Keystone logo
Universidad de Sonora

Universidad de Sonora

Universidad de Sonora

מבוא

Universidad de Sonora היא מקום מועדף לתמוך במילוי המטרות והיעדים הכלולים באג'נדה 2030 לפיתוח בר קיימא, שהוסכם על ידי האו"ם. מתוך מילוי מלא של כל תפקידיה, יש לה הזדמנות לתרום לפתרון הבעיות המרכזיות הפוגעות באנושות, כגון עוני, אי-שוויון ובעיות סביבתיות.

Universidad de Sonora היא אוטונומית ציבורית שירות מוסד להשכלה גבוהה שנוסדה בשנת 1942. זהו הנכס החברתי היקר ביותר של מדינת סונורה בשל גודל ואיכות המשאבים האנושיים והחומריים שלה, מספר התלמידים, איכות החינוך שהוא מציע, נוכחותם של בוגריו והשפעתו על ההיסטוריה ועל ההתקדמות האזורית.

שש הקמפוסים שלה ממוקמים במיקום גיאוגרפי אסטרטגי, מאפשרים למוסד למלא תפקיד חיוני בתחום רחב של השפעה ולקדם אפשרויות חינוכיות חדשות ומגוונות, ליצור וליישם תגליות חדשות לאתגרים שמציגה ההתפתחות העולמית במילניום הנוכחי .

כמחווה למורשת החינוכית, התרבותית והמדעית של אלמה מאטר, שמו רשום במכתבי זהב במטה הקונגרס.

Universidad de Sonora : 75 שנים שיתוף ידע.

המשימה

" Universidad de Sonora היא מוסד ציבורי אוטונומי שמטרתו להכשיר, בתכניות חינוכיות של איכות ורלוונטיות, אנשי מקצוע אינטגרטיביים ומוכשרים ברמה הלאומית והבינלאומית, תוך מתן הוראה עם הדור, היישום והעברת הידע והטכנולוגיה, כמו גם עם הקשר עם המגזרים היצרניים והחברתיים, לתרום לפיתוח בר-קיימא של החברה ".

Universidad de Sonora , כחלק מאחריותה החברתית, נמצאת בעמדה מועדפת לתמיכה במימושם של 17 המטרות שנקבעו על ידי האו"ם במסגרת סדר היום 2030 לפיתוח בר קיימא. לפיכך, כדי לתרום לפתרון הבעיות המרכזיות הפוגעות באנושות, ובמיוחד בסביבתה הממלכתית ובסביבתה האזורית, מטרת האוניברסיטה היא מילוי התפקידים הבאים:

  • אינטגרלית הרכבת אנשי מקצוע ומדענים בכל תחומי הידע, עם הערכים המתאימים ומיומנויות אינטראקציה ופיתוח, על פי הצרכים והדרישות של מגזרים שונים של החברה.
  • ליצור, להחיל ולהעביר ידע וטכנולוגיה בכל תחומי הידע, לתשומת לבם של הבעיות הסביבתיות העיקריות ולשיפור רמת הרווחה של האוכלוסייה.
  • הפעלת פונקציות ההוראה והמחקר באמצעות קשר יעיל עם החברה, מתן שירותים למגזרים החברתיים, היצרניים והממשלתיים בהתאם לצרכיהם ולדרישותיהם, הפצת ביטויי האמנות והתרבות השונים למרחבים חברתיים, שיתוף פעולה אקדמי עם מוסדות אחרים.

נוף

" Universidad de Sonora היא מוסד מוביל בארץ ובהכרה בינלאומית, מכוח יכולתם ויצירתם של בוגריה, וכן את הרלוונטיות והרלוונטיות של תרומתה לחדשנות, לאמנות, לתרבות ולידע. מדעיים וטכנולוגיים, וזה תורם באופן מכריע בפיתוח בר-קיימא של מקסיקו, ובמיוחד של מדינת סונורה ".

חזון זה מתאפיין בתכונות הבאות:

  1. קיימת מסגרת רגולטורית ומנגנונים לעידוד פרישה, וכן להיתכנות, עדכון, כניסה, הערכה וקידום של סגל אקדמי, התורם לפיתוח מאוזן של תפקידיהם ושינוי דורי עם קריטריונים של הכשרון האקדמי. מכוח זה, כל PTC יש לימודים לתואר שני, יותר מארבעה חמישיות עם תואר של רופא והכרה של פרופיל PRODEP רצוי, בעוד יותר ממחצית מוכרים במערכת הלאומית לחוקרים.
  2. יש לה מנגנוני תמיכה, תשומת לב ותמיכה של תלמידים המאפשרים לשפר את מסלולי בית הספר, שמהם יש שיעור גבוה של יעילות מסוף של סיום הלימודים וסיום הלימודים. הבדיקות שנערכו על ידי גופי ההערכה החיצוניים מבטיחים שהם הוכשרו היטב, כך שיותר משני שלישים מהם מקבלים תוצאות משביעות רצון.
  3. המודלים החינוכיים והתוכניים אוחדו, על בסיס הגישה המבוססת על כשירות, ומאפייני גמישות ורב-תחומיים, שמהם מתעדכנים תכנונים כל הזמן, בהם משולבים ערכים, בינאום ואת התרבות הבין-תרבותית. המבנה האינטגראלי התחזק עם פעילות פיזית, אמנותית ותרבותית.
  4. מגוון רחב של תוכניות לימודים לתואר ראשון ותואר ראשון מוצעים בכל תחומי הידע, בעלי הרלוונטיות החברתית, בכפוף להערכה מתמדת. כולם באיכות, להיות מוכר על ידי ארגונים לאומיים ובינלאומיים.
  5. נוצרה הצעה חינוכית חדשה של רלוונטיות חברתית, לא רק במודלים מסורתיים, אלא גם בתוכניות בין-מוסדיות, בתוכניות קונסורציום, בתכניות לתארים מתקדמים בתעשייה, ובשימוש בלמידה מקוונת וממוזגת. כמו כן, כל יחידות אזוריות יש אפשרויות לתארים מתקדמים, או כתוכניות שלהם או כמטה.
  6. יש מערך של מרחבים פיזיים, מצויד היטב, כמו גם מגוון רחב של שירותים ותשתית תמיכה, בכמות ואיכות מספיק לפיתוח נאות של פונקציות תואר ותפקידים.
  7. הפעילות של ייצור, דיפוזיה, יישום והעברת ידע וטכנולוגיה אוחדו במוסד והופנו מחדש אל תשומת לבם של בעיות העדיפות של הסביבה, בנוסף לגביהם הם נוצרו עם היווצרות התלמידים והם המקושרים למגזרים החברתיים, הציבוריים והפרטיים.
  8. גופי המכללה של המחקר התחזקו. כמעט כל הגופים האקדמיים מאוחדים או באיחוד, הם משתתפים ברשתות אקדמיות והם חלק פעיל בקונסורציום של מוסדות לביצוע מחקר מוכוון לנושאים בעלי עדיפות למדינה.
  9. הקשר עם המגזר היצרני והחברתי התחזק, בנוסף לשיפור תהליכי ההכשרה של הסטודנטים והפרופסורים, על ידי מתן שירותים איכותיים למעבדות, סדנאות ומשרדי עורכי דין, שבהם הבדיקות והנהלים מוסמכים כדין; לספק מגוון רחב של פעילויות המשך; טיפול בקבוצות נכים ופגיעות; להעריך מחדש את השירותים החברתיים והמקצועיים; ולקדם ייצור והפצה אמנותיים ותרבותיים.
  10. שיתוף הפעולה האקדמי בין האוניברסיטה לבין מוסדות לאומיים ובינלאומיים אחרים אוחדו, ממנו התחזקו תוכניותיה, הכשרת סטודנטים, מורים וחוקרים, באמצעות פרויקטי מחקר ופיתוח, חדשנות טכנולוגית, התערבות חברתית וניידות, בין היתר.
  11. האוניברסיטה פישטה עד למקסימום את הנהלים והנהלים התומכים בפיתוח התפקידים המהותיים. היא שיפרה, הרחיבה והסמיכה את התהליכים האסטרטגיים שלה. המינהל המוסדי וניהול פונקציה מוכר על ידי CIEES. התקנות מעודכנות ומנגנונים קיימים המבטיחים את יישומם ומעקבם. יש לה כספים בריאים מכוח המשאבים הרגילים המסודרים וגיוון מקורות המימון שלה, וכן לאחר שהצליחה לעשות שימוש מיטבי במשאבים.
  12. באוניברסיטה, פותחו ערוצי תקשורת אפקטיביים, אשר בשילוב עם משא ומתן אפקטיבי עם האיגודים המקצועיים, הנכונות לדיאלוג, החיפוש אחר הקונסנסוס והחלטות קולקטיביות, יצרו אווירה של יציבות והרמוניה.
  13. התכנון וההערכה אוחדו כתהליך קבוע ושיטתי של ניטור והערכה של התוצאות של כל התוכניות והפעילויות של המוסד. שקיפות מניחה כעיקרון העולה בקנה אחד עם ערכי הכנות והאחריות החברתית, החלים על כל עבודת האוניברסיטה. הרעיון של פיתוח בר-קיימא משולב בכל הפונקציות המהותיות והתאמות של המוסד. ההון המגדרי משולב באופן רוחבי לתפקידים ומבנים מוסדיים. הקידום של תרבות הבריאות, הספורט והפעילות הגופנית אוחד, מה ששיפר את איכות החיים של הקהילה באוניברסיטה. המוסד הפך לאוניברסיטה אינטליגנטית, נתמכת על ידי יישום של טכנולוגיה, מערכות, כלים ומכשירים.

ערכים

כדי להשיג את מטרותיה המרכזיות, תומכת האוניברסיטה בעבודתה בשני הערכים הבסיסיים:

יושר והגינות

מחויבות של תלמידי האוניברסיטה להתנהג ברעיונותיהם וביטויים המבוססים על האמת, ולפעול ביושר ובהגינות בתרגול תפקידיהם, המתבטאת גם בשימוש ובטיפול נאותים במשאבי המוסד.

כבוד וסובלנות

הכרה וקיום קיומם של גיוון בדרכי החשיבה והעשייה של הסטודנטים באוניברסיטה, ובזמינותם למצוא ולפתח את צירופי המקרים המאפשרים השגת מטרות מוסדיות.

אחריות

תלמידי האוניברסיטה נוטלים על עצמם את החובה למלא את התחייבויותיהם וחובותיהם, ולהגיב על השפעותיהם ותוצאותיהם, ובמידת הצורך לתקן אותם.

אתיקה

מתן מערכת של אמות מידה מוסריות, עקרונות וערכים המכוונים את התפתחות האוניברסיטה ומכוונים את הרעיונות והפעולות של חבריה בתרגול תפקידיהם, כשהמטרה המשותפת היא המטרה הסופית.

סולידריות

מחויבותם של כל הסטודנטים באוניברסיטה היא לאמץ את הסיבות, הבעיות והאתגרים של אנשים וקבוצות חברתיות אחרות, במיוחד הפגיעים ביותר, כמו גם את ההשתתפות בתשומת הלב ובהחלטה.

אחריות חברתית

הפעלתם של תפקידים מהותיים על ידי סטודנטים באוניברסיטה, המתבצעת בהשתתפות שחקנים חברתיים, עונה על צרכי החברה ומשפיעה עליה.

הון עצמי

האוניברסיטה מציעה הזדמנויות שוות לתלמידים בגישה לאימונים איכותיים ומבצעת פעולות המגבילות מצבים של הדרה חברתית.

צדק

בהתפתחות היומית של האוניברסיטה, ההחלטות השונות שנעשות נעשות תמיד תוך התחשבות בנורמטיביות, בהיגיון ובהון.

קיימות

האוניברסיטה מחויבת מאוד לשיפור הסביבה ולטיפול בטבע, יצירת מודעות אקולוגית ותרומה על ידי הצעת פתרונות לבעיות סביבתיות כדי לאפשר ולקדם פיתוח בר-קיימא.

אוטונומיה

היכולת של האוניברסיטה לשלוט עצמית ולהגדיר את האוריינטציה האקדמית שיש לעקוב אחריה, תוך התחשבות בדרישות הסביבה, במיוחד של החברה הסונורנית, אליה מסופקים החשבונות, הן מבחינה כספית והן בתוצאות העבודה המוסדית.

שקיפות

אינטרס האוניברסיטה להעמיד לרשות הציבור את כל המידע הזמין על פעילותה, הפעלת המשאבים, פיתוח תפקידיה ותוצאותיה, תוך הגבלת הוראות התקנות הקיימות.

יו"ר וחופש מחקר

חופש ההוראה, ביצירת הידע ויישומו, תוך שימוש במסגרת המוסדית באופן העולה בקנה אחד עם היעדים, הסטנדרטים והתוכניות שנקבעו על ידי האוניברסיטה.

מיקומים

  • Hermosillo

    Calle Avenida Rosales,&, 83000, Hermosillo

שאלות