תואר שני במחקר וחדשנות בדידקטיקה ספציפית לגיל הרך וחינוך יסודי
Universidade Santiago de Compostela
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Santiago de Compostela, ספרד
שפות
ספרדית, גליציאנית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
1 שָׁנָה
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
EUR 854
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
Oct 2024
מבוא
מאסטר זה מיועד למורים (חדשים ומנוסים) והוא מחויב בבירור לחדשנות חינוכית. היא מכוונת לשיפור והתמקצעות של הכשרת מורים בתחום הדידקטיקה הספציפית, המאפשרת את מיומנויות המחקר הנחוצות למחקר חינוכי, כך שהתלמידים מפתחים את הידע והמיומנויות הדרושים ליישום מתודולוגיות ומיומנויות בכיתה.אסטרטגיות חדשניות ופיתוח מחקר יוזמות מכיתות ומרכזים חינוכיים. בנוסף, התואר השני מציע את ההסמכה הדרושה כך שמורים בגני ילדים ובתי ספר יסודיים יוכלו לשלב מחקר מדעי בקריירה המקצועית שלהם, ולכן יוכלו לגשת לתוכניות הדוקטורט הרשמיות של אוניברסיטאות.
התואר השני הבין-אוניברסיטאי במחקר וחדשנות בדידקטיקה ספציפית לגיל הרך ולחינוך יסודי מוצע באוניברסיטאות קורוניה (קמפוס לה קורוניה), סנטיאגו (קמפוס סנטיאגו דה קומפוסטלה) וויגו (קמפוס פונטוודרה). הוא נמשך שנה אקדמית בעומס של 60 נ"ז והגישה לגוש מקצועות החובה היא מנקודת מבט בין-תחומית ובגישה גלובלית. מבנה התואר השני, המשלב תשעה תחומי משמעת, מצריך מאמץ משתלב להצגת הצעה קוהרנטית ומגובשת. מאמץ זה בולט בשלושה ממקצועות החובה (הסביבה כמשאב חינוכי; ניתוח חוויות בין-תחומיות; עיצוב פרויקטים בין-תחומיים). במסגרת אלו מטופלים פרויקטים בין-תחומיים המנסים לתת מענה לצורך זה, מציעים מסגרת מושגית של בין-תחומיות, ניתוח חוויות ושיטות עבודה טובות שבוצעו במסגרת גישה זו ולבסוף מנחים את הסטודנטים בעיצוב הצעה רב-תחומית המפגישה את הדאגות האישיות שלהם, שלהם. הכשרה ראשונית ומאפייני ההקשר של הפרקטיקה המקצועית.
מקושר להיבט מקצועי זה, אחד מתפקידי המפתח של תואר שני זה הוא לקדם יצירת ידע חדש באמצעות מחקר וחדשנות על פעולה חינוכית בדידקטיקה ספציפית. אין עוררין על כך שהתרחישים החברתיים והמקצועיים החדשים מחייבים את הצורך להכשיר מורים שמצליחים לעורר חשיבה ביקורתית, אתיקה ויצירתיות באמצעות תהליכי חדשנות ופרויקטים בהקשרים אמיתיים.
כמו כן, יש צורך להכשיר מורים בניהול כלים מתודולוגיים וגישות המחקר השונות בדידקטיקה ספציפית, בהבנת הספציפיות והבעיות שלהם, מתוך כוונה לשנות את החינוך המבוסס על חדשנות ומחקר.
מסיבה זו מושם דגש מיוחד על הקשר בין מחקר וחדשנות, מושגים הקשורים בקשר הדוק, שכן ההתקדמות התיאורטית, המעשית והמתודולוגית של קווי המחקר העכשוויים בכל אחת מהדידקטיות הספציפיות מוקרנת ומוגדרת באמצעות תהליכי השיפור המיושמים ב. הקשרים מקצועיים.
מאסטר זה מחויב בבירור לחדשנות חינוכית, והוא מכוון לשיפור והתמקצעות של הכשרה בתחום הדידקטיקה הספציפית והתבוננות בנקודות המקריות שלהן במסגרת בינתחומית שאינה יכולה להתעלם ממגע ישיר עם המציאות החינוכית. ניתוח גישות דידקטיות חדשניות, פתרון בעיות מחקר ספציפיות וכו', מהווים משימה מכוננת שניתן לבצע רק באמצעות פרקטיקות חיצוניות בבתי ספר או באלה הקשורים אלינו ישירות, ומכאן שפרקטיקות אלו נחשבו כמקצוע חובה בתכנית הלימודים.
מצד שני, פרויקט הגמר לתואר שני הוא הזדמנות לסטודנטים להרהר על הלמידה שהושגה במקצועות השונים וליישם ידע כזה על בעיות ספציפיות. מסיבה זו, עבודת המאסטר והפרקטיקות החיצוניות מקושרות זו לזו, באופן שהסטודנטים יכולים לקשר בין התיאוריה לבעיות חינוכיות אמיתיות, היבט בלתי נמנע כך שהכשרת המורים המיוחדת תהיה איכותית ומאפשרת את חדשנות ושיפור איכות חינוכית אמיתית.
תכנית לימודים
המאסטר בנוי בשנה אקדמית אחת ובעומס של 60 נ"ז, המתחלקים באופן הבא: 39 נ"ז של מקצועות חובה (הכוללים 6 נ"ז של התמחות חיצונית, 9 נ"ז של עבודת גמר לתואר שני) ו-42 נ"ז של מקצועות בחירה ( מתוכם על התלמידים לקחת רק 21 נ"ז).
תוצאת התוכנית
המטרה היא שבוגרים שמתחילים את דרכם בתחומים יצרניים שונים יכולים לעשות זאת עם הכשרה שהיא לא רק מלאה יותר אלא גם מרחיבה את נקודות המבט ואפשרויות העבודה שלהם.
מה שהופך את התואר הזה לשונה ואטרקטיבי הוא המחויבות שלו לארגון מבני בעל אופי בינתחומי. לפיכך, המטרה היא להכשיר את הסטודנטים באמצעות פרויקטים בין-תחומיים, כך שהמקצועות השונים בתקנון העדכני יהוו חלק פעיל בפרויקט האקדמי של התואר.
גלריה
סטודנטים אידיאליים
סקרנות מדעית, טעם ללימוד וקריאה, יכולת ללמידה אוטונומית ושיתופית, מיומנויות לתקשורת בינאישית, יכולת ניתוח וחשיבה ביקורתית, מודעות להיבטים חברתיים וחינוכיים כגון קיימות ושוויון, מחויבות אתית ודמוקרטית כלפי תחומים מקצועיים שונים בקנה אחד. עם החברה של המאה ה-21, בהגדרה, מגוונת ורב-תרבותית יותר ויותר.