MSc במדעי המחשב
University Of L'Aquila
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
L'Aquila, איטליה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא, משרה חלקית
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
מדעי המחשב
החוג: הנדסת מידע, מדעי המחשב ומתמטיקה
רמה: מאסטר
מחלקה: LM18
טיפולוגיית קבלה: קבלה פתוחה עם הערכת מיומנויות וכישורים אישיים
בינלאומי: קורס בינלאומי לתואר
התכנית לתואר שני במדעי המחשב מאופיינת בפעילות אוטונומית ניכרת של הסטודנטית, על מנת לפתח את יכולתה בפתרון בעיות.
המומחיות שמעניקה התוכנית מוקדשת בעיקר למערכות מבוזרות ויישומים ניידים, רשתות מחשבים, אלגוריתמים מתקדמים ובינה מלאכותית, וניתוח ופיתוח מערכות תוכנה מורכבות.
קבלה
תכנית לימודים
על הבוגרים להיות בעלי ידע מספיק והבנה מעמיקה של מתמטיקה ומיומנויות מחשב בסיסיות לניתוח ועיצוב מערכות מחשב מורכבות. מיומנויות כאלה כוללות אלגוריתמים ומבני נתונים מתקדמים, שיטות פורמליות ואימות של מערכות תוכנה מורכבות, תכנון ואופטימיזציה של רשתות, מערכות ויישומי טלמטיקה, בינה מלאכותית, תוכנה והנדסה מתקדמת והנדסת אינטרנט.
כמו כן, על הבוגרים להיות בעלי ידע מעמיק במדעי המחשב ותחומים ושיטות נלווים, מהבסיסיים ועד לחדשניים והמתקדמות ביותר.
מתוך ידע זה, על הבוגרים להיות מסוגלים להבין באופן אוטונומי את העקרונות והפתרונות הקשורים ליישומים וטכנולוגיות מידע מורכבות, גם אם לא נחשבו במהלך הלימודים כי הם מאופיינים בהתפתחויות האחרונות, או קשורים להקשרים ספציפיים.
לסיכום, לבוגרים יהיו:
- ידע והבנה של מושגים מתמטיים ומחשוב מתקדם בבסיס מערכות מידע מורכבות;
- ידע מעמיק במדעי המחשב והבנה שיטתית של מושגי המפתח הקשורים;
- היכולת להבין באופן אוטונומי ולהשפיע על ההתפתחויות האחרונות בתחום ה-IT והיישומים החדשניים והספציפיים.
בכל תכנית מסופקת, מטרות אלו מושגות באמצעות פעילויות דידקטיות מיוחדות בהיקף של יותר מ-80 נ"ז.
יישום ידע והבנה
על הבוגרים להיות מסוגלים ליישם את הידע וההבנה שלהם לניתוח ופיתוח של טכנולוגיית מידע ומערכות ופתרונות טלמטיקה מתקדמות.
בפרט, עליהם להיות מסוגלים לנתח בעיות טכנולוגיות מידע מורכבות, להעריך את הפתרונות המתאימים ולהציע פתרונות חדשים המתאימים לרמת הידע וההבנה שלהם, ואשר עשויים לדרוש אינטרדיסציפלינריות ויכולת לנקוט בפעולות מחוץ לתחום ההתמחות שלהם. הניתוח כולל זיהוי הבעיה, הגדרה ברורה של המפרטים, בחינת שיטות הפתרון האפשריות ולבסוף בחירת השיטות והטכנולוגיות המתאימות ביותר ויישומן הנכון.
הבוגרים צריכים להיות מסוגלים להשתמש במגוון שיטות, כולל ניתוח מתמטי, מודלים חישוביים או ניסויים מעשיים, על מנת לעצב וליישם פתרונות IT מורכבים, הן בעבודה עצמאית והן בהנחיה או עבודה עם בוגרים ואנשי מקצוע, לאו דווקא בתחום ה-IT תְחוּם.
לסיכום, על הבוגרים אפוא להיות בעלי:
- היכולת ליישם את הידע וההבנה שלהם כדי לזהות, לנסח ולפתור בעיות IT מורכבות תוך שימוש בשיטות מסורתיות או מתקדמות;
- היכולת ליישם את הידע וההבנה שלהם לניתוח מוצרים הנדסיים, תהליכים ושיטות IT, גם כאשר מדובר במורכבות גבוהה;
- היכולת ליישם את הידע וההבנה שלהם לפיתוח והטמעה של פתרונות מורכבים ופרויקטים מתקדמים העומדים בדרישות מוגדרות או מוגדרות חלקית;
- הבנה של מתודולוגיות העיצוב והיכולת להשתמש בהן.
מטרות אלו מושגות באמצעות מערך עקבי של קורסים מתקדמים, המאפשרים ליישם את הידע הנרכש וקוראים לביצוע פרויקטים הן על בסיס עצמאי והן באמצעות השתתפות בקבוצות עבודה.
ביצוע פסקי דין
על הבוגרים לרכוש מיומנות חשיבה ביקורתית גבוהה, יכולת לזהות את השיטות המתאימות ביותר לניתוח ופתרון בעיות IT מורכבות ולתכנן מערכות מתקדמות, יכולת להבין את גבולות הידע שלהם ולבצע שיפורים מתאימים לרמת הידע שלהם. ושל הבנה. חקירות כאלה עשויות לכלול חיפושי ספרות, רגולטוריים ובתוך מאגרי מידע ספציפיים. הם יכולים גם להוביל לתכנון ויישום של ניסויים, פרשנות נתונים וסימולציה ממוחשבת, ובמידת הצורך לייצר פיתוח של פתרונות ומתודולוגיות תיאורטיות ומעשיות מקוריות, לרבות הרחבת גבול הידע בתחומי העניין.
בכל הנוגע למקצוע המחשבים, על הבוגרים להיות מסוגלים ליישם את הידע וההבנה שלהם לפיתוח יכולת תיאורטית ומעשית לפתרון בעיות, ביצוע חקירות ויישום פתרונות IT מורכבים, תיאום והנחיית קבוצות עבודה שונות. מיומנויות אלו עשויות לכלול ידע, שימוש ומודעות לתהליכים ולחומרה ותוכנה מתקדמות, בדיקות, שימוש בספרות מדעית וטכנית ובמקורות מידע אחרים.
הבוגרים צריכים להיות מסוגלים להכיר גם בהשלכות הרחבות יותר של מקצוע המחשב, לא רק בהיבטים הטכניים שלו, אלא גם אתיים, מסחריים ותעשייתיים.
לסיכום, על הבוגרים להיות:
- היכולת להשתמש בשיטות מתאימות לביצוע מחקר הן תיאורטי והן יישומי או חקירות מפורטות אחרות של נושאים טכניים מתאימים, תוך שימוש בהפניות לספרות המדעית והטכנית, תקנות, מאגרי מידע ומקורות מידע אחרים;
- היכולת להנחות את קבוצות העבודה למימוש פרויקטי IT מורכבים;
- היכולת לתכנן ולערוך ניסויים מתאימים, לפרש את הנתונים ולהסיק מסקנות;
- יכולת בחירה ושימוש בציוד, כלים ושיטות מתאימים בשילוב תיאוריה ופרקטיקה;
- הבנה של טכניקות ושיטות ישימות ומגבלותיהן;
- מודעות להשלכות הלא טכניות של עיסוק במדעי המחשב.
מלבד פעילויות הוראה ופרויקטים, מטרות אלו מושגות גם באמצעות השמה ישירה בשוק העבודה ב-IT, ובאמצעות פעילויות ההדרכה הקשורות לפיתוח עבודת המאסטר.
כישורי תקשורת
הבוגרים חייבים:
- להיות מסוגל לעבוד ביעילות באופן פרטני, כחלק מקבוצה וכרכזים או מנהלי קבוצות;
- לדעת כיצד להשתמש בשיטות לתקשורת יעילה עם קהילת מדעי המחשב ועם החברה בכלל;
- בעלי הכישורים הדרושים לשילוב ולארגון פעילויות בתוך פרויקטים משותפים;
- יש את הכישורים הדרושים כדי ללכוד את דרישות הבעיה באמצעות אינטראקציה עם לקוחות, העברת ידע ספציפי לעובדיה, והצגה ותקשורת יעילה של תוצאות;
- להיות מסוגל להשתמש ביעילות, בנוסף לאיטלקית, בשפה האנגלית הן בתחום הטכני-מדעי והן לצורך חילופי מידע כללי.
מטרות אלו מושגות באמצעות פעילויות למידה הכוללות עבודה קבוצתית, הכנת דוחות פרויקטים הכתובים באנגלית, ולבסוף באמצעות הכנת ההצגה בכתב ובעל פה של עבודת המאסטר.
מיומנויות למידה
על הבוגרים לרכוש את היכולת ללמוד נושאים מדעיים, גם ביחס להקשרים מתקדמים שונים, על מנת לשלב ביעילות את המושגים שהתקבלו. כמו כן, עליהם להיות מסוגלים להבין את גבולות הידע שלהם, ועליהם להיות מיומנים בזיהוי הספרות המדעית, ספרי הלימוד, מקורות אחרים וחומרים שימושיים לחקירה. מיומנויות אלו אמורות לאפשר לבוגרים לעבור ביעילות קורסי הכשרה ברמה גבוהה יותר, כגון דוקטורט או תואר שני, וקריירה ניהולית הדורשת מידה גבוהה של אוטונומיה ויכולת עדכון עצמית.
לבסוף, עליהם להיות בעלי יכולת לקרוא וללמוד בשפה האנגלית.
יכולת הלמידה מנוטרת כל הזמן במהלך הלימודים באמצעות מבחני התקדמות ומבחנים הקשורים לאותם תפיסות שיש לרכוש בעיקר באמצעות לימוד עצמי.
אנגלית נלמדת בקורסים ספציפיים ובאמצעות שימוש הדרגתי בה בשיעורים.
תוצאת התוכנית
תכנית המאסטר במדעי המחשב מאופיינת בפעילות אוטונומית ניכרת של הסטודנט, על מנת לפתח את יכולתה בפתרון בעיות.
המומחיות שמספקת התוכנית מוקדשת בעיקר למערכות מבוזרות ואפליקציות מובייל, רשתות מחשבים, אלגוריתמים מתקדמים ובינה מלאכותית וניתוח ופיתוח מערכות תוכנה מורכבות.
מהלך הלימודים על ידי פעולה מתמדת מתאימה של ניתוח, מוצע ליישם אך גם לצפות את הדרישות של צרכי השוק הרווחים. התכנית למעשה מתכוונת להכניס לסטודנטים את הנושאים המתקדמים ביותר באינפורמטיקה, הן מדעיות והן יישומיות. על פי החזון של תכנית הלימודים, בוגר המאסטר באינפורמטיקה מועמד להיות גיבור חדשנות טכנולוגית בזירה הבינלאומית. מבחינה מעשית מטרת הקורס להקנות יכולות תיאורטיות, מתודולוגיות ומקצועיות מעמיקות בתחומי טכנולוגיית המידע הרלוונטיים: בוגר המאסטר יוכל במשימת ניתוח, מפרט, פיתוח, בדיקה ותחזוקה של מערכות תוכנה, תצורה וניהול. של שירותי רשת ומערכות תקשורת, פיתוח וניהול מערכות מחשוב ומידע מורכבות.
תכנית המאסטר עוסקת במיוחד בכל ההיבטים הקשורים לבינלאומיזציה, ולשם כך כל קורסי החובה, בכל תוכניות לימודים מסופקות, ניתנים באנגלית. לסטודנטים מעוניינים וראויים, היא ניתנת הזדמנות להשתתף באחד מהקורסים הדו-שנתיים באוניברסיטה זרה במקום הקורסים המוצעים על ידי האוניברסיטה שלנו, כחלק מהסכמים ספציפיים עם אוניברסיטאות זרות. סטודנטים אלה יוכלו להשיג, בסיום קורס ההכשרה, את ההסמכה הזרה בנוסף לזה שהונפקה על ידי האוניברסיטה שלנו. רשימת האוניברסיטאות השותפות והכללים השולטים בגישה לתוכניות ניידות ושיטות בחירה, מופיעות מדי שנה בתכנית התואר שלנו, הזמינה באתר בית הספר.
בפרט, הקורסים המתוכננים כעת הם:
- מקומי, שיבוצע כולו ב-L'Aquila;
- קונסורציום בינלאומי כפול עם אוניברסיטת ניס (צרפת), הנקרא UBIDIS;
- קונסורציום בינלאומי כפול כפול עם אוניברסיטת מאלרדלן (שבדיה) ו-VU אמסטרדם (הולנד), הנקרא GSEEM.
כמו כן, אנו נמצאים בתהליך של עיצוב ויישום קורסי מצוינות, גם בשיתוף מכון גראן סאסו למדע.
ביחס לאיכות תהליך ההכשרה, נציין כי הקורס לתואר הוענק במה שמכונה "בולינו GRIN".
ה-GRIN של Bollino, המוענק מדי שנה מאז 2004 בשיתוף פעולה בין GRIN (קבוצת מדעני המחשב - איגוד האקדמאים במדעי המחשב) ו-AICA (האגודה האיטלקית לאינפורמטיקה וחישוב אוטומטי), מאשר את איכות התוכן של תואר ראשון ושני במדעי המחשב. (כיתות ל-31 ולמ-18, במערכת האקדמית שלנו).
שכר לימוד בתוכנית
אפשרויות קריירה
תפקיד בסביבת עבודה:
מתכנת: הכרת השיטות העיקריות ושפות התכנות האלגוריתמיות הקשורות גם ליישומים מתקדמים וחדשניים, לרבות יישומים ברשתות, למכשירים ניידים ואפליקציות המערבות בינה מלאכותית.
מתכנת אינטרנט: הכרת השפות העיקריות מהאינטרנט והיישומים לנייד, ויישומין וההתקדמות האפשרית.
מהנדס מערכות: ידע במערכות הפעלה מרכזיות. מעצב רשתות: הכרת המערכות העיקריות, הפרוטוקולים ויישומי הרשת. מעצב תוכנה ורכז פרויקטים: הכרת האלמנטים והשיטות המתקדמות ביותר של הנדסת תוכנה.
מעצב מאגרי מידע ו-DBMS: הכרת השפות והפורמליזם העיקריים להגדרה ושימוש במאגרי מידע, הכרת התפתחויות עתידיות אפשריות.
מנהל מערכות מסדי נתונים: ידע ב-DBMS העיקריים. מאמן טכני: ידע כללי שנרכש בתכנית המאסטר.
מומחה שיווק: הכרת מערכות המחשוב העיקריות ובישימותן התעשייתית והמסחרית.
חוקר: ידע מתקדם שנרכש בתכנית המאסטר בהקשר הבסיסי והיישומי.
יזם (במיוחד ביחס לסטארט-אפ חדשני): יכולת ליישם מיומנויות בבעלות בצורה חדשנית ליצירה ולמכירה של אפליקציות חדשות.
כישורים הקשורים לפונקציה
מיומנויות הקשורות לתפקיד:
טכנולוגיית המחשב והמידע נפוצה כיום ומיושמת באופן נרחב כמעט בכל התחומים. בעתיד, הסיכוי הוא להרחבה נוספת של התחומים ויישומה. כתוצאה מכך, בוגר תואר שני במדעי המחשב ימצא הזדמנויות עבודה הן בחברות ובארגונים שמפתחים יישומי מחשב חדשים, והן באלה שפשוט מיישמים אותן ומנהלות אותן.
ככלל, תחומי התייחסות תעסוקה ומקצועיים לבוגרי הכיתה הם תחומי תפיסה, עיצוב, ארגון, יישום, ניהול ותחזוקה של מערכות מידע (בפרט בכל הנוגע לתחומי יישום מתקדמים, פיתוחים תיאורטיים וטכנולוגיים חדשים, עם הקפדה מיוחדת על הדרישות של מהימנות, ביצועים ואבטחה, וכיום אפילו לאתיקה של מדעי המחשב).
הבוגרים מוכנים לעבודה בחברות המייצרות מערכות מחשוב, רשתות ויישומים ניידים, הן בעסקים, במינהלים ציבוריים ובאופן כללי, בכל הארגונים המשתמשים במערכות IT.
הבוגרים יוכלו לגשת לפונקציות התיאום והניהול, ולתפקידים הקשורים למחקר בסיסי ויישומי הן בתעשייה והן במכוני מחקר.
לבסוף, ניתן להעסיק אותם גם בהוראה בארגוני הכשרה. יתר על כן, התוכניות הבינלאומיות GSEEM ו-UBIDIS מספקות מיומנויות ספציפיות בתחומי ICT מתקדמים, שניתן לבלות באיטליה או בחו"ל.
מעמד מקצועי.
אפשרויות קריירה:
עובד בחברה פרטית של מדעי המחשב, ICT (טכנולוגיית מידע ותקשורת) או תחומים אחרים שבהם ה-IT ימצא את היישום שלו (כלומר כמעט כל מגזרי התעסוקה). עובד במינהל ציבורי עם תפקיד של פיתוח או ניהול של מערכות מחשוב או תחומים קשורים. יזם בתחום התקשוב. יועץ תקשוב.
מורה או חוקר במוסדות הכשרה או מרכזי מחקר ציבוריים או פרטיים.