הנדסת רכב היא תחום רחב של מדעי הנדסה מונע על ידי מידה הולכת וגוברת של ניידות בעולם. עם זאת, התחבורה חייבת להתמודד עם האתגר של מזעור ההשפעה הסביבתית שלה, דרישת פתרונות חדשניים וחדישים ומהנדסים בעלי יכולת. זהו תחום שידרוש ללא הרף מומחים על מנת לבצע את המעבר לתחבורה בכבישים ורכבת בר-קיימא בעתיד. תכנית התואר השני בהנדסת רכב בוחנת הן הנדסת רכב והן הנדסת רכבות.

הנדסת רכב ב- KTH123129_vehicle-engineering2.png

תכנית התואר השני בהנדסת רכב עוסקת בתכנון רכב, תפקודים, דרישות והערכת סוגים שונים של רכבי כביש ורכבת. תכונות הדינמיקה של הרכב והאינטראקציה עם הכביש / המסלול, כמו גם מערכות אקטיביות לבטיחות, ניטור ונוחות הם נושאים חשובים בתוכנית. הרכבים כחלק ממערכות התובלה והאינטראקציה עם החברה מטופלים גם במסגרת התוכנית.

התוכנית כוללת שתי התמחויות: רכבי דרך ורכבי רכבת. ההתמחות ברכב הכביש כוללת את כל רכבי הכביש עם ההתמקדות העיקרית במכוניות, משאיות ואוטובוסים. בהתמחות רכב הרכבת, היבט המערכת חשוב מאוד, שכן החלקים השונים של מערכת הרכבות - רכב, מסילה, חשמול ואיתות - כולם משפיעים זה על זה באופן חזק.

התוכנית מבוססת על הרצאות, מטלות, סימולציות וניסויים. השנה הראשונה של התוכנית מתמקדת במתן בסיס משותף בהנדסת רכב וכוללת כמה קורסי חובה נפוצים לכל התלמידים וכן קורסי חובה לכל התמחות. בנוסף לקורסי החובה, יש לסטודנטים אפשרות לבחור מספר קורסים בחירה מותנית על מנת ליצור פרופיל משלהם, למשל, הקשורים לתכנון רכב, תכנון פונקציונאלי, תכנון מבני ותורת בקרה וכן מערכות תחבורה.

השנה השנייה מורכבת בעיקר מקורסי בחירה, קורס פרויקטים משותף ופרויקט תואר שני אחרון אשר ניתן לבצע באוניברסיטה או, או יותר נפוץ, חברה. התלמיד מעודד לחפש באופן פעיל פרויקט מתאים בתעשייה, ו- KTH תעניק סיוע ונקודות מגע מתאימות.

זוהי תוכנית לשנתיים (120 נ"ז) שניתנה באנגלית. הבוגרים זוכים לתואר שני במדעי הטבע. התוכנית ניתנת בעיקר בקמפוס KTH בשטוקהולם על ידי בית הספר למדעי ההנדסה (ב- KTH ).

קריירה

תכנית התואר השני בהנדסת רכב מספקת בסיס מצוין לקריירה בענף הרכב והרכב העולמי, בחברות ייעוץ, רשויות תחבורה, מפעילי צי וכן באוניברסיטאות ומכונים הפעילים בתחום זה. הנדסת רכב היא תחום עתיר מחקר בו בוגרי התוכנית עובדים למשל עם תכנון, פיתוח, חישוב ובדיקה של כלי רכב, רכיבי רכב ומערכות רכב פעילות, ואילו תחומי עבודה אחרים קשורים למשל לניתוח מערכות כמו וכן הערכות אנרגיה וסביבתיות של כלי רכב ומערכות תובלה. שיתוף הפעולה בין ענף הרכב השוודי למחלקה להנדסת רכב ותחום אווירונאוטיקה הוא הדוק מאוד, וישנן מספר תוכניות מחקר עיקריות בהן מעורבים KTH , יצרני מפתח ומינהל התחבורה. בוגרי התוכנית ניתן למצוא בחברות כמו מכוניות וולוו, סקניה, טכנולוגיית משאיות קבוצת וולוו, הובלות בומברדיה, NEVS, CEVT, דיימלר, ב.מ.וו, וויליאמס, אלטרן, סמקון, רכבת SNC-Lavalin

סטודנטים

גלה מה חושבים סטודנטים מהתכנית על זמנם ב- KTH .

מרינה פרננדז קרנוטה, ספרד: "מה שאני הכי אוהבת ב- KTH היא שהשיעורים נערכים בצורה מאוד פרקטית, וזה כולל לא רק לימודים למבחן והשימוש בספרים אלא גם למידה על ידי עשייה ברוב המקצועות."

פיתוח בר קיימא

לבוגרי KTH יש את הידע והכלים להנעת החברה לכיוון בר-קיימא יותר, שכן פיתוח בר-קיימא הוא חלק בלתי נפרד מכל התוכניות. שלושת יעדי המפתח העיקריים לפיתוח בר-קיימא אליהם מתייחסים התוכנית לתואר שני בהנדסת רכב הם:

  • בריאות טובה ורווחה
  • תעשיה, חדשנות ותשתיות
  • ערים וקהילות קיימא

במסגרת תכנית התואר השני בהנדסת רכב, תקבלי ידע שיאפשר לך להשתתף בפתרון האתגרים העומדים בפני רכבים ומערכות תובלה של העתיד ביחס ליעדי פיתוח בר-קיימא כמו בריאות ורווחה טובה, תעשיה , חדשנות ותשתיות וערים וקהילות ברת קיימא. תוכלו ללמוד על תפקידם של כלי רכב במערכות תובלה ובחברה, מערכות המשנה, המבנים והתפקודים שלהם, כיצד לתכנן, לבנות ולהעריך את המאפיינים שלהם עבור משימות תובלה שונות, וכיצד אלו משפיעים על גורמים כמו בטיחות, כלכלה, יעילות אנרגיה וכדומה. היבטים סביבתיים.

דרושים פתרונות טכניים חדשניים ומהנדסים בקיאים בכדי לאפשר מעבר לתחבורה בכבישים ורכבת בר קיימא. כמהנדס רכב תוכלו לעבוד בחברות גלובליות על, למשל, תכנון, פיתוח, היבטים סביבתיים, חישוב, בדיקה והערכה של כלי רכב ומערכות תובלה, כאשר קיימות מהווה חלק חשוב מהעבודה. בעזרת הידע ההנדסי שלך לרכב, תוכל לתרום לפיתוח כלי רכב ופתרונות ניידות ידידותיים לסביבה, יעילים למשאבים, חכמים ובטוחים, המהווים מרכיבים חיוניים במערכת תובלה משולבת לחברה בת-קיימא.

קורסים

התוכנית לתואר שני בהנדסת רכב מורכבת משלושה מונחי קורסים ומונח סיום אחד המוקדש לפרויקט התואר השני. כל מונח מורכב מכ- 30 נקודות זכות. תלוי באיזה מסלול תבחר, תלמד קורסים שונים. הקורסים המוצגים בעמוד זה חלים על מחקרים החל מסתיו 2020.

שנה 1

קורסי בחירה מותנים

  • הנדסת מסילה בכבישים ורכבות (AF2901) 7.5 נ"ז
  • איסוף וניתוח נתוני תעבורה (AH2170) 7.5 נ"ז
  • הנדסת תנועה וניהול (AH2171) 7.5 נ"ז
  • דוגמנות וסימולציות של תנועה (AH2174) 7.5 נ"ז
  • דוגמנות עירוניות ותמיכה בהחלטות (AH2307) 7.5 נ"ז
  • תאוריית בקרה ותרגול, קורס מתקדם (EL2520) 7.5 נ"ז
  • מודל שליטה חזויה (EL2700) 7.5 נ"ז
  • דינמיקה ובקרת תנועה (MF2007) 9.0 נ"ז
  • קורס בסיסי במטרוניקס (MF2030) 6.0 נ"ז
  • Mechatronics Robust (MF2043) 6.0 נ"ז
  • אקוסטיקה הנדסית (SD2111) 6.0 נ"ז
  • דינמיקה של מבנה ניסיוני, קורס פרויקט (SD2150) 9.0 נ"ז
  • אקוסטיקה זרימה (SD2155) 6.0 נ"ז
  • אקוסטיקה ורטט לרכב (SD2190) 6.0 נ"ז
  • בקרת דינמיקת רכב יישומית (SD2231) 7.5 נ"ז
  • מבנים קלים ו- FEM (SD2411) 8.0 נקודות זכות
  • אופטימיזציה מבנית ועיצוב כריכים (SD2416) 6.0 נ"ז
  • אווירודינמיקה של כלי רכב חישוביים (SD2625) 3.0 נ"ז
  • אווירודינמיקת רכב (SG2211) 6.0 נ"ז
  • מכניקת נוזלים (SG2214) 7.5 נ"ז

מסלול רכב

קורסי חובה

  • כונני רכב היברידיים (EJ2410) 7.5 נ"ז
  • מנועי בעירה פנימית 1 (MF2047) 6.0 נ"ז
  • טכנולוגיית מערכת רכב (SD2221) 8.0 נקודות זכות
  • רכיבי רכב (SD2222) 8.0 נקודות זכות
  • דינמיקת רכב קרקע, קורס בסיסי (SD2225) 11.0 נ"ז

מסילת ברזל

קורסי חובה

  • גרירה חשמלית (EJ2400) 6.0 נ"ז
  • טכנולוגיית מערכת רכב (SD2221) 8.0 נקודות זכות
  • טכנולוגיית רכבות לרכב (SD2307) 7.5 נ"ז
  • דינמיקת רכב רכבות (SD2313) 8.0 נקודות זכות

שנה 2

קורסי בחירה מותנים

  • הנדסת מסילה בכבישים ורכבות (AF2901) 7.5 נ"ז
  • איסוף וניתוח נתוני תעבורה (AH2170) 7.5 נ"ז
  • הנדסת תנועה וניהול (AH2171) 7.5 נ"ז
  • דוגמנות וסימולציות של תנועה (AH2174) 7.5 נ"ז
  • דוגמנות עירוניות ותמיכה בהחלטות (AH2307) 7.5 נ"ז
  • מודל שליטה חזויה (EL2700) 7.5 נ"ז
  • קורס בסיסי במטרוניקס (MF2030) 6.0 נ"ז
  • Mechatronics Robust (MF2043) 6.0 נ"ז
  • אקוסטיקה הנדסית (SD2111) 6.0 נ"ז
  • אקוסטיקה ורטט לרכב (SD2190) 6.0 נ"ז
  • קורס פרויקט דינמיקת רכב חלק ב '(SD2230) 7.5 נ"ז
  • בקרת דינמיקת רכב יישומית (SD2231) 7.5 נ"ז
  • מבנים קלים ו- FEM (SD2411) 8.0 נקודות זכות
  • אופטימיזציה מבנית ועיצוב כריכים (SD2416) 6.0 נ"ז
  • מכניקת נוזלים (SG2214) 7.5 נ"ז

מסלול רכב

קורסי חובה

  • תיאוריה ומתודולוגיה של מדע עם יישומים (מדע טבע וטכנולוגיה) (AK2036) 7.5 נ"ז
  • כונני רכב היברידיים (EJ2410) 7.5 נ"ז
  • מנועי בעירה פנימית 1 (MF2047) 6.0 נ"ז
  • קורס פרויקט דינמיקת רכב חלק 1 (SD2229) 7.5 נ"ז

מסילת ברזל

קורסי חובה

  • מערכת איתות רכבות (AH2029) 7.5 נ"ז
  • תיאוריה ומתודולוגיה של מדע עם יישומים (מדע טבע וטכנולוגיה) (AK2036) 7.5 נ"ז
  • קורס פרויקט דינמיקת רכב חלק 1 (SD2229) 7.5 נ"ז

דרישות קבלה

כדי להיות זכאי לתכנית, עליך לקבל תואר ראשון, להיות בקיא באנגלית ולעמוד בדרישות הספציפיות לתוכנית.

תואר ראשון

דרוש תואר ראשון, המקביל לתואר ראשון שוודי, או כישורים אקדמיים מקבילים מאוניברסיטה מוכרת בינלאומית. סטודנטים העוקבים אחר תכניות טכניות ארוכות יותר וסיימו קורסים המקבילים לתואר ראשון, ייחשבו על כל מקרה לגופו.

שליטה באנגלית

יש צורך בקיאות בשפה האנגלית המקבילה ל (בית הספר התיכון השבדי) קורס אנגלית ב / 6. ניתן לספק את הדרישה באמצעות תוצאה השווה או גבוהה יותר מאלו המצויינים בבחינות האנגלית הבינלאומיות המוכרות הבאות:

  • מבוסס נייר TOEFL: ציון 4.5 (סולם 1-6) במבחן כתוב, ציון כולל של 575.
    TOEFL ITP לא מתקבל.
  • TOEFL iBT מבוסס אינטרנט: ציון 20 (סולם 0-30) במבחן כתוב, ציון כולל של 90
  • אקדמי IELTS: ציון כולל מינימלי של 6.5 ללא חתך נמוך מ- 5.5
  • קיימברידג 'ESOL: אנגלית קיימברידג': תעודה מתקדמת (CAE) באנגלית מתקדמת או אנגלית קיימברידג ': מיומנות (CPE) (תעודת בקיאות באנגלית)
  • סוללת הערכת שפה באנגלית מישיגן (MELAB): ציון מינימלי של 90
  • אוניברסיטת מישיגן, ECPE (בחינה לתעודת בקיאות באנגלית)
  • פירסון PTE Academic: ציון 62 (כתיבה 61)

דרישות ספציפיות לתכנית לתואר שני בהנדסת רכב

תואר ראשון, או שווה ערך, התואם 180 נ"ז, עם קורסים ב

  • מתמטיקה ותכנות: חייבים לכלול (i) חישוב דיפרנציאלי ואינטגרלי בכמה משתנים, (ii) אלגברה ליניארית, (iii) ניתוח מספרי), (iv) משוואות דיפרנציאליות וחלקיות ושינוי אינטגרלי, (v) תורת בקרה בסיסית, (iv) vi) סטטיסטיקה מתמטית ו- (vii) יסודות תכנות בשפת תכנות גבוהה יותר השווה לפחות ל 25 נ"ז בסך הכל.
  • מכניקה יישומית: חייבת לכלול (i) מכניקת גוף נוקשה, (ii) מכניקה סולידית, (iii) מכניקת נוזלים ו (iv) תרמודינמיקה, השווה לפחות ל 20 ECTS לפחות.

מסמכי יישום

  1. תעודות ותעודות מלימודי אוניברסיטה קודמים
  2. תמליל של קורסים וציונים שהושלמו כלולים בתואר שלך
  3. הוכחה של מיומנות אנגלית
  4. עותק של הדרכון שלך כולל נתונים אישיים ותצלום או מסמכי זיהוי אחרים

מסמכים ספציפיים לתכנית לתואר שני בהנדסת רכב

  • גיליון סיכום *

* על מנת שהבקשה שלך תיחשב כמושלמת, עליך למלא את גיליון הסיכום המקוון. אם לא תכלול גיליון סיכום, הדבר ישפיע לרעה על ציון ההערכה שלך. הקפד למלא את כל המידע הנדרש לפני שתשלח את הטופס. שימו לב שגליון הסיכום הוא המסמך הספציפי היחיד הנדרש בעת הגשת בקשה לתכנית לתואר שני בהנדסת רכב.

שפת ההוראה של התוכנית:
  • אנגלית

ראה עוד 59 תוכניות שמוצעות על ידי KTH Royal Institute of Technology »

עדכון אחרון: אוקטובר 26, 2019
קורס זה הוא מבוסס קמפוס
Start Date
אוג 2020
Duration
2 שנים
תכנית מלאה
Price
310,000 SEK
שכר הלימוד המלא בתכנית עבור אזרחים שאינם איחוד אירופי / EEA / שוויץ
Deadline
ינו 15, 2020
לפי מיקום
לפי תאריך
Start Date
אוג 2020
End Date
June 2022
מועד אחרון להגשת בקשה
ינו 15, 2020

אוג 2020

Location
מועד אחרון להגשת בקשה
ינו 15, 2020
End Date
June 2022