MA בפיתוח ותרגול חירום
Oxford Brookes University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Headington, הממלכה המאוחדת
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
12 - 24 חודשים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא, משרה חלקית
שכר לימוד
GBP 15,900 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* סטודנטים בבריטניה במשרה מלאה: £9,900 | סטודנטים בינלאומיים/איחוד האירופי במשרה מלאה: 15,900 פאונד
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
פתח את הידע, הכישורים והגישות שלך בתחום המשתנה במהירות של פיתוח ומצבי חירום עם קורס הפיתוח והחירום שלנו. חקור את הקשר בין מצבי חירום ופיתוח, עם דגש מרכזי על תרגול.
לקורס זה יש מוניטין בינלאומי של מצוינות והוא מנוהל על ידי המרכז לפיתוח ושיטות חירום.
הקורס מציע שלוש תת-התמחויות:
- זכויות אדם, מצבי חירום ופיתוח
- אסונות, סיכונים, מחסה ופיתוח
- סכסוך ופעולה הומניטרית.
אתה יכול לעצב קורס זה כך שישקף את תחומי העניין שלך עם מודולים אופציונליים. חקור נושאי מחקר נפוצים:
- חווית פליטים, שינוי קונפליקט, הומניטריות ותפקיד זכויות האדם
- חברה אזרחית גלובלית, פגיעות הנגרמות משינויי אקלים ופיתוח מודרני
- עיצוב בהקשרי פיתוח וחירום.
קורס זה אידיאלי עבור אלה עם או מחפשים, קריירה ב:
- ארגונים לא ממשלתיים
- עבודה הומניטרית
- או פיתוח בינלאומי.
גלריה
קבלה
מלגות ומימון
תכנית לימודים
למידה והערכה
הקורס דורש 200 שעות של קלט סטודנט. עד 40 שעות מתוכן יוקדשו להרצאות, סמינרים או הדרכות אישיות. הזמן הנותר יהיה לימוד עצמי.
לתואר שני עליך לצבור לפחות 180 נ"ז, כולל עבודת הדוקטורט.
מודולי לימוד
מודולי חובה
- פיתוח חקירות קריטיות ומקרי חירום: תיאוריה ומדיניות (20 נ"ז)
מודול זה מספק לך בסיס להבין ולבחון באופן ביקורתי את הפיתוח והחירום מנקודת המבט של עוני, פגיעות ונושאים הומניטריים המעורבים באותו. המודול מתחיל בחקירה של פרדיגמות הפיתוח וחוקר חוויות של עוני ופגיעות. זה מציג לך מסגרות אנליטיות שונות וגישות לפיתוח ולתרגול חירום. הם כוללים צרכים בסיסיים וגישת הגנה חברתית, גישת פרנסה וגישה מבוססת זכויות. הוא מציג עוד גישות ביחס לקבוצות חברתיות; כגון גישות מגדר ושוויון. הוא גם מציג ממדי מדיניות מרכזיים הרלוונטיים למגזר ההומניטרי, כולל הערכת ביצועים הומניטריים וגישות שלאחר סכסוך וצדק מעברי. המודול נועד לפתח תובנה לגבי דיונים, דיונים והבנות עכשוויות בתוך תרגול הפיתוח והחירום. - שיטות מחקר ועיצוב (10 נ"ז)
מודול זה נועד לקדם את ההבנה שלך במחקר, כולל שיטות כמותיות ואיכותניות כאחד.
מודולים אופציונליים
- עימות, אלימות והומניטריות (20 נקודות זכות)
מודול זה בוחן סכסוכים מזוינים עכשוויים תוך דגש על ההבנה של אלימות, תרבות מלחמה, הקשרים פוליטיים ומשפטיים. מטרתו היא להציג ניתוח סכסוכים ורגישות וכיצד גישות אלו עשויות לעצב פעולה הומניטרית בינלאומית. הוא גם בוחן קונפליקטים ותגובות אליהם דרך נקודות המבט של השחקנים המעורבים בו: בעיקר אוכלוסיות מקומיות והקהילה הבינלאומית. - עבודה עם קונפליקט: מיומנויות ואסטרטגיות מעשיות (10 נ"ז)
קונפליקט, להבדיל מאלימות, הוא ממד בלתי נמנע של כל עבודה לשינוי, לרבות פיתוח, זכויות וסיוע חירום. זה מהווה דינמיקה חיובית, כמו גם הרסנית, והמתרגלים צריכים להיות בעלי מודעות ומיומנויות כדי להפיק את המרב מההזדמנויות שהוא מציע, כמו גם את היכולת לנהל את הסיכונים שהוא מהווה. כדי להיות יעילים עלינו להיות מסוגלים לנתח, במהירות וביעילות, את המצבים בהם אנו עובדים, ולהיות בעלי התבונה והמומחיות ליישם את כל מגוון האפשרויות הזמינות במצבים כאלה. מודול זה מתמקד בתורו בניתוח קונפליקט, פיתוח אסטרטגיות ושיטות התערבות. - פליטים: הגירה כפויה, הגנה והומניטריות (20 נקודות זכות)
ההערכות השמרניות ביותר מציינות את מספר העקורים ברחבי העולם על יותר מ-40 מיליון. זה כולל את אלה שחצו גבולות בינלאומיים בחיפוש אחר מקלט מפני רדיפות, כמו גם את אלה שעקורים בגלל סכסוך בתוך ארצם. זה לא כולל עוד מיליונים רבים שברחו מסוגים אחרים של אסונות או תנאים סביבתיים לא נוחים, או שלא חיפשו מעמד פליט רשמי, שלא לדבר על סוגים אחרים של מהגרים בכפייה, כמו קורבנות של סחר בבני אדם. הגירה כפויה היא גם חלק מרכזי מהחוויה האנושית במאה העשרים ואחת וגם אתגר מרכזי בפני מתרגלים הומניטריים. - אסונות, סיכון, פגיעות ושינויי אקלים (20 נקודות זכות)
מודול זה יחקור את הטבע, ההיקף, ההקשר, המושגים והדינמיקה של פגיעות, סיכונים ואסונות, והקשרים שלהם עם התפתחות. זה מתחיל בבחינה כיצד פיתוח מודרני ושינויי אקלים תורמים לסוגים חדשים של פגיעות. עוד הוא מעריך באופן ביקורתי מודלים שונים להמשגה של סיכונים ואסונות. הוא חוקר את הגורמים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים התורמים ליצירת אסונות, ואת השפעותיהם. נושאים כמו תרבות ומשתנים חברתיים אחרים המתווכים אסונות נחקרים ביסודיות. הוא מעריך עוד אסטרטגיות וכלים לביצוע הערכות סיכונים ומסגרת השיח/המדיניות להפחתת סיכון באסון או בניית חוסן. תיאורי מקרה ספציפיים כגון רעב, רעידות אדמה, שיטפונות ואסונות עירוניים משמשים לפיתוח תובנות קריטיות לגבי הדינמיקה של אסונות. - עיצוב ב-DEP (20 נקודות זכות)
עיצוב בהקשר של פיתוח וחירום (DEP) דורש הבנה עמוקה של המורכבות של שחקנים וסוכנים בנוסף לתחום הפיזי. בהנחיית אדריכל מנוסה ועוסק בפיתוח, מודול זה נועד לצייד את התלמידים בהבנה של התפקיד הפוטנציאלי של עיצוב וגישות אפשריות שהם עשויים לנקוט כדי לעסוק בהקשר מורכב זה. מודול זה יבקש לפתח התנהגויות של תרגול רפלקטיבי: דחיית פתרונות שנקבעו ובמקום לבנות את המיומנויות להקשיב, ללמוד, להתאים ולהסתגל להקשרים המורכבים שבהם פועלים מתרגלים לפיתוח והומניטרי. חלק ניכר מהעבודה והלמידה יבוצעו באמצעות פיתוח עיצוב שבועי והדרכות, המבוססות על הצעות תלמידים, שיגיעו לשיאו בהגשת תיק עבודות סופי להערכה. תיקי העבודות יגבשו הצעות עיצוב יצירתיות עם התערבויות עיצוביות תלויות הקשר כדי לפתור בעיות פיתוח מורכבות ובעיות חירום. - זכויות אדם וממשל (20 נ"ז)
בכל תיאור היסטורי של המחצית השנייה של המאה העשרים, יש לראות בהקמת מערכת ההגנה על זכויות האדם הבינלאומית אבן דרך מוסרית, משפטית ופוליטית. ההתבססות ההדרגתית של מושג זכויות האדם בחוק ובפרקטיקה השפיעה עמוקות על האופן שבו אנו חושבים על יחסים בינלאומיים כיום. איך הפרויקט הזה נוצר? מי קבע את צורתו ומהותו? כיצד ניתן לאכוף סטנדרטים בינלאומיים לזכויות אדם? לאן צועדת תנועת זכויות האדם במאה העשרים ואחת? - פעולה הומניטרית: תגובה למשבר במאה ה-21 (10 נקודות זכות)
מודול זה מאפשר לך לזהות ולנתח באופן ביקורתי את האתגרים המרכזיים העומדים בפני פעולה הומניטרית בינלאומית בתחילת המאה ה-21; לשקול את הסיבות העיקריות לאתגרים אלה; לדון באיזו מידה הפתרונות שהוצעו לאתגרים אלה רצויים ומציאותיים, ולהציע כיצד הם יתמודדו עם אתגרים אלה בהקשר של פעולות שדה הומניטריות נוכחיות. כמו כן ישקול כיצד מתקבלות החלטות במערכת ההומניטרית; תפקיד הראיות בביסוס מדיניות ופרקטיקה הומניטרית, וכיצד ועל ידי מי עשויים להיות מושפעים שינויים בגישות ההומניטריות העולמיות. - תכנות ושותפויות (10 נ"ז)
סיוע וסיוע חירום ופיתוח במאה ה-21 מציגים נוף מגוון ומורכב לאנשי מקצוע חדשים לנווט. שחקנים חדשים מתחרים על שטח ומשאבים עם סוכנויות סיוע מסורתיות, ועקרונות ודרכי עבודה מבוססים נמצאים יותר ויותר בסימן שאלה. מודול זה נועד לצייד אותך בהבנה פעילה של המסגרות והגישות העיקריות בהן משתמשים ארגוני סיוע כדי להנחות ולבנות תגובת חירום ותוכניות פיתוח לטווח ארוך יותר. עם דגש על יישום מעשי, 'העולם האמיתי', תחקור כיצד תוכניות סיוע מתוכננות, מיושמות ומוערכים; כיצד מנהלים משא ומתן על גישה ומשאבים; והאתגרים בהובלת צוות בשטח. מודול זה יבקש לפתח את ההרגלים וההתנהגויות של תרגול רפלקטיבי: דחיית פתרונות שנקבעו ובמקום לבנות את המיומנויות להקשיב, ללמוד, להתאים ולהסתגל בתנאים של מורכבות וחוסר ודאות. - מקלט לאחר אסון (20 נקודות זכות)
בעוד שארגונים הומניטריים מעטים מציינים שחזור מקלט לאחר אסון כאחת הפעילויות העיקריות שלהם, רבים הופכים לעתים קרובות למכשירים בהגשת פרויקטים רחבי היקף של מקלטים בעקבות אסון טבע. עם זאת, כפי שמעידה רעידת האדמה האחרונה בהאיטי ואסונות גדולים קודמים, כמו הצונאמי באוקיינוס ההודי ורעידת האדמה בקשמיר, מחסה לאחר אסון הוא מורכב. היא משתרעת על צורכי ההקלה המיידית של ביטחון ונוחות, דרך שלב מעבר, כמו גם דיור קבוע. זה גם בוחן סוגיות התפתחותיות ארוכות טווח של קרקע, מימון, מעורבות קהילתית ושליטה פוליטית. מודול זה מנתח את קנה המידה והמורכבות של נושאים אלה ובוחן מקלט כדיסציפלינה מתהווה. המודול משתמש בתיאורי מקרה כדי להמחיש מודלים שונים של תכנות מקלט ומזהה את העקרונות מאחורי יישום פרויקט מקלט טוב. - החברה האזרחית העולמית (20 נ"ז)
מודול זה חוקר את הדינמיקה של החברה האזרחית הגלובלית, המובן כמרחב לאינטראקציה בין מוסדות וגורמים לא-מדינתיים. הוא בוחן את הארכיטקטורה הקיימת של ממשל גלובלי ואת התיאוריות והגישות המתחרות לניתוח תופעות אלו. הוא שואל שאלות לגבי האחריות והלגיטימיות של המוסדות והתהליכים של ממשל גלובלי ומעריך את האפשרויות לשינוי. מודול זה יעריך באופן ביקורתי את תפקיד החברה האזרחית ותנועות חברתיות ככוח דמוקרטי בממשל העולמי. חווית הלמידה תכלול הרהורים על אתגרים למודל מדינת הלאום כתוצאה מתהליך הגלובליזציה; חקירה ביקורתית של המושגים של חברה אזרחית ותנועות חברתיות ותמורות חברתיות. המודול ישקף על טרנספורמציות חברתיות וכיצד משנים מחדש מושגים של זהות אזרחות. הוא ידון על התפתחות אנטי-פוליטיקה וצורות התנגדות מלמטה. - מודול לימוד עצמאי (10 נ"ז)
מועמדים בעלי ניסיון מחקרי או בעלי ניסיון רב בתרגול ושדה עשויים לבחור בדרך מחקרית או מוכוונת תרגול בעיקר לתואר שני באמצעות לימוד עצמאי.
תידרש להמציא הצעה ולהסכים על כך עם הממונה עליך לפני תחילת העבודה. מסלול הלימוד העצמאי יכול לכלול סקירות ספרות כהכנה לעבודת עבודת הדוקטורט, שיקוף על התוצאות וההצלחות של פרויקטים שכבר בוצעו, עבודה בתהליך, יצירה לא שגרתית או מחקר בנושאים שלא נלמדו.
למידה והוראה
הלמידה שלך תהיה מבוססת על תיאוריה, מקרי מקרים והתנסות בשטח. תפתח ידע אינטלקטואלי ותטפח מיומנויות אקדמיות כולל:
- סִינתֶזָה
- אָנָלִיזָה
- פרשנות
- הֲבָנָה
- פְּסַק דִין.
אתה תתמקד בגישה שלך כמתרגל. התייחסות מיוחדת מופנית ל:
- המסגרת בה אתה עובד - למשל, עוני, קונפליקט, כוח ופגיעות
- הגישות שאתה נוקט - למשל, גיוס קהילתי, סיוע והגנה על זכויות אדם
- עצמך - המניעים האישיים שמניעים ומעצבים את הייעוד, האישיות והמזג שלך
אתה תהפוך למתרגל מודע לעצמו יותר, מבוסס ידע, המסוגל לעבוד בצורה גמישה סביב מגוון בעיות במצבים שונים. אלה כוללים עוני, סכסוך מזוין ואסון.
שכר לימוד בתוכנית
אפשרויות קריירה
הקורס הוא פלטפורמה אידיאלית עבורך לפתח את הקריירה שלך בארגוני פיתוח וחירום בינלאומיים, או לעבור לגור בו. קורס זה הוא אידיאלי עבור אלה עם או מחפשים, קריירה ב:
- ארגונים לא ממשלתיים
- סוכנויות הומניטריות, פיתוח וזכויות אדם דו-צדדיות או רב-צדדיות
- ארגונים ממשלתיים ומסחריים הפועלים בפיתוח בינלאומי.
הבוגרים שלנו מצאו תפקידים בכירים בארגוני פיתוח או חירום בינלאומיים.