Master of Arts (MA) בפסיכולוגיה באנגלית
International Psychoanalytic University Berlin
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Berlin, גרמניה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
4 סמסטרים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 6,500 / per semester *
מועד אחרון להגשת בקשה
01 Jun 2024
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Oct 2024
* תשלום חודשי: 1,020 €; בסיס סמסטר תשלום: 5,900 €
מבוא
תוכנית MA זו בוחנת את אחת הפרספקטיבות המובחנות והעכשוויות ביותר של נפש האדם, כפי שאכן לאחת המודרניות ביותר במדעי האנוש. כמדע של הלא מודע, הפסיכואנליזה אינה רק שיטה טיפולית. הוא מייצג גם תיאוריה של מדע וידע, כזו הממוקמת בין מדעי הטבע ומדעי הרוח, לימודי תרבות ומדעי החברה, ואשר מחברת בין קווי מסורת אלה באופן חדשני וחושב קדימה.
עם תכנית המאסטר שלנו, מחכה לך קורס לימוד ייחודי ורב שכבתי שיכין אותך לחיים מקצועיים וקריירה לא פחות מגוונים. הכיוון הקליני של קורס הלימוד, המתמקד בגישות פסיכודינמיות-פסיכואנליטיות, מספק חינוך והדרכה מוצקים בשיטות מחקר. יחד עם זאת, זה מתרחב במישור הבסיסי עם ידע מעמיק מתחומי יישום לא קליניים של חשיבה פסיכולוגית ופסיכואנליטית.
בעוד שתכנית הלימודים שלה מבוססת על המלצות החברה הפסיכולוגית הגרמנית (DGPs), מוקד אחד של הלימודים הוא לימוד יישום יכולות אבחון, ייעוץ וטיפול טיפולי. הכיוון הפסיכואנליטי של הקורס בא לידי ביטוי בכך שבנוסף לטיפול התנהגותי, טיפול בגשטלט, שיטות מערכתיות ואחרות, השיטות הפסיכואנליטיות מייצגות את המוקד כאן.
יתר על כן, העברת שיטות אמפיריות וסטטיסטיות נועדה לכלול גם את השיטות המתאימות במיוחד לרישום ומפה של התהליכים והתוצאות של כל טיפול פסיכואנליטי.
בסופו של דבר, הכיוון הפסיכואנליטי בא לידי ביטוי גם בכך שהתלמידים לא רק מכירים את הפסיכואנליזה כשיטה פסיכותרפויטית אלא גם כתיאוריה תרבותית ומדעי החברה היישומיים. קורס הלימודים אושר והוסמך רשמית על ידי הסנאט בברלין.
זכור כי כמעט כל ההצעות החוץ -לימודיות ב- IPU Berlin ניתנות בגרמנית וכי כישורי שפה גרמנית מספיקים יקלו מאוד על חיי היום -יום שלך בברלין. כל המועמדים לקורס לימודי הפסיכולוגיה MA עם מיקוד קליני מעודדים אפוא בחום להתחיל ללמוד גרמנית לפני שהם מגיעים.
קבלה
תכנית לימודים
הקורס כולל 120 נ"ז, אותם ניתן לצבור בארבעה סמסטרים לימוד מלאים. נקודות ה-ECTS מפוזרות במידה דומה על פני הסמסטרים, כאשר עבודת המאסטר תיכתב בסמסטר האחרון.
הקורס מסודר בחמישה תחומי לימוד. בנוסף, קיים מקצוע בחירה חובה אשר נועד לתת לסטודנטים אפשרות להתמקד בתחום מדעי או אקדמי בהתאם לתחומי העניין שלהם (למשל נוירופסיכולוגיה קלינית או טראומה חברתית או תחומי עבודה סלקטיביים ופסיכולוגיה ארגונית או תחומים אחרים ). יתר על כן, על הסטודנטים לצבור ניסיון בעבודה על ידי השלמת הכשרה מקצועית מעשית של 330 שעות לפחות.
על ידי עיצוב המודולים שלו באופן רעיוני, ה-IPU שואפת להגביר את השקיפות הן של התוכן והן של מטרות הלימודים, להקל על תכנון אפשרויות הניידות - גם בין קורסי לימוד למשל - יחד עם עומס העבודה על הסטודנטים, ולרווח זאת. באופן אחיד לאורך מסלול הלימודים עד כמה שניתן. יתרה מזאת, ה-IPU רואה את עצמה מחויבת למטרה שלה לתמוך בפיתוח מיומנויות מקצועיות רפלקטיביות המתמקדות באדם, בהתאמה ליכולות פרקטיות של מומחים לפתרון בעיות. לפיכך, בכל מקום אפשרי, המודולים צריכים לשקף ולמפות משימות ותחומי עבודה אופייניים - במונחים של יישומים מעשיים או במחקר והוראה - ולהכין את הסטודנטים לאחריות אלו.
ככלל, המודולים נלמדים במסגרת זמן המשתרעת על פני שני סמסטרים לכל היותר. הם ניתנים במחזורים שנתיים או שישה, חודשיים.
המודולים לכל קורסי הלימוד משולבים בלוח זמנים לימודי מייצג המספק רצף כרונולוגי אינטליגנטי למודולים. עם זאת, באופן בסיסי אין הגבלות קבלה רשמיות בדרך כלל. בהתאם לכך, אין צורך במיומנויות קודמות או בידע קודם לצורך השתתפות במודלים בקורס לימודים. ניתן ללמוד את המודולים בקורסים ללימודי תואר שני ו / או בקורסי פסיכואנליזה יישומית ולימודי תרבות פסיכואנליטית באופן יסודי כמקצועות בחירה חובה בפסיכולוגיה לתואר שני.
התוכנית לתואר שני בפסיכולוגיה מחולקת לחמישה תחומי לימוד
- פסיכולוגיה רפלקסיבית ופסיכואנליזה תיאורטית (מודולים 1 ו -8)
- לימודי פסיכולוגיה חברתית (מודול 2)
- פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכופתולוגיה התפתחותית ומחקרים על הפרעות (מודולים 3 ו -4)
- אבחון והתערבות (מודולים 5, 6, 9 ו 10)
- שיטות מחקר מוכווני-תרגול (מודול 7)
התוכן מתפרש על פני 10 המודולים הבאים:
- היסטוריה של הפסיכואנליזה בהקשר של כינון הפסיכולוגיה כמדע (6 ECTS)
עניין קוגניטיבי ושיטות בפסיכואנליזה, גישות מכוננות להמשגה של הנפש
המודול מניח גישות פסיכולוגיות-עומק פסיכואנליטיות המוטבעות ביצירת אובייקט ובתוואי ההיסטוריה של המדע והרעיונות לגופי הידע הפסיכולוגיים והפילוסופיים. הפרטים הספציפיים של מצב הידע הפסיכואנליטי מהווים את ההתייחסות. התיאוריה של ההתפתחות ההיסטורית של גישות אלו ביחס לתנאים ולנסיבות הדיסקורסיביות שלהן מועברת. - לימודי פסיכולוגיה חברתית (6 ECTS)
דחף והשפעה, מחשבה ודיבור, מיקרוסוציולוגיה של אינטראקציה אנושית
המודול מגבש את הידע של הסטודנטים על התיאוריות והשיטות של הפסיכולוגיה החברתית, ההדדיות של תפיסת הגוף והיווצרות השפה, ומספק מבוא למיקרו-סוציולוגיה של השיחה. - פסיכולוגיה התפתחותית (6 ECTS)
תיאוריות התפתחות / פסיכופתולוגיה התפתחותית
המודול מספק סקירה של תיאוריות ושיטות בפסיכולוגיה התפתחותית, פסיכופתולוגיה התפתחותית, וכן תיאוריות ושיטות התפתחות פסיכואנליטיות. - מחקרים כלליים וספציפיים של הפרעה (9 ECTS)
פסיכופתולוגיה וסיווגה
המודול מעביר ידע על הסיווגים והאבחנות הפסיכולוגיות והנוירוביולוגיות הקליניות, יחד עם המושגים והממצאים מהפרעות נפשיות, תוך מתן אפשרות השוואה למושגים של לימודי הפרעות פסיכואנליטיות כלליות ומיוחדות. - אבחון פסיכולוגי (9 ECTS)
תיאוריות ופרקטיקה של אבחון פסיכולוגי ופסיכואנליטי
המודול מעביר ידע ומיומנויות באבחון פסיכולוגי והשוואה לשיטות פסיכודינמיות. - התערבות פסיכותרפויטית (9 ECTS)
תיאוריה ופרקטיקה של התערבות פסיכותרפויטית
המודול מעביר ידע בסיסי וכישורים בסיסיים בהתערבות הפסיכותרפויטית. - שיטות מחקר (18 ECTS)
המודול מעביר ידע ומיומנויות מתודולוגיות מחקר באבחון, פסיכולוגיה התפתחותית על בסיס חתך ואורכי, באפידמיולוגיה בריאותית, תוצאות השוואתיות ומחקר תהליכים, בעיצובי ניסויים, וכן במחקר פסיכולוגי טהור במעבדה. - מדע ואפיסטמולוגיה / תיאוריות של הנושא (6 ECTS)
תהליכי גיבוש תיאוריה, תחומים לא-קליניים של פסיכואנליזה ופסיכודינמיקה
פסיכואנליזה כאפיסטמולוגיה ותורת הנושא: קריאה טרנס-דיסציפלינרית של תיאוריות פסיכואנליטיות, היווצרות הידע שלהן וגופי הידע שלהן. ממשקים עם מחקרים פסיכולוגיים, חברתיים, מדעי הרוח, לימודי תרבות ו/או מדעי הרוח. - מניעה וייעוץ (6 ECTS)
מניעת מחלות, קידום בריאות, מושגי ייעוץ פסיכודינמי
המודול מעביר ידע על שיטות מניעה, קידום בריאות וייעוץ יחד עם הבסיסים התיאורטיים שלהם. הכוונה היא לתת פיקוח על תחומי היישום השונים (הן בעולם בו אנו חיים והן בעולם העבודה) ובעיקר להעביר את ה"מיומנויות הבסיסיות" הנדרשות במסגרות השונות לעבודת מניעה וייעוץ. - קורס בחירה (5 ECTS)
נוירופסיכולוגיה קלינית או טראומה חברתית או תחומי עבודה סלקטיביים ופסיכולוגיה ארגונית או תחומים אחרים (שימנו)
נושאי המודול הם ליקויים תפקודיים בחוויות ובהתנהגות הנובעים מפגיעה, מחלות או שינויים הקשורים לגיל במערכת העצבים המרכזית.
גלריה
תוצאת התוכנית
מטרתנו ב- IPU ברלין היא להכיר את כל קשת השיח כך שהמגוון הגדול ביותר האפשרויות והפרספקטיבות המקצועיות יפתחו בפניכם לאחר מכן. ללא קשר לכיוון הקריירה, אתה מתכוון לנקוט: עם תואר שני בפסיכולוגיה לאמנויות מ- IPU ברלין, תהיה מוכן ומצוין לעתידך המקצועי. הכוונה של קורס תואר שני בפסיכולוגיה לאמנויות היא לאפשר לך לעבוד באופן עצמאי כפסיכולוג קליני, לקדם את לימודיך המדעיים או האקדמיים ולצעוד קריירה של אוניברסיטה או השכלה גבוהה לפי העניין. כבוגר אתה יכול לבחור כיוון פסיכותרפי לבחירתך (טיפול התנהגותי, פסיכולוגיה עומק, פסיכואנליזה).
אם אתה, כסטודנט בינלאומי, מתכנן לעבוד בתחום הפסיכותרפויטי לאחר סיום לימודיו ב- IPU ברלין, אנו ממליצים לך לבחון את הדרישות להכרה כמטפל במדינת מולדתך לפני הגשת מועמדות ל- IPU ברלין.
מלגות ומימון
ישנן אפשרויות מימון שונות, כגון מלגות, מלגות, הלוואות לסטודנטים או לימודים, מענקי סטודנטים ותמיכה בלימודים, הזמינות ב-IPU ברלין, בנוסף לתמיכה כספית במסגרת חוק התמיכה בחינוך מקצועי בגרמניה (BaföG), כמו גם משרות סטודנטים ואפשרויות נוספות למימון לימודים.
IPU ברלין סקירה של אפשרויות מימון
יתר על כן, סטודנטים רשאים להגיש בקשה ל- Deutschlandstipendium (מלגת גרמניה). מלגה זו מוענקת בסכום של 300 אירו לחודש וממומנת בחלקה באמצעות תרומות פרטיות ובחלקן על ידי הרפובליקה הפדרלית של גרמניה. מטרת קצבת דויטשלנד היא לתמוך בסטודנטים אשר בהתבסס על מעורבות והישגים קודמים, כמו גם נסיבות חברתיות, משפחתיות ואישיות, מראים פוטנציאל בולט וביצועים מצוינים בלימודים או בקריירה שלהם.
הגשת הבקשות ל- Deutschlandstipendim פתוחות לסטודנטים הרשומים ב- IPU ברלין ונמצאים בתקופת הלימודים הסטנדרטית של תכנית הלימודים שלהם.
החל מסמסטר החורף 2023/24, ישנן גם מלגות מבוססות נושאים כחלק מה- IPU Berlin Deutschlandstipendium. כל קבוצת נושא תורכב מחמישה מקבלי מלגות שיוכנסו יחדיו ומלווה פרופסור IPU על מנת לטפל בסוגיה ספציפית ורלוונטית. כל קבוצה תיפגש בערך פעמיים בסמסטר כדי לדון בנושא שלה, מה שעשוי להזין לעבודות קדנציה או פרויקטים של תזה.