ניהול תחבורה אווירית מאסטר מתקדם
ENAC
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Toulouse, צרפת
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 14,060 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
19 Jun 2024
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Oct 2024
* €8150: שכר לימוד מופחת לסטודנטים אירופאים בתנאים
מבוא
מבחינה כלכלית ופיננסית, חברות התחבורה האווירית רגילות כיום לפעול בסביבה תחרותית מאוד הדורשת יכולת הסתגלות רבה. תוכנית התואר השני בניהול תחבורה אווירית שמה לה למטרה לספק הבנה מערכתית של כל ההיבטים של מגזר התחבורה האווירית, כולל כלכלת התחבורה האווירית, תפעול, אסטרטגיות שיווק ופיננסיות, ניהול משאבי אנוש וביצועים, ואתגרים ואסטרטגיות עיקריות לעתיד .
הבוגרים מצוידים בכל הידע החיוני הנדרש כדי להמשיך בקריירה במגזר.
תנאים מוקדמים
ככלל, על מועמדים להתקבל לתכנית מתמחה לתואר שני להיות בעלי תואר ראשון של 5 שנים [Bac + 5] או תואר ראשון של 4 שנים [Bac + 4] בתוספת 3 שנות ניסיון מקצועי. מועמדים בעלי תואר ראשון של 4 שנים וללא ניסיון מקצועי רשאים להגיש מועמדות, אך מספר המקומות הפנויים למועמדים מסוג זה מוגבל מאוד (מקסימום 3).
בעת הגשת מועמדות לתכנית לתואר שני מיוחד בניהול תחבורה אווירית, התארים הבאים זוכים להערכה רבה:
- תואר בעסקים או הנדסה,
- תואר במשפטים, כלכלה או ניהול (תואר שני שנתיים, תואר מתקדם או השתלמות מתמחה, כלומר DESS, DEA או מקבילה שאינה צרפתית).
התייחסות מיוחדת תינתן למועמדים שסיימו התמחות בחברות תעופה, שדות תעופה, סוכנויות נסיעות או חברות ייצור אווירונאוטי.
אפשרויות קריירה
חברות הובלה אוויריות צריכות למלא מספר רב של תפקידים מיוחדים. עם זאת, רק חברות גדולות (חברות תעופה, יצרנים, שדות תעופה) מסוגלות לגייס מספר לא מבוטל של מומחים משפטיים, פיננסיים וניהוליים. במקרה של חברות בינוניות, הבנה מערכתית של תחום התחבורה האווירית היא תנאי הכרחי להשגת התייעלות. תואר שני מתמחה בניהול תחבורה אווירית הוא ללא ספק יתרון משמעותי לפעילויות ספציפיות למגזר כגון: שיווק ומחקר שוק של תחבורה אווירית, נציג מכירות, ניהול הרחבת רשת, הטמעת מטוסים חדשים, פיתוח תוכניות טיסה, מחקר תפעולי, ניתוח ופיתוח קיבולת שדות תעופה, מבקר ניהול, מנהל טיפול קרקע וכו'.
תכנית לימודים
חלק ראשון: תיאוריה (אוקטובר עד מרץ)
15 מודולים של שבוע עד שבועיים כל אחד
- תפקידו של מטוס במערכת התחבורה העולמית
- משפט התעופה האזרחית הבינלאומי והאירופי
- כלכלה וניהול תחבורה אווירית
- אבטחת תחבורה אווירית
- פיתוח בר קיימא
חלק שני: התמחות בחברה (אפריל עד ספטמבר)
התמחות של 6 חודשים בסביבה מקצועית, בצרפת או בחו"ל.
- פעילות חברות התעופה
- שיווק
- ניהול צוות
- ניהול פיננסי
- ניהול משאבי אנוש
- מטען
- נוסעים ושירות איכותי
- טיפול בקרקע
- תקשורת וניהול משברים לאחר תאונת אוויר
- אסטרטגיות של מטוסים
זה מפוקח על ידי מורה מהארגון המארח ועל ידי מורה מלגה. הסטודנט נדרש להפיק תזה, עליה הוא/היא מגן בפני חבר מושבעים משולב.