מאסטר בכיוון יצירתי אופנה
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Barcelona, ספרד
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
9 חודשים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 15,100 *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
18 Jan 2025
* דמי הרשמה 3.900 € + שכר לימוד 11.500 €
מבוא
כעת, כאשר מיתוג פירושו כל כך הרבה יותר מסתם לוגו, תפקידם של במאים יצירתיים צובר קרקע. אנשי מקצוע אלה דואגים להנעת מותג דרך היקום הרעיוני המונחה על ידי ערכיו, מסריו ואישיותו. וכמו שמיתוג מקיף את כל מה שמוצר לא יכול להעביר בכוחות עצמו, מושג "אופנה" מכסה יותר מאשר רק לבוש. ההיסטוריה, הערכים והיצירתיות של המותג יוצרים זהות עוצמתית שיכולה לפנות לרגשות וליצור תחושת שייכות.
המאסטרים בכיוון האופנה היצירתית שואבת את הצד הבלתי מוחשי של מוצר שחשוב שהוא יצליח: הערך הרגשי של מותגי האופנה. זה כרוך בחקר כל הכלים היצירתיים העומדים לרשות הפקת פתרונות חדשניים המגדירים מותג אופנה, הופכים אותו למבוקש ומעסיק את קהל היעד שלו דרך ערוצים שונים (קונספט, קמפיין תקשורת, תצוגות אופנה, הסביבה הדיגיטלית, אירועים).
מטרות
- המשגה של המותג והערכים המגדירים אותו.
- לפתח יקום מותג על כל היבטיו התקשורתיים (זהות חזותית, זהות מילולית, מראה ותחושה ותוכן).
- לזהות וללמוד על מגמות בהקשר החברתי של ימינו. תנועות אסתטיות, אמנותיות ותרבותיות כמו גם חידושים טכנולוגיים שיכולים לעזור לתלמידים לעצב מההווה ולרכוש יתרונות תחרותיים בעתיד לטווח הקצר, הבינוני והארוך.
- ליצור קהילת מותג לא מקוון ואונליין על ידי הבנת ההשפעה והשימוש במדיה החברתית ככוח המניע את תחושת השייכות לקבוצה.
- לרכוש כלים יצירתיים על מנת להתמודד עם תקציר מההתחלה ועד ההפקה הסופית.
- ללמוד לעבוד עם ולהוביל צוותים רב תחומיים.
מֵתוֹדוֹלוֹגִיָה
המאסטר בכיוון יצירתי אופנה משלב היכרות עם הידע והכלים של היצירתיות, האסטרטגיה והמנהיגות עם היישום שלהם בפרויקטים.
הקורס כולל שיעורים עיוניים כמו גם לימודי מקרה, כיתות אמן וסדנאות. הוא פורש בנושאים שונים, כגון תהליך היצירה, מגמות חברתיות-תרבותיות, מיתוג, אסטרטגיות תקשורת, סיפור, תפקיד המדיה החברתית, יצירת קהילות והנהגת צוותים יצירתיים. היא מספקת גם ביקורים שונים באולפנים וגם מותגים מקומיים ובינלאומיים, כך שתלמידים יכולים לגלות את המציאויות החשובות ביותר במגזר. ביקורים ופעילויות אחרים מתמקדים בהרחבת הרקע התרבותי שעל מנהלי הקריאייטיב להיות כבסיס להצעותיהם היצירתיות.
פרויקט הגמר של המאסטר (MFP) מגבש ומטמיע את כל הידע והכלים שנרכשו במהלך הקורס.
פרופיל סטודנט
- בוגרי עיצוב אופנה או מעצבים המעוניינים לרכוש את הידע הדרוש כדי ליצור את היקום הרעיוני של המותג שלהם.
- אנשי מקצוע בענף האופנה המעוניינים להרחיב את אופקיהם על ידי חיבוק תפקידי יצירה והנהגה.
- אנשי מקצוע בתחום שיווק, תקשורת או פרסום שרוצים להתמחות בעולם האופנה.
- בוגרים או אנשי מקצוע מתחומי יצירה שיכולים לספק תיק עבודות בתחום זה ומעוניינים בדרך מקצועית כמנהלים יצירתיים.
הזדמנויות עבודה
בסוף הקורס, ובהתאם לפרופיל התלמיד וניסיונו הקודם, חלק מהזדמנויות הקריירה האפשריות שלו הן שלהלן:
- עורכים פרילנסרים או מנהלים אמנותיים בתקשורת.
- סוכנויות פרסום ויחסי ציבור המתמחים במותגי אופנה, יוקרה, טכנולוגיה ואורח חיים לצרכנים.
- סטארטאפים התמקדו בתחום האופנה.
- מחלקות תקשורת דיגיטלית בחברות אופנה.
רַכָּז
איזבל מרטינז
מנהל קריאייטיב עם מעל 14 שנות ניסיון בעבודה בסוכנויות יצירה כגון DDB ברצלונה, SCPF, JWT NY. הוענק בפרסי אריות קאן, פרסי קליאו, פרסי וובי, אל סול, השראה, D&AD, פרסי אפי.
בשנת 2011 היא התחילה את @IsabelitaVirtual. בשנת 2015 קווין סיסטרום, מייסד שותף של אינסטגרם, גילה למגזין ID כי איזבליטה וירטואלית הייתה אחד משלושת חשבונות האופנה האינסטגרם המובילים שלו. היא שיתפה פעולה כיוצרת תוכן עם מאמן, טיפאני, הרמס וסיפורים אחרים, מגזין W, דיור, ווג איטליה, ויקטור ורולף, קנזו, אינדיטקס, סוני, קרן לואי ויטון ובלט מוסקבה. בשנת 2015 היא נכללה ברשימת 23 הנשים הספרדיות המשפיעות ביותר ברשימת יחסי ציבור ותקשורת על ידי אל מונדו יחד עם מנהלת פייסבוק ספרד ומנהלת האסטרטגיה של גוגל לאסיה הפסיפית.
בשנת 2018 היא נבחרה לתואר פרס וובי על התוכן החברתי הטוב ביותר באמנות ותרבות. (מכובד כ"הכבוד הגבוה ביותר באינטרנט "מאת הניו יורק טיימס). נכון לעכשיו, איזבל מיוצגת כמנהלת קריאייטיב דיגיטלית על ידי CXA, סוכנות ייצוג האמנים המייצגת את מעצבת האופנה איריס ואן הרפן, הקולנוענית גיה קופולה, הצלם דיוויד לה-שאפל, חברת הסוציאלית דפנה גינס והמאייר אלכס טרוטוט בין אחרים.
גלריה
סטודנטים אידיאליים
- בוגרי עיצוב אופנה או מעצבים המעוניינים לרכוש את הידע הדרוש כדי ליצור את היקום הרעיוני של המותג שלהם.
- אנשי מקצוע בענף האופנה המעוניינים להרחיב את אופקיהם על ידי חיבוק תפקידי יצירה והנהגה.
- אנשי מקצוע מתחום השיווק, התקשורת, או הפרסום שרוצים להתמקצע בעולם האופנה.
- בוגרים או אנשי מקצוע מתחומי יצירה שיכולים לספק תיק עבודות בתחום זה ומעוניינים בדרך מקצועית כמנהלים יצירתיים.
קבלה
תכנית לימודים
התכנית לתואר שני בכיוון יצירתי אופנה משלבת היכרות עם הידע והכלים של יצירתיות, אסטרטגיה ומנהיגות עם יישומם בפרויקטים.
הקורס כולל שיעורים תיאורטיים וכן מקרי מקרה, כיתות אמן וסדנאות. הוא מפרט על נושאים שונים, כגון תהליך היצירה, מגמות חברתיות-תרבותיות, מיתוג, אסטרטגיות תקשורת, סיפורים, תפקיד המדיה החברתית, יצירת קהילות והנהגת צוותים יצירתיים. הוא גם מספק ביקורים שונים באולפנים ובמותגים מקומיים ובינלאומיים כדי שסטודנטים יוכלו לגלות את המציאות החשובה ביותר במגזר. ביקורים ופעילויות אחרים מתמקדים בהרחבת הרקע התרבותי שחייבים להיות מנהלים יצירתיים כבסיס להצעות היצירתיות שלהם.
פרויקט הגמר לתואר שני (MFP) מגבש ומטמיע את כל הידע והכלים שנרכשו במהלך הקורס.
תוצאת התוכנית
- המשגה של המותג והערכים המגדירים אותו.
- לפתח יקום מותג על כל ההיבטים התקשורתיים שלו (זהות חזותית, זהות מילולית, מראה ותחושה ותוכן).
- לזהות וללמוד על מגמות בהקשר החברתי של היום. תנועות אסתטיות, אמנותיות ותרבותיות כמו גם חידושים טכנולוגיים יכולים לעזור לסטודנטים לעצב מההווה ולרכוש יתרונות תחרותיים בעתיד הקצר, הבינוני והארוך.
- ליצור קהילת מותג לא מקוון ואונליין על ידי הבנת ההשפעה והשימוש במדיה החברתית ככוח המניע את תחושת השייכות לקבוצה.
- לרכוש כלים יצירתיים להתעמת עם בריף מתחילתו ועד להפקה הסופית.
- ללמוד לעבוד עם ולהוביל צוותים רב תחומיים.
שכר לימוד בתוכנית
אפשרויות קריירה
עד סוף הקורס, ובהתאם לפרופיל הסטודנט ולניסיון הקודם, חלק מהזדמנויות הקריירה האפשריות שלו הן כדלקמן:
- עורכים פרילנסרים או מנהלים אמנותיים בתקשורת.
- משרדי פרסום ויח"צ המתמחים במותגי אופנה, יוקרה, טכנולוגיה ולייף סטייל לצרכן.
- סטארטאפים התמקדו בתחום האופנה.
- מחלקות תקשורת דיגיטלית בחברות אופנה.