מאסטר בהנדסת טכנולוגיה דיגיטלית
Fontys University of Applied Sciences
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Eindhoven, הולנד
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 2,314
מועד אחרון להגשת בקשה
15 May 2024
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Sep 2024
מבוא
מוכנים לתפקיד מוביל בטרנספורמציה דיגיטלית? האם אתה בוגר שאפתן בהנדסה, תקשוב או מדע יישומי השואף לקריירה בתפקיד רחב יותר? רוצים להתמחות בטכנולוגיה דיגיטלית? האם אתה מוכן ללכת מעבר למובן מאליו כדי לפתור אתגרים מורכבים ומשמעותיים בגישה חוצת תחומית? האם אתה רוצה לבנות את הרשת שלך באקוסיסטם ההייטק של הולנד מהיום הראשון?
למה מאסטר הנדסת טכנולוגיה דיגיטלית?
- אין פתרון פשוט לאתגרים גדולים כמו שינויי אקלים, מחלות זיהומיות וצמיחה אקספוננציאלית של הטכנולוגיה. עליית החברה החכמה והטרנספורמציה הדיגיטלית דורשים גישה שונה לטכנולוגיה דיגיטלית, אנשים, תהליכים ושיתופי פעולה.
- תחום העבודה קורא למהנדסים שיכולים להתמודד עם רמות גבוהות של אי ודאות, מורכבות, תלות הדדית והתאמות ולהבין את המערכת האקולוגית.
- כדי למלא את הפער הזה פונטיס עבדה יחד עם חברות בינלאומיות, מרכזי מחקר ומוסדות חינוך בעיצוב של תוכנית מאסטר חדשה לגמרי זו.
- תואר שני זה מציע כניסה ישירה לסטודנטים בעלי תואר ראשון בהנדסה, תקשוב או מדע יישומי המעוניינים לסיים את התואר השני ב-2 שנים (אין צורך בתואר טרום מאסטר) ולהזניק את הקריירה שלהם!
מאסטרים מקצועיים
ישנם שני סוגים של תוכניות תואר שני בהולנד: תואר שני מקצועי, המוצע על ידי אוניברסיטאות למדעים יישומיים, ותואר שני מדעי, המוצע על ידי אוניברסיטאות אקדמיות. למרות ששני סוגי תוכניות המאסטר מתאמנים לאותה רמה, יש הבדל באוריינטציה. תכניות תואר שני מקצועיות מתמקדות במחקר מבוסס פרקטיקה, בעוד שתכניות תואר שני מדעיות מתמקדות יותר במחקר בעולם האקדמי. בוגר צפוי להיות מסוגל להסתגל לידע חדש ולאמץ גישה סקרנית. הכרת תחום לימודים מצומצם כבר לא מספיקה. חידושים, בגדול, מתרחשים בצמתים של דיסציפלינות שונות. תכניות תואר שני מקצועיות עונות על צורך גובר זה באנשי מקצוע שיכולים לפעול בצמתים אלו.
משתפי הפעולה שלנו
עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם מספר חברות.
- פיליפס
- ASML
- כל כך גדול
- VDL
- CSU
- טכנולוגיות Sioux
- TMC
- Bodec
- ואן ברלו
- ואן ריזינגן ירוק
קבלה
מלגות ומימון
חלק מתוכניות הלימוד של פונטיס מציעות את מלגת הולנד לתלמידיהם. ייתכן שאתה גם זכאי למלגות אחרות שלא סופקו על ידי פונטיס.
תכנית לימודים
סקירת גישה ותוכנית
גלה הכל על הפרטים שאתה צריך לדעת על תוכנית המאסטר בסקירה זו למטה. כפי שהייתם מצפים להסבר מפורט יותר על השנתיים, ובנוסף לכך גם הגישה שלנו לחינוך.
במהלך התכנית לתואר שני יינתנו קורסים לכל ארבעת קווי הלמידה בהם תלמדו. קווי הלמידה מבטיחים שתפתח ידע ומיומנויות ב:
- טכנולוגיות דיגיטליות
- הנדסת מערכות
- מחקר מבוסס פרקטיקה
- עבודה מבוססת עיצוב
כל קו למידה מציע ארבעה קורסים במהלך כל אחד מארבעת האתגרים הפתוחים. לאחר ארבעת האתגרים תקבלו הדרכה לכל קו למידה בפרויקט שלכם בשלב הסיום.
אתגרים פתוחים
האתגרים הפתוחים נועדו לאפשר לך לצבור ניסיון בתהליך של שילוב טכנולוגיה דיגיטלית בהקשר הנדסי וקשורים קשר הדוק לקווי הלמידה. האתגרים מספקים יותר עומק, והפעולות שלך בתוך האתגרים מבוססות היטב. לומדים לפעול מתוך מסגרות תיאורטיות ולומדים להסתכל על אתגרים מנקודות מבט שונות. הקורסים משמעותיים כי הם קשורים לאתגרים.
שנה 1
השנה הראשונה של התכנית לתואר שני מורכבת משלושה אתגרים פתוחים שמתחלפים בשבועות של אינטגרציה, רפלקציה ובדיקה: מה שנקרא 'שבועות בין לבין'. במהלך בין השבועות, אתה משקף כיצד יישמת את המסגרות התיאורטיות ואת ההיצע החינוכי בקווי הלמידה על האתגרים. האתגר השלישי יתבצע בזמן שאתה עובד בחברה.
- אתגר 1 - קורסים
- טכנולוגיות דיגיטליות- אחזור נתונים, עיבוד בסיסי והדמיית נתונים
- הנדסת מערכות- הבנת נקודות מבט בהנדסת מערכות
- מחקר מבוסס תרגול- מחקר מבוסס תרגול - מיומנויות בסיסיות
- עבודה מבוססת עיצוב- ליצור ולעשות בחירות
- אתגר 2 - קורסים
- טכנולוגיות דיגיטליות - AI: למידת מכונה מעשית ורשתות עצביות
- הנדסת מערכות- תכנון הצעת ערך
- מחקר מבוסס פרקטיקה- איסוף וניתוח נתונים
- עבודה מבוססת עיצוב- חשיבה עיצובית
- אתגר 3 - קורסים
- טכנולוגיות דיגיטליות- צלילה עמוקה לתוך ניתוח נתונים: שליטה בטכנולוגיה המתקדמת ביותר
- הנדסת מערכות- ייעול ושיפור עיצוב המוצר בהקשר ארגוני
- מחקר מבוסס פרקטיקה- העברת תוצאות מחקר
- עבודה מבוססת עיצוב- גישות ממוקדות אדם
שנה 2
השנה השנייה של התכנית לתואר שני מורכבת מאתגר אחד פתוח. ואילו השאר יהיו חלק משלב הגמר בו מתקיים מחקר מקדים לפרויקט הגמר ולבסוף פרויקט הגמר עצמו (20 שבועות). האתגר הפתוח ושלב המחקר המקדים בשנה השנייה מתחלפים גם הם בין שבועות של אינטגרציה, רפלקציה ובדיקה. פרויקט הגמר יסתיים תוך כדי עבודה בחברה.
- אתגר 4 - קורסים
- טכנולוגיות דיגיטליות- מכשירים חכמים - חיישנים ותוכנות משובצות
- הנדסת מערכות- פיתוח פתרונות: איך לגרום למוצר להצליח
- מחקר מבוסס תרגול- הדמיית התהליך שלך
- עבודה מבוססת עיצוב - גישות ממוקדות אדם
שלב הסיום
שלב הגמר מורכב מהמחקר המקדים ומפרויקט הגמר. מטרת פרויקט המחקר המקדים היא להכין את עצמך תוך שישה שבועות לפרויקט הגמר שלך. בזוגות, תערכו מחקר (שולחני), תחקור ותקבע מה תהיה גישת העיצוב שלך, ותמציא אסטרטגיית מחקר רעיונית לפרויקט הגמר שלך. תקבל תמיכה מאחד המאמנים ותוכל להיעזר במשוב של מומחים בעת העבודה על הפרויקט הזה.
במהלך פרויקט הגמר שלך, אתה עובד בקבוצת פרויקטים על שאלת עיצוב אמיתית ורלוונטית בהקשר של – ומובא על ידי – ארגון המתמודד עם טרנספורמציה דיגיטלית. תפתחו פתרון דיגיטלי הנותן מענה הולם לבעיה הנתונה של הארגון, תוך התחשבות בדרישות של בעלי עניין ומערכת.
גישה חינוכית: למידה מבוססת עיצוב (DBL)
גישת הלמידה מבוססת העיצוב מאפשרת לך לפתור בעיות מציאותיות (עיצוביות) תוך הרהור על הלמידה שלך. הוא שם דגש על תכנון ועיצוב פעילויות חיוניות בעיצוב מוצרים ומימוש רעיונות בתוך סביבות אותנטיות (טכניות). בתהליך העיצוב הזה, אתה מקבל החלטות לגבי הצעדים שיש לנקוט וחוזרים כל הזמן. כתוצאה מכך, אתה משתפר יותר ויותר ביצירת מפרטים, ביצוע תחזיות, התנסות ויצירת פתרונות, בדיקות ותקשורת.
בסך הכל, אתה עובד באופן מכוון עצמי במסגרת גישת הלמידה מבוססת העיצוב ומשקף את התהליך הבונה (הלמידה). אנו מאמינים שלמידה מבוססת עיצוב היא התשובה לשאלה כיצד להפוך לאיש מקצוע מכוון עצמי.
איש המקצוע בצורת T
מהנדס הטכנולוגיה הדיגיטלית הוא סוג של איש מקצוע שניתן לתאר באמצעות המודל המקצועי בצורת T.
- הפס האופקי של ה-T מייצג את רוחב המומחיות, כגון היכולת לתקשר עם מומחים אחרים במגוון מערכות ותרבויות אינטלקטואליות ודיסציפלינריות.
- החלק האנכי של ה-T מייצג עומק של מומחיות בתחום ידע ספציפי.
חברות קוראות לאנשי מקצוע בצורת T אלה עם ידע מעמיק בדיסציפלינה אחת ובסיס ידע רחב בתחומים סמוכים, בתחומים עסקיים כלליים או יזמים. אנו מדמיינים את מהנדס הטכנולוגיה הדיגיטלית בצורת T כאיש מקצוע המסוגל לתקשר ולהבין את המומחים תוך חשיבה מונעת פיתוח ויזמות.
תוצאת התוכנית
מה תלמד
- התוכנית מאפשרת לך לצבור ידע ומיומנויות נרחבות בטכנולוגיה דיגיטלית והנדסת מערכות. הוא נועד לאפשר לך לפתח פתרונות לבעיות מורכבות הנובעות מהטרנספורמציה הדיגיטלית.
- במהלך התואר השני, אנו מאפשרים סביבת למידה מגרה בה אתה עובד על אתגרים מהחיים האמיתיים, תוך שימוש במיומנויות כמו שיתוף פעולה, משוב והשתקפות. על ידי עבודה בצורה עיצובית, תתנסו בבעיות העומדות בפני התעשייה ותבינו את השלבים שעובר פתרון טכנולוגי דיגיטלי מתחילתו ועד סופו.
- עם סיום מוצלח של התואר השני, אתה תהיה מהנדס טכנולוגיה דיגיטלית שיכול ליישם פתרונות טכנולוגיים דיגיטליים ולתרום לטרנספורמציה דיגיטלית של ארגונים. תוכל לתרום לחברה דיגיטלית המשתנה במהירות ולהשפיע חברתית על תחומי הקיימות והאתיקה
שכר לימוד בתוכנית
אפשרויות קריירה
כבוגר תואר שני, אתה מכוון תוצאות ויכול להתמודד עם רמה גבוהה של גמישות, מורכבות ותלות הדדית שהיישום והשילוב של הטכנולוגיה הדיגיטלית דורשים. אינטגרציה זו מתקיימת הן בחדשנות של מוצרים ו/או שירותים קיימים והן בשינוי תהליכי ייצור וארגון פנימיים. כדי להשיג את המטרות שלך, אתה משלב את הידע הטכני המתקדם שלך (חומרה, תוכנה ומיומנויות אנליטיות) עם היכולת שלך לתקשר עם ולהעריך את הצרכים של בעלי העניין השונים.
תפקידי זוטר
- מהנדס בדיקות,
- מנתח תהליכים עסקיים,
- מהנדס תהליך,
- מהנדס ייצור,
- מהנדס עיצוב
- ועוד רבים
תפקידים בינוניים/בכירים
- בעל המוצר,
- מנהל/ת פרויקט רכז,
- מוביל פרויקט NPI,
- מהנדס ייצור NPI,
- מהנדס תמיכה בשטח.
- שוב, הרבה יותר אפשרויות