תואר שני בהכשרת מורים למוסיקה לבתי ספר חטיבתיים ותיכוניים עם לימודי תכנית לימודים כפולה מורה לחינוך לבתי ספר על יסודיים
Charles University Faculty of Education
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Prague, צ'כיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 2,334 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* עמלת בקשה מקוונת: 820 CZK
מבוא
השכלת מורים למוזיקה לבתי ספר חטיבים ותיכוניים
תכנית הלימודים באה בהמשך לתכנית לימודים לתואר ראשון בחינוך מוסיקלי עם התמקדות בחינוך.
מטרת תכנית הלימודים להקנות לבוגריה תואר שני מקיף, שיכין אותם למקצוע מורה למוזיקה בדרג ב' בבתי ספר יסודיים ותיכוניים. תכנית הלימודים לוקחת בחשבון את המידתיות של המרכיבים הקוגניטיביים, הדידקטיים והפדגוגיים-פסיכולוגיים של ההכשרה, כאשר הידע השטחי שנצבר בתואר הראשון עובר שיטתיות ויישום נוסף בתחום הדידקטי והמקצועות הקשורים אליו. בוגרי תכנית הלימודים מוכשרים ליצור באופן עצמאי תכניות חינוך בית ספריות בתחום החינוכי של אמנות ותרבות. הם מוכנים ללמד חינוך מוזיקלי על כל היבטיו בתחום הידע והמיומנויות. תכנית הלימודים מתבססת על פעילות יצירתית בתחום החינוך המוזיקלי והדידקטיקה שלו. מרכיב השטח מתמקד בהבנה מעמיקה יותר של סוגיות החינוך המוזיקלי, הבא לידי ביטוי בהוראת החינוך המוזיקלי בבתי ספר יסודיים ותיכוניים. תופעות ומושגים מוזיקליים מוצגים בהקשר רחב יותר וביחסים בין סוגים שונים של מדע ואמנות. המרכיב הדידקטי המוסיקלי מבוסס על הידע שנצבר במחקר פדגוגי מוזיקלי ועל שיטות עבודה מומלצות המאומתות בפועל. לאחר מכן ניתן להעמיק את תורת המוזיקה והמרכיב הפדגוגי בתוכנית לימודים לדוקטורט, למשל תורת המוזיקה ופדגוגיה. תכנית הלימודים בתכנית המגמה מכבדת את האיזון בין מרכיבי הכשרה נושאיים, דידקטיים ופדגוגיים-פסיכולוגיים על פי סטנדרטים של הכשרת מורים של משרד החינוך. הכשרה פדגוגית-פסיכולוגית כוללת מקצועות פדגוגיה, פסיכולוגיה ופדגוגיה מיוחדת, לרבות פרקטיקה פדגוגית-פסיכולוגית. חלק ממנו הוא עיבוד תזה לתעודה.
הכשרת מורים לחינוך לבתי ספר על תיכוניים
הלימודים מכוונים בעיקר לפיתוח מיומנויות מקצועיות, פדגוגיות ופסיכולוגיות, תקשורתיות ושאר מיומנויות אישיות וטיפוחיות הנדרשות כדי להיות מורה לפדגוגיה בבתי ספר מקצועיים תיכוניים ולפעילויות חינוכיות ותיאום אחרות בתחום החינוך. מלבד העצמת הבסיסים המדעיים המקצועיים של דיסציפלינות פדגוגיות (בעקבות תכני לימודי התואר הראשון), הכוונה היא לדידקטיקה של החינוך וליישום יכולות דידקטיות מקצועיות בפרקטיקה של הוראה. ההתמקדות המיוחדת היא במתודולוגיה של מחקר פדגוגי מכיוון שאחת המטרות היא להפוך את המורים לפדגוגיה מיומנים בין היתר בהצעת, יישום והערכה של מחקר אמפירי בתחום החינוך. הדגש בתכנית הלימודים מושם גם על ידע ומיומנויות בתחום החינוך החברתי, העבודה הסוציאלית והמתודולוגיה של תופעות אלו. לתלמידים יש את פרקטיקת ההוראה שלהם בבתי ספר, במתקני בית ספר; אלא גם במתקני שירותים חברתיים.