MA בחינוך - תכנית מעורבת המתמחה בחינוך יהודי
The Hebrew University of Jerusalem
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Jerusalem, מדינת ישראל
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
מְעוּרבָּב
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
משרה חלקית
שכר לימוד
USD 9,900 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* מועמדים בינלאומיים; 7,900 דולר - מועמדים בעלי אזרחות ישראלית
מבוא
תעז לגלות - יום הפתוח הדיגיטלי של HUJI
הצטרפו ליום הפתוח הדיגיטלי שלנו לתוכניות לתואר בינלאומי, וגלו כיצד אנו משלבים מצוינות עם חיי סטודנטים עשירים.
הירשם כאן >> href="https://tinyurl.com/436h9jkz
עם המציאות המשתנה של החיים היהודיים בתפוצות, מרכז מלטון לחינוך יהודי נע לכיוונים חדשים כדי להסתגל לשינויים אלה ולהציע פתרונות לחיזוק החינוך היהודי בקהילות בחו"ל.
באמצעות מסלול התואר השני שהוצע במרכז מלטון כבסיס חזק, פיתחנו תוכנית משולבת של תואר שני במקום ומרחוק ( שאינה מחקרית המיועדת לתושבי סטודנטים מעבר לים ) בחינוך היהודי, המוצעת למחנכים יהודים בקהילות יהודיות. מסביב לעולם. התוכנית מיועדת לאנשי חינוך במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות המעוניינים בחינוך היהודי ובדיאלוג שלה עם מדעי החברה, הפילוסופיה החינוכית ולימודי היהדות והישראל. מחקרים לשלב באתר ואלמנטים למידה מרחוק ודורשים 40 נקודות עבור הלימודים.
על התוכנית
זוהי תוכנית בינלאומית הנלמדת באנגלית כולה, המיועדת בעיקר לסטודנטים המתגוררים מחוץ לישראל. כל ההרצאות וחומר הקורס באנגלית. תרומות לדיונים בפורום ולמטלות בכתב חייבות להיכתב באנגלית. אם כן, בקיאות באנגלית גבוהה היא דרישה להשתתפות בתכנית זו. רבים מהקורסים מתמקדים באתגרים ובנושאים העומדים בפני חינוך יהודי בקהילות התפוצות.
היתרון העיקרי של תוכנית זו הוא שלמחנכים בחו"ל אשר מסיבות שונות אינם מסוגלים לשהות תקופה ארוכה בירושלים, תהיה להם אפשרות ללמוד עם סגל מרכז מלטון וליהנות מהמשאבים האקדמיים הייחודיים של האוניברסיטה העברית.
הקורסים בתוכנית MA בחינוך נועדו להכיר את התלמידים למחקר בחינוך יהודי ולאפשר בירור המטרות, השיטות, הפרקטיקות והאתגרים הכרוכים בהעברת תרבות יהודית ובהוראת לימודי יהדות וישראל.
התכנית נערכת ברמה אקדמית גבוהה באוניברסיטה העברית, המדורגת בין 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם.
קבלה
תכנית לימודים
מוקדי תוכנית
התוכנית מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים:
1. הפילוסופיה, הסוציולוגיה והפסיכולוגיה של החינוך היהודי והחינוך הישראלי:
מיקוד זה עוסק בסוגיות הגדולות בחינוך היהודי ובחינוך ישראלי: מי הוא המשכיל ומי, היהודי המשכיל? מהן מטרות החינוך היהודי וכיצד נוכל להתאים אותן לנושאים העומדים בפנינו כיום? מה תפקידו של המחנך היהודי, וכיצד יכול המוסד לסייע לו? מה מקומה של ישראל בחינוך היהודי? איך צריכים להיות היחסים בין בית הספר היהודי לישראל? מה תפקידה של הציונות בזמננו?
2. הוראת טקסטים יהודיים:
מיקוד זה עוסק בהוראת טקסטים מקראיים ותלמודיים. בתכנית יתנו כמה מרצים דוגמאות לטקסטים שונים, כיצד לנתח אותם על מנת לתת למשתתף את הכלים הנדרשים להתמודד איתם וללמד אותם בבתי ספר ובקהילות. בקורסים ילמדו המשתתפים על נקודות מבט שונות, כמו פילוסופיית הילד, נקודת המבט האתית של לוינס ועוד. מיקוד זה הוא תיאורטי ומעשי מכיוון שהלימודים כוללים הן את היסודות של כל נקודות המבט והן דוגמאות מעשיות שניתן ליישם בשטח.
3. היזמות והחדשנות בחינוך היהודי.
במיקוד זה, המשתתפים ינתחו את החזון האישי שלהם לגבי החינוך היהודי וכן את החזון המוסדי שלהם. בתכנית הם ילמדו מספר תיאוריות שיעזרו להם לחשוב על החזון החינוכי היהודי שלהם. חזון, חדשנות ויזמות הם שלושת המרכיבים העיקריים של מיקוד זה.
מבנה התוכנית
התכנית מורכבת מ-36 נ"ז מתוכם 10 נ"ז יוצעו במקום באוניברסיטה העברית ו-26 נ"ז יוצעו כקורסים מרחוק. התכנית מורכבת מ -14 נ"ז חובה ו-22 נ"ז בחירה.
על המשתתפים להגיש שתי עבודות סמינריון. עבודה סמינריונית אחת חייבת להיות קשורה לקורס הנלמד במקום באוניברסיטה.
התכנית רשאית לאשר עד 8 נ"ז שנלקחו מחוץ למסלול לחינוך יהודי בין שאר הקורסים מרחוק באוניברסיטה העברית או מאוניברסיטאות המוכרות לזיכוי על ידי האוניברסיטה העברית. יש לקבל אישור מראש לקורסים מחוץ למסלול חינוך יהודי.
תכנית Blended Masters נמצאת במסלול שאינו מחקרי ואינה מספקת כתיבת עבודת גמר שהיא בדרך כלל תנאי קבלה לתכנית לדוקטורט באוניברסיטה העברית.