מאסטר בחינוך דו לשוני
UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Murcia, ספרד
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 5,150 / per year
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מבוא
למה ללמוד אצלנו חינוך דו לשוני?
- ניסיון בעבודה מובטחת
- סביבה רב - תרבותית
- פיתח מיומנות מקצועית
- שיטת הוראה דו לשונית חדשה
- קורסי שפה ספרדית
למה UCAM?
לתלמידים מוצעת הזדמנות לצבור ניסיון רב ערך בכיתה בעבודה לצד מורים המעורבים באופן מלא במתן חינוך דו לשוני איכותי.
תוכנית תואר שני זה בנויה על 5 עמודי יסוד: הכשרה מספקת בשפה האנגלית והסמכת B2 ברמה CEFR (באמצעות תואר שני רשמי באוניברסיטה עם כישורי B2 CEFR); השימוש באסטרטגיות ומשאבים דו לשוניים; חקר התיאוריות הבסיסיות שלהם; יישום התיאוריות הללו במהלך שיבוץ עבודה בבתי ספר; וגיבוש הידע הנרכש בתזה הסופית לתואר שני.
סטודנטים אידיאליים
תואר שני של UCAM בהוראה דו-לשונית (אנגלית) תוכנן במיוחד עבור אנשים שרוצים להגיע לרמת הכשירות הלשונית והמתודולוגית הדרושה ללמד בחינוך דו-לשוני ובתוכניות CLIL (למידה משולבת בתוכן ושפה).
תואר שני זה מיועד לבוגרי אוניברסיטאות בינלאומיות וספרדיות מרקע אקדמי שונה כגון חינוך קדם יסודי ויסודי, הנדסה ובוגרים אחרים בעלי עניין בהוראה דו לשונית ובגישת CLIL. תואר שני זה בהוראה דו לשונית מיועד גם לכל אותם מורים העובדים כעת בבתי ספר יסודיים או תיכוניים פרטיים או ממלכתיים. כדרישת כניסה לתואר זה, על המועמדים להיות בעלי רמת B1 של השפה האנגלית ולהוכיח אותה (על פי ה-CEFR).
תוצאת התוכנית
דו-לשוניות מוגדרת כיום כיכולת לתקשר ביעילות בשתי שפות ללא קשר לדרישות ולגילאי הרכישה. העניין והחשיבות של לימוד שפה זרה גוברים בימינו עקב תהליך הגלובליזציה בו שקועה החברה של היום. כתוצאה מהשינויים שחלו באירופה בעשורים האחרונים, חל שינוי משמעותי במודעות הלשונית של אזרחי אירופה.
העניין האקדמי, המדעי והמקצועי של מאסטר זה נובע מהצרכים החברתיים-כלכליים הדורשים אנשים מוסמכים לחלוטין המסוגלים לתקשר ביותר משפה אחת. כתוצאה מכך, קמו בזירת ההוראה גישות רבות במטרה לתת מענה לצרכי התלמידים ולפתח מתודולוגיות חדשות המאפשרות לימוד שפה זרה בצורה טבעית. למידה משולבת בשפת תוכן (CLIL) היא המתודולוגיה הנפוצה ביותר באירופה. השילוב של שתי תכניות לימודים, שפה ותוכן, מחייב חינוך מתודולוגי ולשוני של מורים לחינוך יסודי ותיכוני.
מטרת תואר שני זה היא לספק למורים בהווה ובעתיד את ההכשרה הלשונית והמתודולוגית הדרושה למצב ההוראה הדו-לשוני החדש. התלמידים ייחשפו כל הזמן לשפה האנגלית לפיתוח יכולתם התקשורתית בשפה הזרה לאורך הקורס. יתרה מכך, התלמידים יכירו את המדיניות הדו-לשונית הנוכחית וכן את העקרונות המתודולוגיים של גישת CLIL בכל הנוגע לתיאוריות, חומרים, משאבים והערכה. לקראת סוף שנת הלימודים האקדמית, לסטודנטים תהיה הזדמנות ליישם את הכשרתם הלכה למעשה במהלך התמחות מפוקחת באחד ממוסדות החינוך הדו-לשוניים הנבחרים של תוכנית ההתמחות UCAM/אזור מורסיה.
תכנית לימודים
מודולים
- I. פיתוח יכולת תקשורתית: מיומנויות בעל פה 6 ECTS
- I. פיתוח יכולת תקשורתית: מיומנויות כתובות 6 ECTS
- I. פיתוח יכולת תקשורתית: מודעות לשונית 6 ECTS
- I. אנגלית למטרות ספציפיות: CLIL 5 ECTS
- II. עיצוב חומרים וחדשנות מתודולוגית בדו-לשוניות 5 ECTS
- II. טכניקות הערכה להוראה דו לשונית 5 ECTS
- III. דו לשוניות בחברה של היום: יסודות ופיתוח. פסיכו-בלשנות ואינטר-שפה 10 ECTS
- IV. מבוא למחקר בשיעורי CLIL/EFL 3 ECTS
- V. פרקטיקום 8 ECTS
- VI. פרויקט מאסטר גמר 6 ECTS
תְקוּפַת הִתמַחוּת
שירותי הקריירה של UCAM יהיו זמינים לסטודנטים, לרבות ה-SOIL - כלומר " שירות הכוונה והשמה בעבודה " של UCAM, "Portal de Empleo" - פורטל התעסוקה של האוניברסיטה - ו"רשת גיוס ארסמוס", שירות המקדם בינלאומי העסקת סטודנטים בחברות מובילות ברחבי ספרד .
אפשרויות קריירה
התואר השני בחינוך דו-לשוני יסייע לענות על הביקוש הנוכחי למומחים בתחום ההוראה והלמידה הדו-לשונית. בוגרים מצליחים יכולים לבחור מתוך מגוון תפקידים בהקשר של חינוך דו לשוני. מיומנויות שפותחו במהלך הקורס מכינות את התלמידים לעבוד בתחומים הבאים:
- הוראה דו לשונית בבית הספר היסודי והתיכון.
- הערכה וניהול תכניות דו לשוניות בבתי ספר.
- פיתוח תכניות לימודים.
- עיצוב והערכה של חומרים.
- הערכה של כלי תקשוב המיושמים בחינוך דו לשוני.
- מחקר וחדשנות בדו-לשוניות ובנושאים חינוכיים קשורים.