מאסטר בבלשנות
University of Airlangga
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Surabaya, אינדונזיה
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
למידה מרחוק, בקמפוס
מֶשֶׁך
2 years
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
IDR 8,500,000 / per semester *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* דמי חינוך למועמדים אינדונזים; דמי כניסה: 8000000 IDR. עמלת חינוך למועמדים בינלאומיים: 22500000 IDR; דמי כניסה: 25000000 IDR
מבוא
דברי ברכה מאת ראש התכנית לתואר שני בבלשנות
ניתן לסווג את התכנית לתואר שני בבלשנות, הפקולטה למדעי הרוח כתכנית חדשה המבוססת על צו הקמת התכנית מס' 12611/UN3/ KR/2013 ב-12 בספטמבר 2013. עם זאת, התכנית הוסמכה על ידי מועצת ההסמכה הלאומית של אינדונזיה מס' 1128/SK/BAN-PT/ Akred/M/VII/2016 בתאריך 14 ביולי 2016. בהתאם לחזון, התכנית לתואר שני בבלשנות תשפר באופן מתמיד את תהליך הלמידה-הוראה להפקת בוגרים אינטלקטואלים מוכשרים, אישיים ומקצועיים יושרה הרמונית עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, ולהתחרות בינלאומית.
תכנית הלימודים של התכנית לתואר שני בבלשנות נותנת דגש לתרבות בלימודים, כגון: לקסיקוגרפיה, תרגום, הוראה ובלשנות בינתחומית. לימודי הבלשנות הבין-תחומיים המסווגים במאקרו בלשנות הם תכונות התכנית לתואר שני בבלשנות בלימודי הבלשנות התרבותית, כגון סוציו-בלשנות, פסיכו-בלשנות, פרגמטיקה בין-תרבותית, חקר שיח ביקורתי ובלשנות שימושית.
אחד הקורסים הקשורים קשר הדוק ללימודים הוא קורפוס בלשנות. קורפוס בלשנות יכולה לשמש כאחד הכלים לניתוח תופעות לשוניות שהופכות לקורס מצוין בתכנית לתואר שני בבלשנות. עם הקורסים השונים המוצעים בתכנית, לסטודנטים יש אפשרות לבחור קורסים מעניינים.
המרצים של התכנית לתואר שני בבלשנות הם בוגרים מוכשרים מדיסציפלינות שונות בתחומי הלקסיקוגרפיה, הוראת השפה, פרגמטיקה, סוציולינגוויסטיקה, פסיכובלשנות ותרגום. חלקם חוקרים בינלאומיים והקימו עבודה בשיתוף פעולה עם סוכנויות ומוסדות אקדמיים בחו"ל. בהתאם לתכנית הבינלאומית של האוניברסיטה, התכנית לתואר שני בבלשנות התקבלה לסטודנטים זרים ובחנה את האפשרויות לשתף פעולה עם האוניברסיטאות באוסטרליה ובפיליפינים. כמו כן בוצע שיתוף פעולה מקומי בין התכנית לתואר שני בבלשנות עם מרכז השפה המזרחית ג'אווה, משרד החינוך והתרבות, סוכנות השפה/המועצה. כחלק משיפור איכות הבוגרים ופיתוח תכניות, התכנית לתואר שני בבלשנות הביאה גם מרצים אורחים מקומיים ובינלאומיים.
בפיתוחה זכתה התכנית לתואר שני בבלשנות להיענות נלהבת מהציבור. זה נראה מהמספר ההולך וגדל של מועמדים ממזרח ג'אווה ומחוצה לה שרוצים ללמוד עוד בתוכנית זו. משנה לשנה גדל מספר המועמדים והרמה התחרותית בקבלת סטודנטים חדשים גבוהה למדי. זאת בשל מודל תכנית הלימודים המוצע, הכשירות והמוניטין של צוות המורים ואווירת הלמידה החיובית. יש לקוות, התוכנית לתואר שני בבלשנות, הפקולטה למדעי הרוח, Universitas Airlangga ממשיכה בצעדתה ומתפתחת כתוכנית ידועה בהחלט בינלאומית.
ד"ר דרא. Ni Wayan Sartini, M.Hum.
חָזוֹן
להפוך לתוכנית עצמאית, חדשנית ומצטיינת ברמה הלאומית והבינלאומית.
משימות
המשימות של התכנית לתואר שני בבלשנות הן:
- ניהול השכלה אקדמית מהשורה הראשונה בבלשנות בארץ ובעולם;
- ניהול מחקר בסיסי ויישומי חדשני בבלשנות;
- הקדשת המומחיות הלשונית לחברה;
- ניסיון עצמאות בביצוע שלושת עמודי ההשכלה הגבוהה הקשורים לבלשנות.
יעדים
בהגשמת חזונה, משימותיה ויעדיה, התכנית לתואר שני בבלשנות מקיימת מספר אסטרטגיות כדלקמן:
- ביצוע תהליך ההרצאה בלמידה ממוקדת סטודנט, כאשר המרצה הוא לא היחיד שנותן את החומרים אלא לעיתים סטודנטים גם נותנים את החומרים בצורת מצגת.
- העברת הרצאות אורח (כולל מרצים בחו"ל המבקרים בסורבאיה) להרחבת ההבנה של הסטודנטים והמרצים בתחומים לשוניים שונים.
- ביצוע שיתופי פעולה מחקריים עם מרצים מאוניברסיטאות אחרות באינדונזיה ומחוצה לה.
- מתן כספים לסטודנטים ומרצים המצליחים כפרזנטורים בכנסים הארציים והבינלאומיים.
- מתן מענקים למרצים בעלי פרסומים בכתבי עת לאומיים מוסמכים ובכתבי עת בינלאומיים בעלי מוניטין.
- יישום התכנית האסטרטגית של התכנית לתואר שני בבלשנות הנגזרת מהתכנית האסטרטגית של הפקולטה למדעי הרוח.
תכנון מדיניות תפעולית ותכניות נקבע בתחילת השנה או תחילת הסמסטר באמצעות ישיבת התכנית ונקבע על סמך תוצאות ההערכה העצמית השנתית, תוך התחשבות בחוזקות ובחולשות של הגורמים הפנימיים, ההזדמנויות, איומים של גורמים חיצוניים. מיפוי התכניות מתבצע בהתאם לתכנית האסטרטגית, החזון, הייעוד והיעדים המשולבים על מנת להגיע ליעילות ותפוקה גבוהה.
תוצאת מפגש התכנית הבא משמשת כבסיס לתכנון הפעילות התפעולית של התכנית. לפיכך, תכנון התכנית ביחידת העבודה בהתאמה מתייחס לחזון, לייעוד, למטרות ולתוצאות המדיניות של ישיבת התכנית.
אסטרטגיות
- יצירה ופיתוח של תוכנית אסטרטגית מלאה, ממוקדת ומקיפה יותר לתוכנית 2012 - 2016.
- חיזוק רשת התקשורת, התיאום ושיתוף הפעולה עם הבוגרים, בעלי העניין, הן תכנית התואר השני והן תכניות מדעיות נלוות בארץ ובעולם.
- שיפור היעילות הפנימית מבחינת ניהול ארגון יעיל ותיעוד שיטתי ומסודר, ומבחינת תהליך למידה יעיל ואווירה אקדמית.
- שיפור היעילות החיצונית מבחינת הגדלת יכולת המשאב האנושי לתחרותיות ורכישת כספים באופן עצמאי.
גלריה
קבלה
תכנית לימודים
בסמסטר א' עד ג' נדרשים הסטודנטים ללמוד 4 קורסים, בעוד שבסמסטר ד' הסטודנטים לומדים קורס אחד בלבד, דהיינו תזה.
בסמסטר א', כל הסטודנטים צריכים ללמוד תיאוריה בלשנית עכשווית, פילוסופיית לשון ובלשנות קורפוס. בנוסף, הם נדרשים לבחור באחד משלושת הקורסים על רקע לימודי התואר הראשון: בלשנות אנגלית, בלשנות אינדונזית ובלשנות יפנית. הסטודנטים בעלי תואר ראשון בשפה מלבד שלוש השפות הללו מתבקשים לבחור באחד משלושת הקורסים.
תוצאת התוכנית
פרופיל בוגר
פרופיל הבוגרים של התכנית לתואר שני בבלשנות הוא א) חוקר דן ב) מקבל החלטות. תיאורים נוספים עבור הפרופיל המתאים הם כדלקמן:
- חוֹקֵר
- מסוגל לערוך מחקר על היבטים לשוניים המקיפים את ההיבטים של דקדוק השפה (צליל, מילים ומשפטים), רכישת שפה, שימוש בשפה והיחסים בין השפה לחברה.
- מקבל החלטות
- מסוגל לקבל החלטות על היבטי הוראת שפה, תרגום ותכנון שפה בין למטרת שימור השפה או למטרת שימוש מתאים בשפה בהקשרים מסוימים, למשל עבור פרסומות למוצרים.
תוצרי למידה ותת תוצרי למידה
עם סיום הלימודים, סטודנטים לתכנית לתואר שני בבלשנות יוכלו:
- לפתח ידע בתחום הבלשנות באמצעות מחקר (פרופיל מחקר)
- לפתור בעיות הקשורות לבלשנות (פרופיל מקבל החלטות)
- לבצע מחקר מועיל לחברה ולמדע, וכן לקבל הכרה לאומית ובינלאומית (Research Profile).
להלן פירוט תוצרי המשנה מכל תוצא למידה.
- מסוגל לפתח ידע בתחום הבלשנות באמצעות מחקר (פרופיל מחקר)
- מסוגל ליישם תיאוריה לשונית עכשווית במחקר לשוני וכתוצאה מכך מחקר חדשני.
- מסוגל לנתח את פילוסופיית השפה בחיים בגישה הפילוסופית המתאימה.
- מסוגל לנתח תופעות לשוניות באמצעות גישה בינתחומית בין פסיכולוגיה לבלשנות.
- מסוגל לנתח תופעות לשוניות באמצעות גישה בינתחומית בין סוציולוגיה לבלשנות.
- מסוגל לנתח בצורה ביקורתית בעיות הקשורות למעשי דיבור בחברה.
- מסוגל לנתח תופעות לשוניות עדכניות ביפנית, אינדונזית או אנגלית באמצעות תיאוריות לשוניות מתאימות.
- מסוגל לפתור בעיות הקשורות לבלשנות (פרופיל מקבל החלטות)
- מסוגל לפתור בעיות לשוניות בחברה באמצעות תכנון שפה מתאים בהתאם למצב ומצב החברה.
- מסוגל לפתור בעיות הקשורות לרכישת שפה שנייה באמצעות תיאוריה לשונית יישומית.
- מסוגל לפתור בעיות הקשורות לתרגום, הוראת שפה יפנית, אנגלית או אינדונזית על ידי שימוש בתיאוריות לשוניות מתאימות.
- מסוגל לערוך מחקר מועיל לחברה ולמדע, וכן לקבל הכרה לאומית ובינלאומית (פרופיל מחקר)
- מסוגל לבצע מחקרים הנוגעים לבלשנות ותרבות בניתוח התופעות הקשורות לשפה ולתרבות.
- מסוגל לבצע מחקר באמצעות גישה קורפוס לשונית על מנת לייצר מחקר המשקף יותר את השימוש בשפה בפועל.
- מסוגל לכתוב הצעת תזה איכותית ולהגן עליה בסמינר.
- מסוגל לכתוב עבודת גמר הראויה לפרסום בכתבי עת לאומיים ובינלאומיים.