרבותיים השונים.
- המושגים של עמים ילידים כפי שהם משמשים בתחומי מחקר ופוליטיקה ברמות גלובליות ומקומיות, והוויכוח המלומד והפוליטי בנושאים אלה.
- תיאוריות ושיטות אקדמיות שונות בתחום לימודי הילידים, לרבות האתגרים שמציבה המתודולוגיה הילידית.
- ההיסטוריה של תנועת הילידים העולמית והמצב הנוכחי של הסאמי ושל עמים ילידים אחרים.
- מצב הידע הקיים הקשור לאתיקה של מחקר ילידי ואחריות החוקר.
מיומנויות
יכולת ל:
- לנתח באופן ביקורתי את מצבם של עמים ילידים בהתבסס על הגישה הבינתחומית ללימודי הילידים.
- להתמודד עם אתגרים איתם מתמודדות חברות מגוונות תרבותית ומוסדותיהן.
- לנתח תיאוריות קיימות ורלוונטיות ממדעי הרוח והחברה ולהשתמש בתיאוריות אלו באופן עצמאי.
- למצוא ולהשתמש בשיטות מחקר רלוונטיות כדי לייצר את הנתונים עבור פרויקט שתוכנן באופן עצמאי.
- לבצע פרויקט מחקר עצמאי ומוגבל בפיקוח.
- להשוות את מצבם של עמים ילידים בהקשרים היסטוריים ועכשוויים שונים.
- לעשות מצגות בעל פה בסמינרים ובמסגרות רשמיות אחרות.
כשירות כללית
יכולת ל:
- לנתח בעיות אקדמיות רלוונטיות בתחום מחקר הילידים האקדמי.
- לנתח אתגרים אתיים מקצועיים ומחקריים הקשורים לנושאים ילידיים.
- ליישם ידע ומיומנויות בנושאי ילידים על מנת לבצע משימות ופרויקטים מתקדמים בתחומים דומים.
- להשתמש בטרמינולוגיה של לימודי הילידים ולתקשר בהרחבה על עבודתם האקדמית הן למומחים והן לציבור הרחב.
- לשלב גישות אקדמיות שונות כדי לייצר ידע חדש.
- לתרום לחשיבה חדשה ולתהליכי חדשנות לגבי עמים ומיעוטים ילידים.
אפשרויות קריירה
פוטנציאל עבודה
התכנית לתואר שני בלימודי ילידים מציגה לסטודנטים לימודי ילידים כתחום רב תחומי מובהק. מטרות התוכנית כוללות:
- היכרות עם התלמידים עם ההיסטוריה וההתפתחות של תנועת הילידים העולמית.
- הכרת התלמידים עם נקודות מבט דיסציפלינריות שונות על זכויות האדם והילידים, קולוניאליזם, דה-קולוניזציה, תרבות ואתניות, שוליות, הכרה והעצמה פוליטית, ממשל, ניהול משאבים ושינוי סביבתי.
- ציוד התלמידים עם מיומנויות וידע לנתח באופן ביקורתי את היחסים בין רמות מקומיות, אזוריות, לאומיות ועולמיות, כולל תפקידם של ארגונים כלל-לאומיים כמו האו"ם וה-IAO.
- לימוד תלמידים על אינטראקציה ויחסי כוח לא שוויוניים בין שחקנים.
סיכויים אפשריים
הבוגרים שלנו משגשגים בתחומי עבודה הדורשים הבנה של סוגיות ילידים גלובליות ומקומיות, התנסויות בינלאומיות כמו גם חשיבה אנליטית, תקשורת ומיומנויות יישום פרויקטים. התכנית לתואר שני מכינה את התלמידים לקריירה מלהיבה בסביבות אקדמיות, ציבוריות ועסקיות מרובות. אפשרויות העבודה כוללות:
- תפקידי מחקר: ביצוע מחקר יישומי אקדמי בנושאי ילידים.
- מדיניות: הכנה ותיאום מדיניות, ייעוץ ותכנון (או"ם וכו').
- תפקידי יישום: משמש כמנהל פרויקטים או רכז בארגונים לא ממשלתיים מקומיים ובתחומים אחרים במגזר הפרטי.
- עמדות תקשורת ותקשורת הקשורות לנושאי ילידים.
קריירה אקדמית
תכנית המאסטר מספקת בסיס מצוין ללימודי Ph.D. בתחומים רלוונטיים, כמו מדע המדינה וממשל, אנתרופולוגיה, לימודי סביבה ופיתוח, שפה, לימודי תרבות ודת וחינוך, אם להזכיר רק כמה. רבים מבוגרינו הצליחו להשיג Ph.D תחרותי. תפקידים ומלגות מחקר.
קריירה מקצועית
כבוגר תואר שני בלימודי ילידים, תרכוש מיומנויות מושגיות, ביקורתיות והערכה כלליות הנדרשות במשרות בכירות רבות במגזר הממשלתי והציבורי, בארגוני החברה האזרחית, בניהול פרויקטים ובמוסדות חינוך. הכישורים לנתח מדיניות ציבורית, תוכניות ופרויקטים לפיתוח הופכים את הבוגרים שלנו למועמדים מוכשרים לעבודה הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי בכל הרמות, ומספקים למוסדות וארגונים את הידע, החשיבה הביקורתית והייעוץ במגוון רחב של תהליכים .
האופי הבינלאומי של התוכנית מחבר את התלמידים שלנו ברשת גלובלית המסייעת להם לפתח השקפה גלובלית ומיומנות לערוך השוואות ביקורתיות ברמה גבוהה של המציאות הילידים בשטח. כבוגר תואר שני בלימודי ילידים, הניתוחים המעמיקים שלך על חוויותיהם של הילידים המקומיים, הלאומיים והבינלאומיים עשויים להיות בעלי חשיבות קריטית עבור קהילות ילידים ושוליים ברחבי העולם. מומחיות זו הופכת אותך למוסמך לעבודה הן עם מחזיקי עניין בינלאומיים והן מקומיים, תורמת למסגר, להשמיע ולהפיץ את האינטרסים והדאגות שלהם, ולתכנן יחד דרכי פעולה מתאימות.