מגיסטר במסחר ובשיווק צרכני
University of Parma
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Parma, איטליה
שפות
אִיטַלְקִית
פורמט לימוד
מְעוּרבָּב, בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא, משרה חלקית
שכר לימוד
בקש מידע
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* שכר הלימוד משתנה על בסיס מערכת שכר לימוד פרופורציונאלית: https://en.unipr.it/studying/tuition-fees-and-scholarships-2020-2021
מבוא
התוכנית
פעילויות שיווק סחר הפכו חשובות יותר ויותר בתהליכי שיווק אופקיים ואנכיים. באופן ספציפי, חשיבות זו הועצמה על ידי המשמעות הגוברת של נקודות המכירה בתהליכי שיווק תעשייתיים; גידול מתוחכם ומתוחכם בביקוש לשירותי קמעונאות בקרב צרכנים; התפתחויות במערכות הפצה שיכולות להיחשב למהפכות אמיתיות, כגון מסחר אלקטרוני; ועלייה ברמות הריכוז המסחרי בתהליכי רכישה ומכירה, כגון השפעה על יחסי הכוח ה"אנכיים "בשרשרת האספקה. תופעות אלה הולידו ביקוש עז לאנשי מקצוע עם רקע תרבותי מאוחד בתחום התכנון, הניהול והארגון של אסטרטגיות מסחריות ארגוניות. באופן ספציפי יותר, חברות גדולות וקטנות בייצור, הפצה ושירות, הן ברמה לאומית והן בינלאומית, זקוקות לאנשי מקצוע לעיצוב אסטרטגיות מכירה ושיווק וניהול קשרי ערוצים.
הקורס נבנה בכדי לספק מיומנות תיאורטית ומעשית בתחומים הבאים: ערוצי שיווק, ניהול קמעונאות וערוצים, מדיניות סחורה, מערכות לתכנון ובקרה על מכירות, אסטרטגיות שיווק סחר. יסודות שיווק אלה, שפותחו במהלך השנה הראשונה לקורס, משלימים את ההיסטוריה הכלכלית של ניתוח תרחישים מקרו-כלכליים של שיווק והפצה וניהול. מתודולוגיות סטטיסטיות הדרושות לניתוח נתוני שיווק מוצגות בשנה הראשונה ומפותחות באופן מלא בשנה השנייה, עם קורס חזק במדעי הנתונים. לאורך זמן הקורס הרחיב את תחום יכולות הליבה לכיסוי כל תחומי המומחה בתרגול ושיווק במחקר, עם נושאים כמו נוירומרקטינג, ניתוח התנהגות צרכנים, שיווק דיגיטלי, שיווק נאמנות, שיווק בחנויות, ניהול קטגוריות, אופנה ועיצוב. שיווק, מדדי ערוצים, ניהול ערוצים, ניהול מותגים, ניהול קשרי לקוחות וניתוח לקוחות
אף קורס מאסטר אחר באיטליה אינו מכסה הצעה כה מגוונת של נושאי שיווק, וזה אפשרי בזכות 13 הפרופסורים, החוקרים והדוקטורט. סטודנטים המלמדים ופועלים באזור השיווק University of Parma ומעורבים בקורס.
ההתאמה בין התוכן האקדמי של הקורס לבין הצרכים העסקיים האמיתיים של חברות נבדקת כל העת ביחס להתקדמות מדעית בתחומי השיווק והשיווק המסחרי (וזה מובטח על ידי העובדה שהפרופסורים המלמדים את הקורסים עורכים מחקר משלהם בענפים אלה ) ובאמצעות מעורבות רציפה עם מנהלים ומומחי שוק.
ההוראה מעסיקה מגוון רחב של טכניקות, כולל מעבדות ומרצים למנהלים, עבודה קבוצתית, משחקי שיווק, משחקים עסקיים, משחקי תפקידים.
הקורס מועבר באיטלקית, שהיא השפה הנדרשת גם למבחן הקבלה. מבחן הקבלה הוא בחינה שיש לשבת באופן אישי ומועברת פעמיים בשנה, ביולי ובאוקטובר. על המועמדים להיות בעלי תואר בעסקים או כלכלה או סטטיסטיקה, עם לפחות 8 נ"ז בשיווק, כדי להגיש מועמדות למבחן.
למה לצפות בסיום הלימודים
בוגרי תואר שני בשיווק סחר ושיווק צרכנים יכולים למלא תפקידים של אחריות בניהול חברות ייצור, שירותים, הפצה ומסחר. באופן ספציפי יותר, התפקידים שניתן לבצע ביעילות על ידי בוגרי תואר שני בשיווק סחר ואסטרטגיות מסחריות הם:
- אזור מסחרי: מנהל מכירות, מנהל חשבונות מפתח, מנהל אזור, מנהל שיווק סחר; מנהל ערוץ; מנהל מסחר אלקטרוני, מנהל יצוא, מנהל חנות.
- תחום שיווק: מנהל שיווק, מנהל מותג, מנהל מוצר, מנהל שיווק נאמנות, מרצ'נדייזר, מנהל שירות לקוחות.
- רכש: קונה, מנהל קטגוריות, מנהל שרשרת אספקה, מנהל רכש אלקטרוני.
- ניתוח: מנהל מחקר, אנליסט שוק, מומחה CRM, יועץ סחר
דרישות קבלה
הדרישות מתוארות כאן בפירוט באיטלקית.
הדרכה לסטודנטים אזרחי איטליה ואיחוד האירופי .
נהלים עבור אזרחים שאינם איחוד האירופי .
סקירת הקורס
הקורס לתואר שני בסחר ושיווק צרכנים נוסד בשנת 2005. זה היה התואר הראשון בשיווק באיטליה ונועד לספק הכשרה ספציפית לפיתוח אסטרטגיות שיווק ומדיניות מסחרית של חברות ייצור, קמעונאות ושירותים. זה נובע מפעילות המחקר בן 50 שנה של אזור השיווק University of Parma , "בית ספר למחקר" ידוע בתחום הקמעונאות, ההפצה וניהול הערוצים. פעילויות שיווק סחר הפכו חשובות יותר ויותר בתהליכי שיווק אופקיים ואנכיים. ליתר דיוק, חשיבות זו הוגברה על ידי המשמעות ההולכת וגוברת של נקודות מכירה בתהליכי שיווק תעשייתי; עלייה מתקדמת והתחכום של הביקוש לשירותים קמעונאיים בקרב הצרכנים; התפתחויות במערכות הפצה שיכולות להיחשב למהפכות אמיתיות, כגון מסחר אלקטרוני; ועלייה ברמות הריכוז המסחרי בתהליכי רכישה ומכירה, כגון השפעה על יחסי כוח "אנכיים" בשרשרת האספקה. תופעות אלה הולידו ביקוש חזק לאנשי מקצוע עם רקע תרבותי מאוחד בתחום התכנון, הניהול והארגון של אסטרטגיות מסחריות ארגוניות. ליתר דיוק, חברות גדולות וקטנות, בייצור, הפצה ושירות, הן ברמה הלאומית והן הבינלאומית, זקוקות לאנשי מקצוע כדי לתכנן אסטרטגיות מכירות ושיווק ולנהל קשרי ערוצים.
הקורס נבנה אפוא בכדי לספק מיומנות תיאורטית ומעשית בתחומים הבאים: ערוצי שיווק, ניהול קמעונאות וערוצים, מדיניות סחורה, מערכות לתכנון ומעקב אחר מכירות, אסטרטגיות שיווק סחר. יסודות השיווק הללו, שפותחו במהלך השנה הראשונה של הקורס, משלימים את ההיסטוריה הכלכלית של שיווק והפצה וניתוח תרחישים מקרו כלכליים. מתודולוגיות סטטיסטיות הנחוצות לניתוח נתוני שיווק מוצגות בשנה הראשונה ומפותחות במלואה בשנה השנייה, עם מסלול חזק במדעי נתונים. עם הזמן הקורס הרחיב את תחום מיומנויות הליבה בכדי לכסות את כל תחומי המומחים בתרגול ומחקר שיווקי, בנושאים כמו נוירו-שיווק, ניתוח התנהגות צרכנים, שיווק דיגיטלי, שיווק נאמנות, שיווק בחנות, ניהול קטגוריות, אופנה ועיצוב. שיווק, ערכי ערוצים, ניהול ערוצים ניהול מיתוג, ניהול קשרי לקוחות ואנליטיית לקוחות
אף קורס מאסטר אחר באיטליה אינו מכסה הצעה כה מגוונת של נושאי שיווק, וזה אפשרי בזכות 13 הפרופסורים, החוקרים והדוקטורט. סטודנטים המלמדים ופועלים באזור השיווק University of Parma ומעורבים בקורס.
ההתאמה בין התוכן האקדמי של הקורס לבין הצרכים העסקיים האמיתיים של חברות נבדקת כל העת ביחס להתקדמות מדעית בתחומי השיווק והשיווק המסחרי (וזה מובטח על ידי העובדה שהפרופסורים המלמדים את הקורסים עורכים מחקר משלהם בענפים אלה ) ובאמצעות מעורבות רציפה עם מנהלים ומומחי שוק.
ההוראה מעסיקה מגוון רחב של טכניקות, כולל מעבדות ומרצים למנהלים, עבודה קבוצתית, משחקי שיווק, משחקים עסקיים, משחקי תפקידים.
אפשרויות לתואר כפול
הקורס מציע שלוש דרגות כפולות, לתלמידים עם ביצועים יוצאי דופן (1-2 מקומות זמינים בכל שנה בלבד):
- גרנובל אקול דה ניהול - צרפת (תואר שני בניהול). השנה הראשונה בפרמה, באיטלקית, והשנה השנייה בגרנובל, באנגלית.
- הוכשול בוכום - גרמניה (תואר שני בניהול בינלאומי). השנה הראשונה בפרמה, באיטלקית והשנה השנייה בגרנובל, בגרמנית ובאנגלית. גרמנית ואנגלית נדרשים.
- FECAP סאו פאולו דו ברזיל (ברזיל) (Mestrado Profissional em administração - תואר שני במינהל עסקים). השנה הראשונה בפארמה, באיטלקית, והשנה השנייה בסאו פאולו, באנגלית. יש צורך בפורטוגזית בסיסית.
כל מי שמעוניין בתכניות ההכשרה הכפולה חייב לעבור תחילה את מבחן הקבלה למורה במסחר ובשיווק צרכני, ובסוף הסמסטר הראשון (מרץ כל שנה) יכול להגיש בקשה להערכה תחרותית עבור הקבלה לתכניות הכפולה.
תכנית לימודים
התוכנית
פעילויות שיווק מסחר הפכו חשובות יותר ויותר בתהליכי שיווק רוחביים ואנכיים. ליתר דיוק, חשיבות זו הועצמה בעקבות החשיבות הגוברת של נקודות המכירה בתהליכי שיווק תעשייתיים; עלייה מתקדמת ותחכום של הביקוש לשירותים קמעונאיים בקרב הצרכנים; התפתחויות במערכות הפצה שיכולות להיחשב כמהפכות אמיתיות, כגון מסחר אלקטרוני; ועלייה ברמות הריכוזיות המסחרית בתהליכי רכש ומכירה, כזו שתשפיע על יחסי כוחות "אנכיים" בשרשרת האספקה. תופעות אלו הולידו דרישה חזקה לאנשי מקצוע בעלי רקע תרבותי מגובש בתחום התכנון, הניהול והארגון של אסטרטגיות מסחריות ארגוניות. ליתר דיוק, חברות גדולות וקטנות בתחום הייצור, ההפצה והשירות, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית, זקוקות לאנשי מקצוע לעיצוב אסטרטגיות מכירה ושיווק וניהול קשרי ערוצים.
הקורס נבנה על מנת לספק מיומנות תיאורטית ומעשית בתחומים הבאים: ערוצי שיווק, ניהול קמעונאות וערוצים, מדיניות שיווק, מערכות לתכנון וניטור מכירות, אסטרטגיות שיווק סחר. יסודות שיווק אלו, שפותחו במהלך השנה הראשונה של הקורס, משלימים על ידי ההיסטוריה הכלכלית של ניתוח תרחישים מאקרו-כלכליים של שיווק והפצה וניהול. מתודולוגיות סטטיסטיות הנחוצות לניתוח נתונים שיווקיים מוצגות בשנה הראשונה ומפותחות במלואן בשנה השנייה, עם קורס חזק במדעי הנתונים. עם הזמן, הקורס הרחיב את תחום מיומנויות הליבה כדי לכסות את כל תחומי ההתמחות בפרקטיקה ומחקר שיווקי, עם נושאים כמו נוירומרקטינג, ניתוח התנהגות צרכנים, שיווק דיגיטלי, שיווק נאמנות, שיווק בחנות, ניהול קטגוריות, אופנה ועיצוב שיווק, מדדי ערוצים, ניהול ערוצים, ניהול מותג, ניהול קשרי לקוחות וניתוח לקוחות
אף קורס מאסטר אחר באיטליה לא מכסה היצע כה מגוון של נושאי שיווק, וזה אפשרי הודות ל-13 הפרופסורים, החוקרים והדוקטורט. תלמידים המלמדים ופועלים באזור השיווק ב- University of Parma ומעורבים בקורס.
ההתאמה בין התוכן האקדמי של הקורס לבין הצרכים העסקיים האמיתיים של הפירמות נבדקת כל העת בהתייחס להתקדמות המדעית במגזרי השיווק והשיווק המסחרי (וזאת מובטחת על ידי העובדה שהפרופסורים המלמדים את הקורסים עורכים מחקר משלהם במגזרים אלו ), ובאמצעות מעורבות מתמשכת עם מנהלים ומומחי שוק.
ההוראה משתמשת במגוון רחב של טכניקות, לרבות מעבדות ומרצים-מנהלים, עבודה קבוצתית, משחקי שיווק, משחקים עסקיים, משחקי תפקידים.
הקורס נלמד באיטלקית, שהיא השפה הנדרשת גם למבחן הקבלה. מבחן הקבלה הוא בחינה שיש להיבחן באופן אישי ונערך פעמיים בשנה, ביולי ואוקטובר. על המועמדים להיות בעלי תואר בעסקים או כלכלה או סטטיסטיקה, עם מינימום של 8 נקודות זכות בשיווק, כדי להגיש מועמדות למבחן.
סקירת הקורס
הקורס לתואר שני במסחר ושיווק צרכנים נוסד בשנת 2005. זה היה המאסטר הראשון בשיווק באיטליה ונועד לספק הכשרה ספציפית לפיתוח אסטרטגיות שיווק ומדיניות מסחרית של חברות ייצור, קמעונאות ושירותים. זה נובע מפעילות המחקר בת 50 שנה של אזור השיווק ב- University of Parma , "בית ספר למחקר" ידוע בתחום הקמעונאות, הפצה וניהול ערוצים. פעילויות שיווק מסחר הפכו חשובות יותר ויותר בתהליכי שיווק רוחביים ואנכיים. ליתר דיוק, חשיבות זו הועצמה בשל החשיבות הגוברת של נקודות המכירה בתהליכי שיווק תעשייתיים; עלייה מתקדמת ותחכום של הביקוש לשירותים קמעונאיים בקרב הצרכנים; התפתחויות במערכות הפצה שיכולות להיחשב כמהפכות אמיתיות, כגון מסחר אלקטרוני; ועלייה ברמות הריכוזיות המסחרית בתהליכי רכישה ומכירה, כזו שתשפיע על יחסי כוח "אנכיים" בשרשרת האספקה. תופעות אלו הולידו דרישה חזקה לאנשי מקצוע בעלי רקע תרבותי מגובש בתחום התכנון, הניהול והארגון של אסטרטגיות מסחריות ארגוניות. ליתר דיוק, חברות גדולות וקטנות, בייצור, הפצה ושירות, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית, זקוקות לאנשי מקצוע לתכנון אסטרטגיות מכירה ושיווק וניהול קשרי ערוצים.
לכן, הקורס נבנה כדי לספק מיומנות תיאורטית ומעשית בתחומים הבאים: ערוצי שיווק, קמעונאות וניהול ערוצים, מדיניות שיווק, מערכות לתכנון וניטור מכירות, אסטרטגיות שיווק סחר. יסודות שיווק אלו, שפותחו במהלך השנה הראשונה של הקורס, משלימים על ידי ההיסטוריה הכלכלית של ניתוח תרחישים מאקרו-כלכליים של שיווק והפצה וניהול. מתודולוגיות סטטיסטיות הנחוצות לניתוח נתונים שיווקיים מוצגות בשנה הראשונה ומפותחות במלואן בשנה השנייה, עם קורס חזק במדעי הנתונים. עם הזמן, הקורס הרחיב את תחום מיומנויות הליבה כדי לכסות את כל תחומי ההתמחות בפרקטיקה ומחקר שיווקי, עם נושאים כמו נוירומרקטינג, ניתוח התנהגות צרכנים, שיווק דיגיטלי, שיווק נאמנות, שיווק בחנות, ניהול קטגוריות, אופנה ועיצוב שיווק, מדדי ערוצים, ניהול ערוצים ניהול מותגים, ניהול קשרי לקוחות וניתוח לקוחות
אף קורס מאסטר אחר באיטליה לא מכסה היצע כה מגוון של נושאי שיווק, וזה אפשרי הודות ל-13 הפרופסורים, החוקרים והדוקטורט. תלמידים המלמדים ופועלים באזור השיווק ב- University of Parma ומעורבים בקורס.
ההתאמה בין התוכן האקדמי של הקורס לבין הצרכים העסקיים האמיתיים של הפירמות נבדקת כל העת בהתייחס להתקדמות המדעית במגזרי השיווק והשיווק המסחרי (וזאת מובטחת על ידי העובדה שהפרופסורים המלמדים את הקורסים עורכים מחקר משלהם במגזרים אלו ), ובאמצעות מעורבות מתמשכת עם מנהלים ומומחי שוק.
ההוראה משתמשת במגוון רחב של טכניקות, לרבות מעבדות ומרצים-מנהלים, עבודה קבוצתית, משחקי שיווק, משחקים עסקיים, משחקי תפקידים.
אפשרויות לתואר כפול
הקורס מציע שלושה תארים כפולים, לסטודנטים עם ביצועים יוצאי דופן (1-2 מקומות זמינים בכל שנה בלבד):
- Grenoble Ecole de Management - צרפת (תואר שני בניהול). השנה הראשונה בפארמה, באיטלקית, והשנה השנייה בגרנובל, באנגלית.
- Hochschule Bochum - גרמניה (תואר שני בניהול בינלאומי). השנה הראשונה בפארמה, באיטלקית, והשנה השנייה בגרנובל, בגרמנית ובאנגלית. חובה גרמנית ואנגלית.
- FECAP סאו פאולו דו ברזיל (ברזיל)(Mestrado Profissional em administração - מאסטר במנהל עסקים). השנה הראשונה בפארמה, באיטלקית, והשנה השנייה בסאו פאולו, באנגלית. נדרשת פורטוגזית בסיסית.
כל המעוניין במסלולי התואר הכפול חייב לעבור תחילה את מבחן הקבלה לתואר שני במסחר ושיווק צרכנים, ובתום הסמסטר הראשון (במרץ כל שנה) יוכל להגיש בקשה להערכה תחרותית לקבלה למסלולי התואר הכפול.
קבלה
גלריה
תוצאת התוכנית
למה לצפות בסיום הלימודים
בוגרי תואר שני במסחר ושיווק צרכנים יכולים להחזיק בתפקידי אחריות בניהול חברות ייצור, שירותים, הפצה ומסחר. ליתר דיוק, התפקידים שיכולים להתבצע ביעילות על ידי בוגרי תואר שני בשיווק מסחרי ואסטרטגיות מסחריות הם:
- תחום מסחרי: מנהל מכירות, מנהל חשבונות מפתח, מנהל אזור, מנהל שיווק סחר; מנהל ערוץ; מנהל מסחר אלקטרוני, מנהל יצוא, מנהל חנות.
- תחום שיווק: מנהל שיווק, מנהל מותג, מנהל מוצר, מנהל שיווק נאמנות, Merchandiser, מנהל שירות לקוחות.
- רכש: קונה, מנהל קטגוריה, מנהל שרשרת אספקה, מנהל רכש אלקטרוני.
- ניתוח: מנהל מחקר, מנתח שוק, מומחה CRM, יועץ סחר