מאסטר בכלכלה בינלאומית ומדיניות ציבורית (MIEPP)
Johannes Gutenberg University Mainz (JGU)
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Mainz, גרמניה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
4 סמסטרים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 360 / per semester *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
01 Apr 2024
* דמי ניהול לסמסטר
מבוא
מוּשָׂג
החל בסתיו 2010, אוניברסיטת יוהנס גוטנברג מיינץ מציעה תוכנית לתואר שני בכלכלה בינלאומית ומדיניות ציבורית. התוכנית מיועדת לסטודנטים שמטרתם להבין הן את ההזדמנויות והן את האתגרים העומדים בפני מקבלי החלטות פרטיים וציבוריים בכלכלה עולמית יותר ויותר משולבת. שני התכנים המרכזיים של הקורס לתואר עוסקים בנושאים ואתגרים חשובים לעתיד החשובים לא פחות לכלכלה ולחברה. בוגרי התכנית יוכשרו לתפקידים במגזר הפרטי והציבורי – בעיקר במפעלים ומוסדות הפועלים בקנה מידה בינלאומי – אך התכנית עשויה להוות בסיס מוסמך גם לקריירה אקדמית.
למה MIEPP
התואר השני למדעים בכלכלה בינלאומית ומדיניות ציבורית שואף להכין את הדור הבא של מנהיגים להתמודד עם העיצוב וההשלכות של מדיניות ממשלתית בהקשרים שונים, תוך שימת דגש על ההשלכות של הגלובליזציה הכלכלית. ה- MIEEP מציע הכשרה נכונה בתיאוריה כלכלית ובטכניקות אקונומטריות, מאפשר לסטודנטים לדון באופן ביקורתי בספרות האקדמית המודרנית, ומעודד אותם ליישם את הידע שלהם בנושאים רלוונטיים במדיניות עסקית וכלכלית. כדי לרכוש מומחיות מקצועית, הסטודנטים נתמכים בהשלמת התמחות. זה אפשרי באמצעות רשת חזקה עם שותפים מובילים. יתר על כן, אזור הריין-מיין עם התשתית הנהדרת שלו הוא מקום העסקים של חברות מצליחות רבות שעשויות להפוך למעסיקים עתידיים.
הפקולטה האקדמית הצעירה וחדורת המוטיבציה במיינץ מעוגנת היטב בקהילה המדעית, משתתפת באופן גלוי בדיונים אקדמיים וציבוריים, ומחויבת להעביר ידע כלכלי עדכני לתלמידיה.
בוגרי התכנית יהיו מוכנים להזדמנויות קריירה בעסקים גלובליים, במינהל, ביחסים בינלאומיים, בחברות ייעוץ ניהולי (פוליטי) ובממשלה. התכנית עשויה לשמש גם כנקודת מוצא לקריירה אקדמית. כל הקורסים נלמדים באנגלית והתוכנית פונה במפורש לקהל בינלאומי.
MIEPP: התוכנית המתאימה לי?
מה הכוונה בכלכלה בינלאומית?
על ידי כלכלה בינלאומית אנו מבינים את הניתוח של שווקי סחורות ונכסים גלובליים. המטרה שלנו היא להבין את הקובעים וההשפעות של זרימות סחר בינלאומיות ולהעריך את ההשלכות של ויסות זרימות אלו באמצעות אמצעי מדיניות שונים. יתרה מכך, אנו רוצים להבין את התנהגות השווקים הפיננסיים הבינלאומיים, את התנהלותן של חברות רב לאומיות, את ההתפתחות והמבנה של הנכסים וההתחייבויות הזרות של מדינות, את תנודות שערי החליפין, כמו גם את הגורמים וההשלכות של משברים פיננסיים בינלאומיים. בניתוח שלנו, אנו משתמשים במודלים כלכליים פורמליים לפיתוח השערות, ובטכניקות אקונומטריות להערכת פרמטרים ולבדיקת השערות. חלק משקופי הקורס לדוגמה מעבירים רעיון כיצד גישה זו מיושמת בהרצאות שלנו.
לסטודנטים פוטנציאליים המתעניינים בתכנית שלנו מומלץ לעיין בכמה מספרי הלימוד שבהם אנו משתמשים להוראת כלכלה בינלאומית:
- קרוגמן, פול, מוריס אובסטפלד ומארק מליץ (2014): כלכלה בינלאומית – תיאוריה ומדיניות, מהדורה 10. פרנטיס הול.
- Feenstra, Robert (2015): סחר בינלאומי מתקדם - תיאוריה וראיות, מהדורה 2. הוצאת אוניברסיטת פרינסטון.
- Harms, Philipp (2016): מקרו-כלכלה בינלאומית, מהדורה 2. מוהר סיבק.
- אובסטפלד, מוריס וקנת רוגוף (1996): יסודות המקרו-כלכלה הבינלאומית. MIT Press
מה הכוונה בתקנת הציבור?
מדיניות ציבורית, כפי שאנו מלמדים אותה בתוכנית MIEPP, היא חקר תפקידה של הממשלה בכלכלה. לשם כך, אנו עובדים גם עם מודלים של שיווי משקל כללי מאקרו-כלכליים וגם עם מודלים מיקרו-כלכליים. אנו מתמקדים בלימוד הבנה טובה יותר של המדיניות הכלכלית הנוכחית ואנו מודאגים לשאול מתי וכיצד הממשלה עשויה להתערב בכלכלה, כמו גם כיצד התערבות הממשלה משפיעה על התוצאות הכלכליות. לפיכך אנו נוקטים בגישה לחקר מדיניות ציבורית אשר נטועה עמוק בתיאוריה הכלכלית ובאמפיריה. אנו עובדים עם הנחות סטנדרטיות הנוגעות להתנהגות אינדיבידואלית ('homo oeconomicus'), כמו גם עם מודלים של כלכלה התנהגותית המבוססת על חשיבה פסיכולוגית. בעוד שבמחקר של מדיניות ציבורית אנו מנצלים קשרים בין-תחומיים פוטנציאליים ושמים דגש על רלוונטיות מעשית, התוכנית שלנו מתמקדת בכלכלה במכוון, מכיוון שאנו מאמינים שהבנה נכונה ופורמלית של הפשרות הכלכליות הכרוכות בקבלת החלטות ממשלתיות. להיות חלק בלתי נפרד בחינוך של מקבלי ההחלטות העתידיים.
סטודנטים פוטנציאליים המתעניינים בתוכנית שלנו צריכים גם לעיין בכמה מספרי הלימוד שבהם אנו משתמשים להוראת מדיניות ציבורית:
- Aghion, P., and P. Howitt (1998): תורת הצמיחה האנדוגנית. MIT Press, קיימברידג', מסצ'וסטס.
- גייר, טד ורוזן, הארווי (2013): מימון ציבורי. מהדורה 10. ארווין: מקגרו-היל.
- גרובר, יונתן (2016): מימון ציבורי ומדיניות ציבורית, מהדורה 5. ניו יורק: Worth Publishers.
- Hindriks, Jean and Gareth Myles (2006): כלכלה ציבורית בינונית. קיימברידג', MA: MIT Press.
- Pissarides, CA (2000): תיאוריית אבטלה באיזון. MIT Press, קיימברידג', מסצ'וסטס.
- רומר, ד' (2011): מקרו-כלכלה מתקדמת. Mcgraw-Hill Higher Education, מהדורה רביעית
האם אני צריך כישורים כמותיים חזקים?
MIEPP היא בעצם תוכנית כלכלה ברמה מאסטר. משמעות הדבר היא שאנו מתייחסים לשאלות כלכליות, פיננסיות, חברתיות ומדיניות בעיקר מנקודת מבט מדעית ועל ידי שימוש בשיטות אמפיריות ותיאורטיות כמותיות. לכן אנו ממליצים מאוד לסטודנטים לשלוט בטכניקות ובשיטות הכמותיות הנלמדות בתכניות עסקיות/כלכלה לתואר ראשון. אם אתה מגיש בקשה לתוכנית שלנו, אנו ממליצים לך בחום - במיוחד במקרה שלא למדת שום קורס במתמטיקה או סטטיסטיקה בלימודי התואר הראשון שלך - לעיין בספר הלימוד המצוין של Knut Sydsaeter ופיטר האמונד ("מתמטיקה חיונית". לניתוח כלכלי") על מנת לבדוק האם אתה עומד בדרישה זו. אנו ממליצים לך גם לעיין בשקופיות לדוגמה של הקורס כדי לבדוק אם אתה מרגיש בנוח עם דרך כמותית כזו של מסירת חומרי הקורס.
קבלה
תכנית לימודים
התכנית לתואר שני בכלכלה בינלאומית ומדיניות ציבורית מורכבת משלושה מרכיבים עיקריים: מודולי ליבה, מודולי בחירה ותזה לתואר שני עם קולוקוויום מחקר.
סמסטר א ': במהלך הסמסטר הראשון, התלמידים לומדים בקורסים שבוחנים ומרחיבים מושגים ושיטות בסיסיים בסחר בינלאומי, כלכלת פיתוח, כלכלה ציבורית ומאקרו כלכלה.
סמסטר שני ושלישי: מהסמסטר השני ואילך, הם יכולים להתמחות בכלכלה בינלאומית או במדיניות ציבורית, אם יבחרו לפחות שני מודולים בתחום המתאים. בנוסף, עדיין ניתן לבחור מקצועות בחירה מהתחום שלא התמחו בו. בחלק הבחירה הסטודנטים יכולים לבחור מתוך מגוון רחב של קורסים הנעים בין מאקרו כלכלה בינלאומית, כלכלה התנהגותית, עבודה, מימון, חשבונאות, מיסוי, ניהול בינלאומי, שיווק ולוגיסטיקה, לניהול מידע ומתמטיקה. יש להם אפשרות לבחור מודולים המשתרעים על פני סמסטר אחד או שניים. לכל המודולים יש התמקדות חזקה בנושאי מדיניות ויישומים אמפיריים.
סמסטר רביעי: הסמסטר האחרון שמור לעבודת התזה לתואר שני, בה הסטודנטים מוכיחים את יכולתם לבצע ניתוח תחרותי של נושא מחקר אקטואלי.