MSc בפיזיקה
University Of L'Aquila
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
L'Aquila, איטליה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
פיזיקה
החוג : מדעי הפיזיקה והכימיה
רמה: מאסטר
מחלקה: LM17
טיפולוגיית קבלה: קבלה פתוחה עם הערכת מיומנויות וכישורים אישיים
בינלאומי: קורס בינלאומי לתואר
התואר השני בפיזיקה משלים את ההכשרה הכללית, הנרכשת עם תואר ראשון, על ידי מתן בסיס משותף מוצק במגזרים הייחודיים, ומאפשר לסטודנטים לרכוש ידע מעמיק ב-frontier Physics במגזרים הנבחרים של מיקרו- או מקרופיזיקה, שימושי עבור לעבוד גם בהקשר בינלאומי.
קבלה
תכנית לימודים
מסלול ההכשרה המוצע מאפשר לתלמידים לגבש את הידע של מיקרו- ומקרופיזיקה מודרנית, כולל מכניקת הקוונטים המיושמת על חומר ופיזיקה גרעינית, אלקטרודינמיקה קוונטית ופיזיקה של דינמיקת נוזלים אטמוספריים ופלזמה בחלל, בנוסף לידע של חזית חזיתית. נושאים במגזר הנבחר של מיקרו- ומקרופיזיקה. קורס התואר מספק מודולי הוראה ייחודיים עבור למעלה מ-45 ECTS הכוללים טכניקות ניסוי/מעבדה/חישוב מתקדמות, בנוסף לנושאים תיאורטיים מתקדמים ויישומם במגזרים שונים.
בפרט, בסוף מסלול ההכשרה יזכו בוגרי תואר שני בפיזיקה:
יֶדַע:
- ידע והבנה מעולים של פורמליזם מתמטי/תיאורטי בתחום הפיזיקה הקוונטית והסטטיסטית, והשלכותיו במגזרי הפיזיקה השונים;
- ידע מעמיק של העקרונות של הטכניקות והמתודולוגיות העיקריות של חקירה ניסיונית וניתוח הנתונים כתוצאה מכך עם יישומים הקשורים למתודולוגיות העדכניות ביותר, שאומצו בהקשרים שונים;
- ידע מתקדם ספציפי של פורמליזם תיאורטי, עקרונות, מודלים וטכניקות ניסוי מודרניות ביותר המשמשות במגזר הנבחר;
- ידע בנושאי מחקר חדשניים במגזר הנבחר;
- ידע בנושאי חזית השייכים למגזרים קשורים שנבחרו על ידי הסטודנטים;
- ידע בטכניקות חישוב לעיבוד נתונים וסימולציה של מערכות פיזיקליות מורכבות.
יכולות:
- יכולת להבין פורמליזם מתמטי-פיזי מורכב במגזרים שונים;
- יכולת להבין מאמרים מדעיים וספרות מדעית ספציפית;
- יכולת ליישם מודלים מתמטיים לבעיות פיזיקה בעולם האמיתי;
- יכולת להבין ולהכיר את החוקים המסדירים את הדינמיקה של תופעות פיזיקליות בתחומים שונים, הודות לבינתחומיות;
שיטות למידה: מודולי הוראה אד-הוק (ייחודיים, קשורים ונוספים).
דרכי הערכה: בחינות פרטניות עם מבחן סופי בכתב ובעל פה.
מבחני ביניים אפשריים עם הערכה חלקית או משוב.
כל מודולי ההוראה של מסלול הכשרה זה מספקים מבחן סופי עם מבחן סופי בכתב ו/או בעל פה. בקורסי המעבדה, הסטודנטים נתמכים בפעילויות המאפשרות הקמה אוטונומית של ציוד ניסוי ורכישה, ניתוח ועיבוד נתונים המתקבלים הן מניסויים והן מסימולציות מספריות.
יישום ידע והבנה
בתום מסלול ההכשרה, בוגרי תואר שני בפיזיקה יצברו את היכולות הבאות:
- יכולת ליישם ידע בהקשרים שונים ולהבין את הערך הבינתחומי של התיאוריות והמתודולוגיות הניסויות הנרכשות
- יכולת בדיקת ציוד ניסיוני, על מנת לבצע מדידות שימושיות בתחום המחקר המדעי
- היכולת ליישם את הידע הנרכש למחקר החזיתי במגזר שלהם ובמגזרים אחרים
- יכולת בדיקת ציוד ניסיוני מתאים לביצוע מדידות שמישות בתחום המחקר המדעי.
- היכולת ליישם את הידע הנרכש למחקר החזיתי במגזר שלהם.
- יכולת ליישם, לעבד ולהגות טכניקות חישוב מתקדמות;
- יכולת להמיר בעיית פיזיקה בעולם האמיתי למודל מתמטי;
- יכולת לפתור בעיות מורכבות באמצעות משוואות וטכניקות אופטימיזציה;
- יכולת לתקשר את ההיגיון והתוצאות שלהם בצורה ברורה ושלמה לקהל מומחים ולא מומחים כאחד, בכתב ובעל פה;
- יכולת לבטא בצורה נוסחתית את החוקים המסדירים את הדינמיקה של תופעות פיזיקליות, הודות לשיתוף הפעולה הבינתחומי;
- להעביר את הידע הפיזי-מדעי שלהם לגוף שלישי
- יכולת וגמישות ליישם את כישורי החשיבה והשיטה המדעית שלהם בכל תחום אחר.
שיטת למידה: קבוצה של מודולי הוראה נפוצים של 40 ECTS נותנת פרספקטיבה בין-תחומית ליישום ידע והבנה; בחינת הגמר מאפשרת לפתח מיומנויות אישיות בפרויקט לטווח בינוני; קורסי המעבדה נותנים את הידע והמיומנויות הדרושים לתכנון ושימוש בציוד מדידה מתאים כדי לפתור את הנושא הנדון.
שיטת הערכה: כל הבחינות מספקות יישום ידע בנושאים שלא היו ידועים בעבר ומעוררות את היוזמה והאוטונומיה של התלמידים.
ביצוע פסקי דין
בסיום מסלול ההכשרה, בוגרי תואר שני בפיזיקה ירכשו את היכולת:
- נימוק ביקורתי;
- ניתוח ביקורתי של תהליך לאור הנתונים/העדויות שנאספו ונבדקו;
- לבצע פעילות מחקר מדעית במגזר הנבחר;
- להשוות את התוצאות שלהם לאלו הנוגעות לספרות המדעית הזמינה, שנמצאת במאגרי מידע ובאמצעות מחקרים ביבליוגרפיים;
- לבצע ניתוח ביקורתי ומוטיבציה;
- למצוא את הספרות המדעית העדכנית ביותר הנוגעת לנושא הנדון.
שיטות למידה: התלמידים משיגים יכולות אלו על ידי ניתוח ופרשנות של נתונים ניסיוניים, השוואה ביקורתית עם תוצאות תיאורטיות ומודליות, בהנחיית פרופסורים המעורבים בפעילויות מחקר מדעיות הנוגעות למגזרי המסלולים המוצעים.
התלמידים מקבלים גירוי מתמשך, במהלך הקורסים הספציפיים של מסלול ההכשרה, להעמיק בנושאים רלוונטיים על ספרי לימוד שונים ומאמרים מדעיים מקוריים.
דרכי הערכה: יכולות אלו נבדקות במבחני ביניים וגמר, בהקשר של הקורסים המוצעים ובמהלך הבחינה הסופית.
כישורי תקשורת
בתום מסלול ההכשרה, בוגרי תואר שני בפיזיקה יצברו את היכולות הבאות:
- יכולת לתמוך בדיון מדעי באמצעות הידע והמושגים הנרכשים
- יכולת להשתמש בכלי טכנולוגיית מידע ליצירת מצגת מדעית ולתמוך בדיון מדעי בנוכחות מומחים, על בסיס טיעונים תקפים, משכנעים ורלוונטיים
- היכולת להעביר את תוצאות המחקר שלהם לקהל מומחים ולא מומחים כאחד, על ידי בחירת השפה הנכונה והצגת ההיבטים המתאימים ביותר בשני המקרים. שיטות למידה: פעילויות הדרכה המאפשרות הצגת נושאי פיזיקה בעל פה (חיבורים וסמינרים בהקשרים שונים), גם באנגלית, המסתיימות במצגת המקושרת לבחינת הגמר.
דרכי הערכה: הערכת מיומנויות תקשורת מילולית, יכולת להניע מסקנות מדעיות משלהם ולתמוך בוויכוח מדעי במהלך הבחינות בעל-פה ובמהלך הצגת עבודת הגמר לתואר, הכל מבוצע בנוכחות ועד הפקולטה.
מיומנויות למידה
במהלך מסלול ההכשרה, התלמידים צוברים מיומנויות למידה אוטונומיות מתקדמות הן בשפה האיטלקית והן בשפה האנגלית, תוך גירוי לערוך מחקר ביבליוגרפי (טקסטים מדעיים ומאמרים באנגלית) ולבחור את החומר המעניין, על ידי השוואה ביקורתית והערכה של המקורות השונים.
יתרה מכך, הם רוכשים את הכישורים להתבונן ולהבין את תופעות הטבע ואת חשיבות המחקר במגזרים השונים של הפיזיקה, ועד כמה ניתן ליישם את העקרונות היסודיים והמתודולוגיות המופעלות בתחומים רבים אחרים.
הבוגרים מסוגלים גם לנסח קווי חשיבה מורכבים ולשנות הדגמות סטנדרטיות כדי להתאים אותם למצבים חדשים, לא תמיד שייכים להקשרים מדעיים למהדרין.
הבוגרים מבינים בסופו של דבר את גבולות הידע שלהם ורוכשים את היכולת לזהות ספרי לימוד, מקורות ומאמרים מדעיים רלוונטיים ושימושיים לניתוח מעמיק.
שיטות למידה: התלמידים משיגים מיומנויות אלו בהדרגה על ידי השתתפות בקורסים הספציפיים ועל ידי הכנת עבודת התואר.
דרכי הערכה: חלק מהנושאים העוסקים בקורסים השונים מוצעים ללמידה האוטונומית ונבחנים במהלך בחינות הביניים והמבחנים.
תוצאת התוכנית
התואר השני בפיזיקה משלים את ההכשרה הכללית, הנרכשת עם תואר ראשון, על ידי מתן בסיס משותף מוצק במגזרים הייחודיים, ומאפשר לסטודנטים לרכוש ידע מעמיק ב- Frontier Physics במגזרים הנבחרים של מיקרו- או מקרופיזיקה, שימושי עבור לעבוד גם בהקשר בינלאומי.
מסלול ההכשרה מאורגן בתכניות לימודים המתמקדות במקצועות המיקרופיזיקה והחלל-גיאופיזיקה, המחולקים בפוטנציה למסלולי הכשרה המשקפים את פעילות המחקר של המחלקה לפיזיקה, ובפרט:
- פיזיקת חלקיקים ואסטרופיזיקה;
- פיזיקת החומר המעובה: מדע בסיסי וננוטכנולוגיות;
- פיזיקת החלל;
- פיזיקה סביבתית ומטאורולוגיה.
החינוך המשותף, הניתן בעיקר במהלך השנה הראשונה, כולל נושאים של פיסיקה קוונטית ופיזיקה קלאסית של מערכות מיקרו ומקרו, תוכן של מודולי הוראה ייחודיים משותפים.
במהלך שנת הלימודים השנייה, הסטודנטים מתמסרים בעצם לפעילויות ספציפיות המפגישות אותם עם תחום המחקר הנבחר, אשר יועמק עוד יותר במהלך הכנת עבודת התואר.
התחומים הספציפיים מספקים פעילויות הדרכה מתקדמת ב:
- תחום הפיזיקה של החומר המעובה וננו-טכנולוגיות: הוא מהווה את הבסיס התיאורטי והמודל ואת השיטות הניסוי המתקדמות ביותר של פיזיקת החומר המעובה ויישומה בתחום הטכנולוגי והמחקר הבסיסי.
- תחום הפיזיקה של החלקיקים והאסטרופיזיקה: הוא מתייחס לידע של פורמליזם מתמטי מתקדם ושיטות ניסוי ספציפיות, ויישומה באינטראקציה בין מרכיבי החומר התת-גרעיני.
- תחום הפיזיקה של החלל: הוא כולל ידע בפיזיקה של פלזמה, הדינמיקה והאינטראקציה שלה עם קרינה קוסמית.
- תחום הפיזיקה האטמוספירית, מטאורולוגיה וחישה מרחוק: הוא כולל את הידע ואת הבסיס התצפיתי והתיאורטי לחקר האטמוספירה והאקלים, כמו גם את טכניקות המודלים והפורמליזם הנדרשים לחיזוי אירועים.
שכר לימוד בתוכנית
אפשרויות קריירה
תפקיד בסביבת עבודה:
הפעילויות המקצועיות שיכולים לבצע בוגרי תואר שני מסומנים באופן סינתטי כדלקמן:
- פעילויות של קידום ופיתוח של חדשנות מדעית וטכנולוגית
- ניהול ועיצוב טכנולוגיות,
- תפקידים בעלי אחריות גבוהה במגזרי התעשייה, הסביבה, הבריאות, המורשת התרבותית והמינהל הציבורי,
- יכולת להגות הדגמות מקוריות וקפדניות.
ההשכלה המדעית המוצקה של הפיזיקאים, ובפרט ההיכרות עם מודלים מתמטיים, מדעי המחשב וציוד ניסיוני, מאפשרת להם למלא תפקידים של עיצוב וניתוח במגוון רחב של יישומים, גם לא קשורים ישירות לפיזיקה.
פיזיקאים ממלאים תפקידים ניהוליים בבתי החולים, כמומחים ליישומים של פיזיקה על רפואה בסוכנויות האזוריות להגנת הסביבה (ARPA), משרות הוראה בבתי ספר תיכוניים (שם הם מכהנים בכסא לפיזיקה, אך גם אלו של מתמטיקה ומדעי המחשב), במעבדות מחקר תעשייתי. יתר על כן, לפיזיקאים יש תפקידים של מעצבים ואנליטיקאים בפעילויות חישוביות הדורשות ידע של מודלים מתמטיים, ובתחום טכנולוגיית המידע והתקשורת.
נכון לעכשיו אין באיטליה ועד מקצועי של פיזיקאים, אבל יש טיוטות חוק להקמתה
כישורים הקשורים לפונקציה
כישורי תפקיד:
היכולות שרכשו בוגרי התואר השני בפיזיקה, הניתנות לשימוש בעולם העבודה, מאפשרות להם גישה להזדמנויות מקצועיות שונות המספקות:
- תיאום ופיקוח על פעילותם של פיזיקאים וטכנאים זוטרים;
- ניסויים, מחקרים, גם חישוביים, הדרכה ועדכון במגזרים הדיסציפלינריים המדעיים הנוגעים לפיזיקה;
- כתיבת נהלים אנליטיים-אינסטרומנטליים הקשורים לפעילויות חקירה ומחקר בפיזיקה גם כן;
- פעילויות עצמאיות הנוגעות לקידום חדשנות והעברה טכנולוגית, העסקת טכנולוגיות מתפתחות לשיפור מוצרים ושירותים, הבטחת איכות המוצרים והשירותים והתאמה מתמשכת של הפונקציונליות שלהם להתפתחות הטכנולוגית;
- יישומי פיזיקה לניתוח ופתרון בעיות, במיוחד לשימוש יעיל במשאבים זמינים ופיתוח הזדמנויות חדשות;
- ייעוץ וחוות דעת על פיזיקה טהורה ויישומית;
- ייעוץ בנושא בטיחות והיגיינה בעבודה, הקשורים להיבטי הפיזיקה;
- עיצוב מודלים מתמטיים שמטרתם לייעל את התהליכים למגזר "פיזיקה תעשייתית, פיזיקה של חומרים ומידע";
- העסקת ציוד לאפיון חומרים ויישומים בתחומים הבאים: כימי, מכאני, תעופה וחלל, חשמל, אלקטרוניקה, טלקומוניקציה, אנרגיה, תעשיית בנייה, תחבורה, מזון חקלאי, ביו-רפואי, סביבה ומורשת תרבותית;
- ניתוח מערכות מורכבות; יישום טכניקות חישוב למידול ואימות של תופעות מורכבות ומערכות משולבות;
- ניתוח ועיצוב מודלים כלכליים מורכבים, גם באמצעות הדמיות מספריות;
- אמצעים פיזיים וטכניים למטרות יישום; גילוי, ניתוח ועיבוד אותות; ציוד בדיקה ומדידה אלקטרוני; ממשק בין ציוד מדידה למעבדים דיגיטליים; מערכות בקרה לרכישה וניתוח תמונה;
- עיצוב וניתוח בתחומי הכלכלה והפיננסים, הודות ליכולת עיבוד ויישום מודלים מתמטיים כמותיים לנושאים המציגים היבטים סטטיסטיים והסתברותיים.
מעמד מקצועי.
הזדמנויות מקצועיות:
הקורס לתואר שני בפיזיקה הוא הזדמנות ההכשרה העיקרית לפיזיקאי שרוצה לממש מקצוע מדעי מיוחד עם מספר הזדמנויות מקצועיות, בציבור (מרכזי חינוך ומחקר, מעבדות לאומיות ובינלאומיות, מכונים וסוכנויות הפועלות בתחום המדעי ) ובמגזר הפרטי (חברות הפועלות בתחום הטכנולוגיה, המיקרו-אלקטרוניקה, התוכנה, הננו-טכנולוגיות, האנרגיה והפיננסים). פיזיקאים מסוגלים לעבוד באופן אוטונומי, תוך נטילת אחריות של פרויקטים ומתקנים, תוך שימוש בכישורים הספציפיים שלהם למודל של מערכות מורכבות בתחום המדעים הבסיסיים והיישומיים; לכן, הם יכולים להחזיק בתפקידים מוכשרים ביותר.
התואר השני בפיזיקה מייצג, יתר על כן, את הבסיס של קריירה המכוונת למקצועות הכשרה ומחקר מיוחדים ומייצג תנאי מועדף לגשת לתוכנית דוקטורט באותו תחום דיסציפלינרי.
הבוגרים בעלי כמות מספקת של ECTS במגזרים דיסציפלינריים ספציפיים, יוכלו להשתתף, כקבוע בחוק הקיים, במבחני הקבלה לקורסי מורים בבתי ספר תיכון.