MSc במדע לפיתוח בר-קיימא
Linköping University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Linköping, שבדיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
4 סמסטרים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
SEK 274,400 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Aug 2024
* רק לסטודנטים מחוץ לאיחוד האירופי, לאיחוד האירופי ושוויץ
מבוא
היו חלק מהפתרון לעתיד בר קיימא! העתיד זקוק לפתרונות ברי קיימא לאתגרים חברתיים. תוכנית זו מציעה גישה בינתחומית הוליסטית לבעיות חברתיות עכשוויות, כגון שינויי אקלים, ניצול משאבי טבע, הגדלת הביקוש לאנרגיה ואי שוויון.
תוכנית המאסטר מאפשרת לך לחקור את המורכבות של יצירת חברות בר קיימא בהתאמה לעקרונות של פיתוח בר קיימא ואג'נדה 2030. התוכנית מתייחסת לשינויים סביבתיים גלובליים ותמורות חברתיות. זה יאתגר אותך לבצע ניתוח ביקורתי של חששות סביבתיים בהווה ובעתיד, ליישם ידע מדעי על פני דיסציפלינות אקדמיות ולפתח יכולת בינתחומית. ההכשרה שלך תאפשר לך לפתח מיומנויות לפרש, לעצב, לתקשר וליישם פתרונות לקיימות ואתגרים סביבתיים, שיהיו הכרחיים לקריירה העתידית שלך כמומחה לפיתוח בר קיימא.
קורסי ליבה
קורסי הליבה תוכננו לתת לך פרספקטיבה רחבה על נושאים סביבתיים, ובמקביל, לספק הזדמנויות להעמיק את הידע התיאורטי והמיומנויות המעשיות שלך בתחומים מדעיים ספציפיים. טיולי שטח, תרגילי מעבדה ותרגילי GIS, ניתוח מרחבי בזירת ההחלטה של Norrköping, פעילויות משחק תפקידים, ביקורי לימוד ברשויות ובעסקים במחוז Östergötland המתקדם מבחינה סביבתית הם רק חלק מהדרכים שבהן תלמדו על פתרונות ברי קיימא בפועל. תהיה לך הזדמנות להתמחות בעסקים, ארגונים או מכוני מחקר בשוודיה או בחו"ל ולפתח מיומנויות במחקר רב-תחומי יחד עם צוות ההוראה שלנו. פרופיל ההוראה שלנו משולב עם מחקר מתקדם בפיתוח בר קיימא ובמדעי הסביבה וחוקרים במכון שלנו ילוו אותך באופן אישי לתכנן, לתכנן ולבצע את פרויקט עבודת המאסטר שלך.
רשימת קריאה
מבוא
התכנית לתואר שני במדע לפיתוח בר קיימא היא תכנית לימודים במחזור ב' דו-שנתי המובילה לתואר שני במדעי הסביבה. תוכנית במשרה מלאה זו מספקת בסיס חזק לקריירה מקצועית הקשורה לנושאים הנוגעים לפיתוח בר קיימא ושינוי סביבתי בסוכנויות בינלאומיות ולאומיות, אוניברסיטאות, עיריות, ארגונים ותאגידים. תכנית המאסטר נועדה לספק לסטודנטים ידע על שינוי סביבתי ועל האתגרים של יצירת חברה בת קיימא. עם סיום התכנית, הסטודנטים פיתחו גישה עצמאית וביקורתית למדעי הסביבה וללימודי קיימות וירכשו מיומנויות וידע שיאפשרו להם לעבוד באופן פעיל ולתרום להתפתחויות בתחומים אלה, בין כאנשי מקצוע ובין כחוקרים. התכנית גם ממלאת את זכאות הסטודנטים ללימודי דוקטורט בתחומים קשורים.
מַטָרָה
הכישורים הלאומיים על פי חוק השכלה גבוהה שבדית
ידע והבנה
לתואר שני (120 נ"ז) התלמיד יהיה
- להפגין ידע והבנה במדעי הסביבה, כולל הן ידע רחב של התחום והן מידה ניכרת של ידע מיוחד בתחומים מסוימים של התחום, כמו גם תובנה לגבי עבודת מחקר ופיתוח עדכנית, וכן
- להפגין ידע מתודולוגי מיוחד במדעי הסביבה.
מיומנויות וכישורים
לתואר שני (120 נ"ז) התלמיד:
- להפגין את היכולת לשלב ביקורת ושיטתית ולנתח, להעריך ולהתמודד עם תופעות, סוגיות ומצבים מורכבים אפילו עם מידע מוגבל
- להפגין את היכולת לזהות ולנסח סוגיות באופן ביקורתי, אוטונומי ויצירתי וכן לתכנן ובאמצעות שיטות מתאימות לבצע משימות מתקדמות במסגרת זמן קבועה מראש וכך לתרום לגיבוש הידע וכן ליכולת להעריך עבודה זו.
- להפגין את היכולת בדיבור ובכתיבה הן לאומית והן בינלאומית לדווח ולדון בבירור במסקנותיו ובידע והטיעונים שעליהם הם מבוססים בדיאלוג עם קהלים שונים.
- להפגין את הכישורים הנדרשים להשתתפות בעבודת מחקר ופיתוח או בתעסוקה אוטונומית בתפקיד מוסמך אחר.
שיפוט וגישה
לתואר שני (120 נ"ז) התלמיד:
- להפגין את היכולת לבצע הערכות במדעי הסביבה בהתבסס על נושאים דיסציפלינריים, חברתיים ואתיים רלוונטיים וגם להפגין מודעות להיבטים אתיים של עבודת מחקר ופיתוח
- להפגין תובנה לגבי האפשרויות והמגבלות של המחקר, תפקידו בחברה ואחריותו של הפרט לאופן השימוש בו, וכן
- להפגין את היכולת לזהות את הצורך האישי בידע נוסף ולקחת אחריות על הלמידה השוטפת שלו.
מחקר
התואר השני במדע לפיתוח בר קיימא מספק למועמדים הזדמנות להרחיב את הניסיון האקדמי והמחקרי שלהם באמצעות שיתופי פעולה מחקריים באוניברסיטת Linköping University .
המחלקה ללימודי נושא - שינוי סביבתי ידועה גם כעורכת מחקר, לימודי דוקטורט והשכלה לתואר ראשון על אתגרים סביבתיים עכשוויים ועל אופיו המשתנה של המצב הסביבתי. המחקר והחינוך מתמקדים בהשפעה שיש לחברה ולפרט על הטבע.
תמה M מתבססת על המסורת החזקה של לימודי סביבה בינתחומיים שחלחלו לחטיבה של לימודי מים וסביבה (Tema V) מאז 1980 ולמרכז לחקר אקלים ומדיניות (CSPR) מאז 2004. Tema M מפתחת ומפתחת מחקרים אלה. ביחס למדע הסביבה העכשווי ולפיתוח מדיניות סביבתית. מחקר נוכחי נערך בתוך ובין תחומי מיקוד בינתחומיים אלה לטווח ארוך.
המרכז לחקר מדע ומדיניות אקלים (CSPR) ביסס את עצמו במהירות כנקודת התייחסות בולטת למחקרים הקשורים למדעי האקלים ולמחקר מדיניות. המחקר הוא בינתחומי ומציב בעיות הקשורות לשינויי אקלים בהקשר עם אמצעים אחרים לפיתוח בר קיימא, כגון הגבלת ההשפעה הסביבתית וניהול אחראי של משאבי טבע.
אתגר סביבתי שינויי אקלים
שינויי אקלים, אחד האתגרים הקשים ביותר של ימינו. המחקר עוקב אחר שני מסלולים עיקריים. מדיניות אקלים במובן הרחב יותר והשניה אקלימית-ביוגאוכימיה, במיוחד בכל הנוגע לפליטת גזי חממה.
אתגר סביבתי אספקת אנרגיה
גישה בטוחה לאנרגיה מתחדשת היא תנאי מוקדם לפיתוח חברתי בר קיימא. לייצור וצריכת האנרגיה הנוכחיים יש קשרים חזקים עם רבות מהבעיות הסביבתיות והחברתיות הקשות של זמננו.
ידע אתגר סביבתי לפיתוח בר קיימא
אנו חוקרים כיצד הידע על האתגרים הסביבתיים וההתפתחותיים של ימינו נוצר ומיוצג ומקבל לגיטימציה בהקשרים שונים כגון חינוך, פרקטיקות מחקר, מדיה ותהליכי מדיניות
אתגר סביבתי - שימוש במשאבים
ניהול משאבי טבע עוסק בניהול מים, שימוש בקרקע וזרימת חומרים מזינים, כמו גם ייצור אנרגיה בר קיימא. במקרה של לימודים אנו מפתחים ומשפרים כלים אנליטיים ומסגרות לשיפור ניהול המשאבים.
אתגר סביבתי זרימת חומרים וזיהום
רבים מהכימיקלים שאנו משתמשים בהם מדי יום רעילים לבני אדם. הדאגה להשפעה הסביבתית ההולכת וגוברת של כימיקלים אלו דורשת ניטור מוגבר. להעריך פליטות ומאזן גזי חממה הוא חלק נוסף מהאתגר הזה.
סביבת למידה
התוכנית שלנו מכילה את המאפיינים הבאים:
- סביבה ייחודית: אנחנו אחת האוניברסיטאות הבודדות שמציעות פרספקטיבה בין-תחומית רחבה של מדעי הסביבה, ממדעי הרוח ועד מדעי החברה והטבע. הקורסים מתוכננים תוך דיאלוג הדוק עם מעסיקים פוטנציאליים כמו גם סטודנטים כדי להבטיח שהתכנים יתנו מענה לבעיות סביבתיות עכשוויות ואתגרים עתידיים.
- קשרי מחקר חזקים: הקשר בין התכנית למחקר הוא חזק, שכן כל המורים עוסקים במחקר סביבתי וקיימות. זה מבטיח לימוד של הידע התיאורטי והמתודולוגי העדכני ביותר וממצאי מחקר.
- הוראה איכותית: המורים עובדים ללא הרף על שיפור איכות הקורסים שלהם על פי משוב סטודנטים ודיונים עם נציגי הסטודנטים במועצת התכנית.
- יחס גבוה בין מורים לתלמידים: יחס גבוה זה מבטיח משוב מהיר ואישי מהמורים, אינטראקציה הדוקה בין מורים לתלמידים ולמידה פעילה של התלמידים.
- קישורים מקצועיים חזקים: באמצעות פעילויות למידה, סטודנטים מתקשרים עם אנשים ברשויות סביבתיות ומכוני מחקר קרובים ועובדים באופן קונקרטי עם בעיות בעולם האמיתי ונושאים רלוונטיים חברתית.
- פעילויות מבוססות בעיות: התלמידים רוכשים מערך רחב של מיומנויות לאורך התכנית. יש להם גם הזדמנות להתמחות במדעי החברה, מדעי הטבע או מדעי הרוח. לרובם המכריע של הסטודנטים שלנו יש עבודה רלוונטית לסביבה או ממשיכים באקדמיה תוך שנה אחת מסיום הלימודים.
- למידה ממוקדת סטודנטים/פעילים: פעילויות למידה ממוקדות סטודנטים כוללות תרגילים בזירת ההחלטות של Norrköping שעושה שימוש בהדמיה ככלי חזק לאינטראקציה וקבלת החלטות, משחק תפקידים שבו התלמידים מייצגים ארגונים עם נקודות מבט ותחומי עניין שונים בנושאים בפועל וסוגים שונים של טכניקות תקשורת.
קבלה
תכנית לימודים
סמסטר 1 (סתיו 2024)
- 746A80 --- נקודות מבט קריטיות על פיתוח בר קיימא --- 7.5
- 746A61 --- אתגרים סביבתיים ושימוש במשאבים --- 7.5
- 746A89 --- כוכב הלכת המשתנה שלנו --- 7.5
- 746א90 --- פוליטיקה וממשל סביבתיים --- 7.5
סמסטר 2 (אביב 2025)
קורסים מקדימים
- 746א71 --- עיצוב לימודי סביבה בפיתוח בר קיימא --- 7.5
- 746A91 --- מדע אקלים ושינויי אקלים --- 7.5
- 746A92 --- תמורות חברתיות לקראת קיימות --- 7.5
- 746A93 --- ניהול משאבים בר קיימא --- 7.5
סמסטר 3 (סתיו 2025)
קורסים מקדימים
- 746א74 --- קיימות בתחום העירוני: עיר/שכונה/בית --- 7.5
- 746א77 --- התמחות במדעי הסביבה --- 7.5
- 746א77 --- התמחות במדעי הסביבה --- 7.5
- 746א77 --- התמחות במדעי הסביבה --- 7.5
- 746א78 --- מיומנויות מחקר במדעי הסביבה א --- 7.5
- 746א78 --- מיומנויות מחקר במדעי הסביבה א --- 7.5
- 746א78 --- מיומנויות מחקר במדעי הסביבה א --- 7.5
- 746א79 --- מיומנויות מחקר במדעי הסביבה II --- 7.5
- 746א79 --- מיומנויות מחקר במדעי הסביבה II --- 7.5
- 746א87 --- התמחות במדעי הסביבה --- 15
- 746א87 --- התמחות במדעי הסביבה --- 15
- 746A88 --- הדמיית אתגרים Pathways קיימות --- 7.5
סמסטר 4 (אביב 2026)
קורסים מקדימים
- 746A55 --- תזה לתואר שני במדע לפיתוח בר קיימא --- 30
מלגות ומימון
מלגות
אוניברסיטת לינקופינג (LiU) מציעה מספר מוגבל של מלגות לסטודנטים בינלאומיים מצטיינים. עבור כמה תוכניות ולאומים, אפשר גם להגיש בקשה למלגה דרך המכון השבדי. יש גם הזדמנויות מימון אחרות ללימודים בשוודיה.
מלגה בינלאומית של LiU
המלגה הבינלאומית של LiU נועדה לתמוך בסטודנטים בינלאומיים לתואר שני בעלי פוטנציאל אקדמי משמעותי הנדרשים לשלם שכר לימוד. שכר הלימוד לסטודנט שקיבל מלגה בינלאומית של LiU מופחתים ב-25, 50 או 75%. אנו מציעים מספר מוגבל של מלגות אלו לסטודנטים חדשים.
האם אני זכאי להגיש מועמדות?
סטודנטים שהגישו בקשה לתכנית לתואר שני באוניברסיטת לינקופינג ועומדים בכל התנאים הבאים זכאים להגיש בקשה למלגה:
- הגשת מועמדות עד המועד האחרון לסבב הקבלה הראשון
- הגשת את כל המסמכים הנדרשים עד המועד האחרון
- בחרת בתוכנית לתואר שני באוניברסיטת לינקופינג בעדיפות ראשונה (מדורגת כמספר 1 מתוך 4)
- התקבלת לבחירה הראשונה שלך בהודעה הראשונה על תוצאות הבחירה (בדרך כלל בתחילת אפריל)
- אתה נדרש לשלם שכר לימוד.
מלגות ללימודים בשוודיה
מלגות המכון השוודי
הסוכנות הממשלתית המכון השבדי (SI) מציעה מגוון מלגות בהתאם לרמת הלימודים, המדינה ממנה אתה מגיע ומטרת הלימודים. תקופת הבקשה למלגות SI משתנה. קרא עוד על מלגות SI וכיצד להגיש בקשה בדף האינטרנט שלהם.
מלגות אחרות
עמותות, קרנות וארגונים רבים אחרים מציעים מלגות או מענקי נסיעות ללימודים בשוודיה. האתר הרשמי StudyinSweden.se אסף רשימה של משאבים, שבהם אתה יכול לחפש מלגות הפתוחות לסטודנטים ממדינות רבות או מהמדינה שלך באופן ספציפי.
גלריה
אפשרויות קריירה
אפשרויות קריירה
נושאי קיימות מגשרים על דיסציפלינות אקדמיות ודורשות מומחיות מגוונת. אוניברסיטאות מעטות מציעות את הפרספקטיבה הבינתחומית הרחבה במדעי הסביבה כפי שעושה ליU, עם מורים מרקע אקדמי החל ממדעי הרוח והחברה ועד למדעי הטבע וההנדסה.
התוכנית מספקת בסיס חזק לקריירה הקשורה לפיתוח בר קיימא ומדעי הסביבה. לבוגרים שלנו יש תפקידים במכוני מחקר, אוניברסיטאות, ארגוני סביבה, עסקים, ארגונים לא ממשלתיים, ועדות אגן נהר, יועצות, חברות חשמל, סוכנויות סביבתיות בין-ממשלתיות ודוקטורט. תוכניות ברחבי העולם.